Brändin hallinta (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081331-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.01.2022 - 11.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
11.01.2022 - 15.02.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 24
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Minna Teittinen
- Vastuuopettaja
- Minna Teittinen
- Ryhmät
-
PMEDIS20masnPMEDIS20masu
-
PMEDIS20tuprPMEDIS20tupr
- Opintojakso
- 2081331
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Brändinhallinnan teoria ja brändikonseptin suunnittelu, brändimarkkinoinnin ideointi ja soveltaminen, asiakasprojekti.
Opintojakso ajoittuu 11.1.-13.2.2022 välille. Tarkempi opetuksen aikataulu ItsLearning-alustalla.
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa brändin merkityksen ja sen rakentumisen
- soveltaa brändinhallinnan teoriaa ja keinoja
- löytää suunnittelijana ratkaisuja, kun kehitetään tavoitteellista brändiosaamista
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelun näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat brändin rakentamisen prosessiin, brändin elementteihin, brändi-identiteettiin ja brändinhallinnan merkitykseen. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään eri viestintämuotojen kautta syntyviä vaikutelmia ja mielikuvia tuote- ja yritystasolla sekä suunnittelemaan ja analysoimaan brändikonsepteja.
Oppimateriaalit
ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmenetelmät
lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluennot
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
tehtäväperustaisia luentoja sekä harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti, työelämään tutustumista vierailijaluentojen avulla, asiakasprojekti
(tehtävänannot tarkemmin ItsLearningissä)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Brändinhallinnan perusteiden haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen brändimarkkinoinnissa, aktiivisuus lähiopetuksessa, tiimityöskentelyssä ja vierailijaluennoilla, asiakasprojektin läpivienti briiffin mukaisesti
Hylätty (0)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Lisätiedot
Edeltävyysehdot: Markkinoinnin perusteet ja Konseptisuunnittelun perusteet