Suunnitelmallinen asiakastyö ja palveluohjaus / LÄHI-toteutus (5 op)
Toteutuksen tunnus: 7081239-3018
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 11.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 20.02.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Liisa Pirinen
- Sirppa Kinos
Ryhmät
-
PSOSTS21Sosionomi (AMK), Turku, S21
Tavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen ja kuntoutuksen palvelujärjestelmän perusteet
Sisältö
Sisältö:
- palveluohjauksen perusteet, prosessi ja eri mallit
- asiakastyön prosessi: työ ja toimintakykyisyyden arviointi, kuntoutussuunnitelma, toteutus, arviointi ja dokumentointi
- tietoturva
- vammaistyö ja kuntoutuksen palvelujärjestelmä
Oppimateriaalit
Oppimateriaali julkaistaan jakson aloituksessa.
Opetusmenetelmät
Yksilötyöskentely
Tiimityöskentely
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
14.2.2021 klo 10-10.20.
Maaliskuun ja toukokuun koulutusohjelman uuusintatenttipäivät 2022.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Käänteinen oppiminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävä 1 op.
Its tentti 1 op. Tenttimateriaalina on kaikki viikkotehtävien materiaali.
Lähiopetus ja viikkotehtävät 3 op.
Sisällön jaksotus
Muutokset mahdollisia jakson alkuun asti.
Opetus toteutetaan lähiopetuksena, 100 % läsnäolo välttämätön. MUUTOS 5.1.22 KORONAOHJEIDEN MUKAISESTI SIIRRETÄÄN VERKKO-OPETUKSEKSI!
Viikot 2-7
lähipäivä on maanantai ja tiistai,
tiistai on itsenäisen työskentelyn/tiimityöskentelyn päivä
Viikko 2 ma 10.1. klo 10 -11.30 koko ryhmälle jakson aloitus: ryhmien ja tiimien jako, orientaatio työskentelyyn, kirjallisen tehtävän ja ensimmäisen viikkotehtävän aloitus. https://turkuamk.zoom.us/j/62085081803?from=addon
Klo 12.30-15.45 alkaa tiimien oma työskentely
Viikko 3 ma 17.1. Viikkotehtävän 1. purku a-ryhmä klo 9 -11.30 ja b-ryhmä klo 12.30-15.00
Viikko 4 ma 24.1. Viikkotehtävän 2. purku: a-ryhmä klo 9 -11.30 ja b-ryhmä klo 12.30-15.00
Viikko 5 ma 31.1. Viikkotehtävän 3. purku: a-ryhmä klo 9 -11.30 ja b-ryhmä klo 12.30-15.00
Viikko 7 ma 14.2. Its- tentti klo 10-10.20 (edellytys osallistumiseen on, että yksilötyönä laadittu oppimistehtävä on palautettu 13.2.)
Viestintäkanava ja lisätietoja
Oppimistehtävän palautus siis 13.2 mennessä.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tentti (1 op) T1-K5.
Oppimistehtävä (1 op) Hyväksytty-Täydennettävä.
Tiimityöskentely ja lähiopetuspäivät osallistuminen 100% (3 op).
Hylätty (0)
Opiskelija
- ei tunnista asiakkuuden prosessinomaisuutta ja eikä hahmota asiakasprosessin vaiheita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain välttävästi kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- ei tunne asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita eikä tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- ei tunnista erilaisia asiakassuunnitelmia
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakkuuden prosessinomaisuutta ja asiakasprosessin vaiheita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain pintapuolisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita ja tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- tunnistaa vain pintapuolisesti erilaisia asiakassuunnitelmia
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- tuntee kuntoutuksen palvelujärjestelmän
-tuntee palveluohjauksen prosessin
-tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet
- tunnistaa erilaisia asiakassuunnitelmia
-ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- tuntee laaja-alaisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmän
-tuntee palveluohjauksen prosessin
-tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet ja osaa soveltaa niitä
- tuntee erilaisia asiakassuunnitelmia ja niiden käyttöä
-ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet ja tuntee niiden haasteita