Client Work and Case Management (5 cr)
Code: 7081239-3019
General information
- Enrollment
- 01.12.2021 - 22.02.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 14.02.2022 - 22.03.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Juha Knuuttila
- Course
- 7081239
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Ti 15.2.2022 klo 16-18 Opintojakson aloitus: Opiskelun tavoitteet, tiimijaot, opiskelutapa, ohjaus.
----
Ti-Ti 15.2.-1.3.2022 Viikkotehtävän 1. Asiakastyön suunnittelu ja toimintakyvyn arviointi. Yksilö- ja tiimityöskentely.
Ti 1.3.2022 klo 16-18 Viikkotehtävän 1. käsittely
----
Ti-Ti 1.- 8.3.2022 Viikkotehtävän 2.Vammaistyön ja kuntoutuksen palvelujärjestelmä. Yksilö- ja tiimityöskentely
Opettajapalaute
----
Ti-Ti 8.-15.3.2022 Viikkotehtävän 3.Palveluohjauksen perusteet ja tietoturva. Yksilö- ja tiimityöskentely
Ti 15.3.2022 klo 16-18 Viikkotehtävien 2. ja 3. käsittely
----
Ti 22.3.2022 klo 16-16.30 TENTTI / Juha (uusinta-ajat löydät toteutussuunnitelman alaosasta)
Objective
Student
- understands the process nature of the client work and different phases of the client process
- understands that the client is the expert of his/her own life and rehabilitation
- knows the basics of the service system of the case management and rehabilitation
Content
Content:
- basics of the case management, the process and various models
- client work process: evaluation of the ability to work and function, rehabilitation plan, implementation, evaluation
and documentation
- information security
- care for the disabled and the service system of rehabilitation
Materials
Kaikki opintojakson oppimateriaalit ovat verkko-oppimateriaaleja.
Teaching methods
Verkko-opiskelu
Exam schedules
Verkkotentti: 22.3.2022 klo 16-16.30
----
1.Uusintatentti verkossa xx
2.Uusintatentti verkossa: xx
----
Pedagogic approaches and sustainable development
Viikkotehtävien (3) tekeminen: Yksilö- ja tiimiopiskelu sekä vertaisopiskelutapaaminen / opettajaohjaus
Yksilötehtävän tekeminen
Tenttiminen
Student workload
Viikkotehtävät: 24t/tehtävä = yht. 81t
Kirjaamistehtävän tekeminen opiskelijatiimissä: 40t
Kertaus ja tenttiminen 12t
Failed (0)
Hylätty (0)
Opiskelija
- ei tunnista asiakkuuden prosessinomaisuutta ja eikä hahmota asiakasprosessin vaiheita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain välttävästi kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- ei tunne asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita eikä tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- ei tunnista erilaisia asiakassuunnitelmia
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakkuuden prosessinomaisuutta ja asiakasprosessin vaiheita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain pintapuolisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita ja tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- tunnistaa vain pintapuolisesti erilaisia asiakassuunnitelmia
Assessment criteria, good (3-4)
Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- tuntee kuntoutuksen palvelujärjestelmän
- tuntee palveluohjauksen prosessin
- tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet
- tunnistaa erilaisia asiakassuunnitelmia
- ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet
Assessment criteria, excellent (5)
Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- tuntee laaja-alaisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmän
- tuntee palveluohjauksen prosessin
- tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet ja osaa soveltaa niitä
- tuntee erilaisia asiakassuunnitelmia ja niiden käyttöä
- ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet ja tuntee niiden haasteita
Further information
Oppimisympäristönä toimii Itslearning. Oppimisympäristöstä löytyvät myös Zoom-tapaamislinkit.