Scene Exercise (5 cr)
Code: KU00BT48-3002
General information
- Enrollment
-
01.12.2021 - 28.02.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
05.04.2022 - 29.04.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Fine Arts
- Teachers
- Elli Vuorinen
- Course
- KU00BT48
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Student makes a 10 sec animated scene exercise either using pen and pencil or with Toonboom. He/she can use 2D-software for line animation, coloring and layout.
Objective
After completing the course, the student is able to
- plan out short animated scene and realize it
- name different phases of production
- use 2D digital software
Content
The student comes up with an idea for a short 10-20 seconds complete scene. The scene can be implemented using a pen and paper or digital tools. The principles of animation are used in the implementation of the scene.
Materials
Richard Williams: Animator´s Survival Kit + DVD:t sekä muu piirroanimaation tekniikkaan johdattava kirjallisuus ja verkkomateriaali
Pedagogic approaches and sustainable development
ohjattu ja itsenäinen työskentely, palautteenanto harjoituksen eri vaiheissa.
Evaluation methods and criteria
Kontaktiopetukseen osallistuminen (minimi 80 %), harjoitustehtävän hyväksytty suoritus.
Failed (0)
Opiskelija ei suorita annettua tehtävää
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija suorittaa tehtävän ja osallistuu palautetilaisuuteen. Hän ymmärtää saamansa palautteen.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija ideoi, suunnittelee ja esittelee ideansa. Hän toteuttaa annetun tehtävän. Hän on paneutunut tehtävän suorittamiseen, osaa ottaa vastaan palautetta ja tekee korjaukset tarvittaessa. Hän ymmärtää animoinnin periaatteet ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti. Hän osallistuu tehtävän palautetilaisuuteen ja ymmärtää saamansa palautteen.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija ideoi, suunnittelee ja toteuttaa annetun tehtävän ja esittelee ideansa. Hän on paneutunut tehtävän suorittamiseen, osaa ottaa vastaan palautetta ja tekee korjaukset tarvittaessa. Hän ymmärtää animoinnin periaatteet ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti. Hän tunnistaa rytmin ja ajoituksen merkityksen animoinnissa ja on asettanut tavoitteita niiden suhteen. Hän osallistuu aktiivisesti tehtävän palautetilaisuuteen ja ymmärtää saamansa palautteen.