Ideation and Planning of the Physiotherapy Thesis (5 cr)
Code: TH00BE24-3004
General information
- Enrollment
- 02.12.2021 - 13.02.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2022 - 30.07.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 30 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Esa Bärlund
- Kati Naamanka
- Niina Katajapuu
- Groups
-
PFYSIS19APFYSIS19A
-
PFYSIS19BPFYSIS19B
- Course
- TH00BE24
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Opinnäytetyön ideointi alkaa 8.6.2021 opinnäytetyön aiheiden esittelyllä ja aiheiden valinnalla
Varsinainen suunnitelmavaihe alkaa elo-syyskuussa
Pajapäivät, joissa opinnäytetyön suunnitelmaan liittyviä vaiheita ja eri vaiheisiin liittyviä dokumentteja ja sopimuksien käyttöä ohjataan, ovat seuraavasti:
27.9. koko päivä
25.10. koko päivä
29.11. koko päivä
Suunnitelmaseminaari, jossa esitellään ja opponoidaan valmis opinnäytetyön suunnitelma, toteutuu pajapäivässä 29.11.2021 tai 2. ja 3.12. 2021 pidettävässä seminaarissa
Objective
The student is able to
• identify and justify the physiotherapy development target and/or needs,
• choose from the physiotherapy point of view the topic of the thesis,
• choose the theoretical backgrounds by using critical information retrieval, backgrounds related on physiotherapy and assignment,
• prepare a theoretical basis for the thesis,
• select and justify appropriate development, data collection and analysis methods for the thesis,
• draw up the plan of the thesis and taking into account as well the ethical starting points as the assignment’s point of view,
• develop a communication plan related on the thesis process,
• apply for permission to complete the thesis,
• justify his/her own solutions in the seminar work with existing knowledge,
• take advantage of the feedback and give constructive feedback,
• take advantage of the guidance on the thesis and feedback received, as well as the content and methodological solution learned in the seminars.
Content
Selecting and delineating the subject of thesis, collaborating with the client, obtaining and identifying reliable proofs, drafting and presenting the plan ( the theoretical structuring of the subject, defining the development task, planning both data collection and analysis , and information), authorization procedures
Materials
Pajapäivien materiaali ja materiaalit Itsyssä.
Teaching methods
Opiskelija on varmistanut, että hänellä on amk-tasoinen tutkimus -ja kehittämismenetelmien osaaminen ennen opinnäytetyön aloittamista syksyllä 2021. Parhaiten tästä voi varmistua suorittamalla oppimissuunnitelmana pakollisena opintojaksona sisältyvän 5op laajuiset Kehittämis- tutkimus ja innovaatiomenetelmien opinnot Itslearning järjestelmässä kesän 2021 aikana.
Opinnäytetyön suunnitelma edellyttää opiskelijan aktiivista otetta työn eri vaiheissa
Ohjausta on saatavilla pajapäivissä sekä ohjaavalta opettajalta kun aktiivisesti hakee ohjausta
Student workload
5op = 82 t opiskelijan työtä
Osallistuminen pajapäivien (3kpl) aikana tapahtuviin ohjauksiin
Opinnäytetyön suunnitelmien esitysten seuraaminen (10 kpl)
sisältäen
Opinnäytetyön suunnitelman suullinen ja kirjallinen opponointi (1kpl)
Oman opinnäytetyösuunnitelman suullinen ja kirjallinen esitys (1kpl)
Opinnäytetyön kirjallisen suunnitelman kirjoittaminen vaadittavine liitteineen ja hyväksyttäminen ohjaavalla opettajalla
Opinnäytetyön suunnitelmalomakkeen ja kolmen osapuolen allekirjoittaman opinnäytetyösopimuksen tallentaminen Ankkurijärjestelmään
Assessment criteria, approved/failed
Arviointi merkinnän suunnitelmavaiheessa saa kun kaikki suunnitelmavaiheen opinnäytetyön passin merkinnät ovat täynnä.
Evaluation methods and criteria
Arviointi merkinnän suunnitelmavaiheessa saa kun kaikki suunnitelmavaiheen opinnäytetyön passin merkinnät ovat täynnä.
Qualifications
To begin planning the bachelor theses, student has to able to describe the main knowledge of physiotherapy evidence based practices that he/she has used in clinical practice.