Skip to main content

Work Community Competence (10 cr)

Code: KH00BS21-3008

General information


Enrollment
01.06.2023 - 31.08.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2023 - 08.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 40
Teachers
Mikko Niskanen
Riikka Kulmala
Course
KH00BS21
No reservations found for realization KH00BS21-3008!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

31.8.2023
Aloitus Työskentely opintojaksolla
Hyväksiluvut
Oman oppimissuunnitelman tekeminen.
Ihmisten erilaisuuden ja motivaation tunnistaminen ja hyödyntäminen, palkitseminen
Thomas-analyysi

1.9.2023-10.10.2023
Oppimissuunnitelmien läpikäynti Teamsissa + mahdollinen Thomas-palaute (Mikko Niskanen)
Oppimissuunnitelman on tarkoitus ohjata opiskelijan työskentelyä pienryhmissä sekä pienryhmien aihevalintojen että kyseisen opiskelijan työn painopisteen suhteen

12.10.2023 Tiimi-, alais- tai työyhteisötaidot, tunneäly (Niskanen)
13.10.2023 HR, rekrytointi, perehdyttäminen, kehittäminen, työturvallisuus tai yhteistoiminta työpaikoilla (Niskanen)
9.11.2023 Henkilöiden johtaminen, esimiehen työ (Niskanen)
8.12.2023 Kokous-, neuvottelu- ja myyntitaidot (Kulmala)
16.12.2023 Arvosanat Pepissä

Objective

After completing the course, the student has developed his/her skills in some of the professional skills areas that are important to him/her, such as:
- Organizational structure, strategic leadership
- Personnel management, supervisor work
- Recognizing and exploiting people's diversity and motivation, rewarding
- Team, employee or work community skills, emotional intelligence
- Meeting, negotiating and sales skills
- HR functions such as recruitment, orientation, development, work safety or collaboration in the workplace

Content

The student creates his/her own personal study plan at the beginning of the course, and demonstrates his/her skills through a variety of reports, essays, presentations, or on-the-job tasks, topic related materials or deliverables, such as introductory materials, teaching materials, and more. In addition, contact days include facts-type lectures on some topics.

Materials

Opiskelijat hakevat oman suunnitelmansa mukaisesti

Teaching methods

Opiskelijat muodostavat 5-6 hengen ryhmiä (32 opiskelijaa = 5-6 ryhmää), joissa perehtyvät annettuihin aihepiireihin (4 kpl, yllämainitut), lukevat kirjallisuutta, pitävät lukupiirin tai tekevät muun suoritteen (ks. alla) ja raportoivat sen tulokset palauttamalla kirjallisen esityksen Its:iin

Suoritteet
Raportit, esseet, referaatit - jokainen ryhmä kirjoittaa lukupiiristään tai muusta tuotoksestaan raportin
Työpaikoille tehtävät suoritteet - ryhmä sopii asian työpaikalle ja hyväksyttää sen opettajilla ennen aloittamista. Tulokset raportoidaan Itsiin esim. oppimispäiväkirjan muodossa, täydennettynä mahdollisella suoritteella, esim. perehdyttämisohjeella tai koulutusmateriaalilla.

Exam schedules

Ei tenttiä

Pedagogic approaches and sustainable development

Yhteiset alustukset aihepiireittäin
Ryhmätyöt
Itsenäinen opiskelu

Completion alternatives

Kurssi on mahdollista ahotoida opintojakson alussa suunnitelman teon yhteydessä.

Student workload

Kurssin laajuus 10 op = 270h opiskelijan työtä

Kontaktiopetus 6x3h = 18h
Ohjauskeskustelut valmistautumisineen 2h
Lukupiirit ja ryhmätyöt 4x 3h=12h
Itsenäinen työskentely - materiaalin etsiminen, lukeminen, kirjoittaminen 238h
Itsenäiseen työskentelyyn varataan syksyllä (14 viikkoa) = 17h/viikko

Evaluation methods and criteria

Opiskleijat tekevät ryhmätyön 5-6 hengen ryhmissä seuraavista teemoista:

1. Tiimi-, alais- tai työyhteisötaidot, tunneäly
2. HR, rekrytointi, perehdyttäminen, kehittäminen, työturvallisuus tai yhteistoiminta työpaikoilla
3. Henkilöiden johtaminen, esimiehen työ
4. Kokous-, neuvottelu- ja myyntitaidot

Ryhmätyön tuotos voi olla raportti, lukupiiriesitys tai muussa muodossa (sovitaan ohjaajan kanssa) oleva tuotos. Ryhmätyön lisäksi opiskelijat tekevät yksilötehtävänä oppimisraportin, joho yhdistetään kaikki yllä mainitut teemat. Ryhmätyöt vertais- ja itsearvioidaan sekä arvioidaan ohjaajan toimesta.

Ryhmätöiden osuus kokonaisarvosanasta on 75%
Yksilötehtävänä tehtävän oppimisraportin osuus kokonaisarvosanasta on 25%

Failed (0)

Opiskelija ei ole osallistunut lähiopetukseen eikä ryhmätöihin.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Ryhmätöissä teemaa on käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eikä asia välity täysin tehtävästä.
Kirjallisessa työssä ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta.
Perusteluissa puutteita, ei ole käytetty lähteitä.
Itsereflektio puuttuu

Assessment criteria, good (3-4)

Tehtävissä tuotu esille keskeinen asiasisältö melko hyvin.
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin.
Kirjallinen työ selkeä.
Lähteitä on käytetty ja ne on merkitty asianmukaisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

Tehtävissä on tuotu esille keskeinen asiasisältö kattavasti.
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta
Lähdeaineistoa on hyödynnetty monipuolisesti ja lähteet on merkitty asianmukaisesti.
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä johdonmukaisesti perustellen.
Kirjallinen työ selkeä ja looginen.

Further information

Itslearning

Go back to top of page