Client Work and Case Management (5 cr)
Code: 7081239-3018
General information
- Enrollment
- 02.12.2021 - 11.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2022 - 20.02.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Liisa Pirinen
- Sirppa Kinos
- Course
- 7081239
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Muutokset mahdollisia jakson alkuun asti.
Opetus toteutetaan lähiopetuksena, 100 % läsnäolo välttämätön. MUUTOS 5.1.22 KORONAOHJEIDEN MUKAISESTI SIIRRETÄÄN VERKKO-OPETUKSEKSI!
Viikot 2-7
lähipäivä on maanantai ja tiistai,
tiistai on itsenäisen työskentelyn/tiimityöskentelyn päivä
Viikko 2 ma 10.1. klo 10 -11.30 koko ryhmälle jakson aloitus: ryhmien ja tiimien jako, orientaatio työskentelyyn, kirjallisen tehtävän ja ensimmäisen viikkotehtävän aloitus. https://turkuamk.zoom.us/j/62085081803?from=addon
Klo 12.30-15.45 alkaa tiimien oma työskentely
Viikko 3 ma 17.1. Viikkotehtävän 1. purku a-ryhmä klo 9 -11.30 ja b-ryhmä klo 12.30-15.00
Viikko 4 ma 24.1. Viikkotehtävän 2. purku: a-ryhmä klo 9 -11.30 ja b-ryhmä klo 12.30-15.00
Viikko 5 ma 31.1. Viikkotehtävän 3. purku: a-ryhmä klo 9 -11.30 ja b-ryhmä klo 12.30-15.00
Viikko 7 ma 14.2. Its- tentti klo 10-10.20 (edellytys osallistumiseen on, että yksilötyönä laadittu oppimistehtävä on palautettu 13.2.)
Objective
Student
- understands the process nature of the client work and different phases of the client process
- understands that the client is the expert of his/her own life and rehabilitation
- knows the basics of the service system of the case management and rehabilitation
Content
Content:
- basics of the case management, the process and various models
- client work process: evaluation of the ability to work and function, rehabilitation plan, implementation, evaluation
and documentation
- information security
- care for the disabled and the service system of rehabilitation
Materials
Oppimateriaali julkaistaan jakson aloituksessa.
Teaching methods
Yksilötyöskentely
Tiimityöskentely
Exam schedules
14.2.2021 klo 10-10.20.
Maaliskuun ja toukokuun koulutusohjelman uuusintatenttipäivät 2022.
Pedagogic approaches and sustainable development
Käänteinen oppiminen
Student workload
Oppimistehtävä 1 op.
Its tentti 1 op. Tenttimateriaalina on kaikki viikkotehtävien materiaali.
Lähiopetus ja viikkotehtävät 3 op.
Evaluation methods and criteria
Tentti (1 op) T1-K5.
Oppimistehtävä (1 op) Hyväksytty-Täydennettävä.
Tiimityöskentely ja lähiopetuspäivät osallistuminen 100% (3 op).
Failed (0)
Opiskelija
- ei tunnista asiakkuuden prosessinomaisuutta ja eikä hahmota asiakasprosessin vaiheita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain välttävästi kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- ei tunne asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita eikä tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- ei tunnista erilaisia asiakassuunnitelmia
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakkuuden prosessinomaisuutta ja asiakasprosessin vaiheita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain pintapuolisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita ja tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- tunnistaa vain pintapuolisesti erilaisia asiakassuunnitelmia
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- tuntee kuntoutuksen palvelujärjestelmän
-tuntee palveluohjauksen prosessin
-tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet
- tunnistaa erilaisia asiakassuunnitelmia
-ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- tuntee laaja-alaisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmän
-tuntee palveluohjauksen prosessin
-tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet ja osaa soveltaa niitä
- tuntee erilaisia asiakassuunnitelmia ja niiden käyttöä
-ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet ja tuntee niiden haasteita
Further information
Oppimistehtävän palautus siis 13.2 mennessä.