Suunnitelmallinen asiakastyö ja palveluohjaus / VERKKORYHMÄN toteutus (5 op)
Toteutuksen tunnus: 7081239-3019
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 22.02.2022
Ajoitus
14.02.2022 - 22.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Juha Knuuttila
Ryhmät
-
PSOSS21VSosionomi (AMK), Turku, verkko S21
Tavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen ja kuntoutuksen palvelujärjestelmän perusteet
Sisältö
Sisältö:
- palveluohjauksen perusteet, prosessi ja eri mallit
- asiakastyön prosessi: työ ja toimintakykyisyyden arviointi, kuntoutussuunnitelma, toteutus, arviointi ja dokumentointi
- tietoturva
- vammaistyö ja kuntoutuksen palvelujärjestelmä
Oppimateriaalit
Kaikki opintojakson oppimateriaalit ovat verkko-oppimateriaaleja.
Opetusmenetelmät
Verkko-opiskelu
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentti: 22.3.2022 klo 16-16.30
----
1.Uusintatentti verkossa xx
2.Uusintatentti verkossa: xx
----
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Viikkotehtävien (3) tekeminen: Yksilö- ja tiimiopiskelu sekä vertaisopiskelutapaaminen / opettajaohjaus
Yksilötehtävän tekeminen
Tenttiminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Viikkotehtävät: 24t/tehtävä = yht. 81t
Kirjaamistehtävän tekeminen opiskelijatiimissä: 40t
Kertaus ja tenttiminen 12t
Sisällön jaksotus
Ti 15.2.2022 klo 16-18 Opintojakson aloitus: Opiskelun tavoitteet, tiimijaot, opiskelutapa, ohjaus.
----
Ti-Ti 15.2.-1.3.2022 Viikkotehtävän 1. Asiakastyön suunnittelu ja toimintakyvyn arviointi. Yksilö- ja tiimityöskentely.
Ti 1.3.2022 klo 16-18 Viikkotehtävän 1. käsittely
----
Ti-Ti 1.- 8.3.2022 Viikkotehtävän 2.Vammaistyön ja kuntoutuksen palvelujärjestelmä. Yksilö- ja tiimityöskentely
Opettajapalaute
----
Ti-Ti 8.-15.3.2022 Viikkotehtävän 3.Palveluohjauksen perusteet ja tietoturva. Yksilö- ja tiimityöskentely
Ti 15.3.2022 klo 16-18 Viikkotehtävien 2. ja 3. käsittely
----
Ti 22.3.2022 klo 16-16.30 TENTTI / Juha (uusinta-ajat löydät toteutussuunnitelman alaosasta)
Viestintäkanava ja lisätietoja
Oppimisympäristönä toimii Itslearning. Oppimisympäristöstä löytyvät myös Zoom-tapaamislinkit.
Arviointiasteikko
H-5
Hylätty (0)
Hylätty (0)
Opiskelija
- ei tunnista asiakkuuden prosessinomaisuutta ja eikä hahmota asiakasprosessin vaiheita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain välttävästi kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- ei tunne asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita eikä tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- ei tunnista erilaisia asiakassuunnitelmia
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakkuuden prosessinomaisuutta ja asiakasprosessin vaiheita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain pintapuolisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita ja tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- tunnistaa vain pintapuolisesti erilaisia asiakassuunnitelmia
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- tuntee kuntoutuksen palvelujärjestelmän
- tuntee palveluohjauksen prosessin
- tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet
- tunnistaa erilaisia asiakassuunnitelmia
- ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- tuntee laaja-alaisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmän
- tuntee palveluohjauksen prosessin
- tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet ja osaa soveltaa niitä
- tuntee erilaisia asiakassuunnitelmia ja niiden käyttöä
- ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet ja tuntee niiden haasteita