Siirry suoraan sisältöön

Media-alan toimintaympäristö (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00BT41-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 29.03.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
29.03.2022 - 03.06.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Mika Salomaa
Milla Järvipetäjä
Markus Hatakka
Vastuuopettaja
Milla Järvipetäjä
Ryhmät
PMEDIS21
Medianomi S21
PMEDIS21elok
PMEDIS21 elokuva
PMEDIS21jour
PMEDIS21 journalismi
PMEDIS21masn
PMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
PMEDIS21tupr
PMEDIS21 Tuotannon ja projektinhallinnan
Opintojakso
KU00BT41
Toteutukselle KU00BT41-3004 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Kontaktiopetus (verkkotapaamiset):
- ti 29.3. klo 16-18
- ti 10.5. klo 16-18
- ti 31.5. klo 16-18

Jos et pääse verkkotapaamisiin, katso its-ympäristöstä toimintaohje.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- nimetä media-alan keskeiset toimijat ja järjestelmät
- esitellä oman alansa työtehtävien osaamisvaatimukset
- selittää media-alan merkitystä, toimintatapoja ja tehtäviä osana kulttuurialaa, yhteiskunnallista toimintaympäristöä ja kestävää kehitystä
- arvioida monikulttuurisuuden ja kansainvälisyyden merkitystä omalla ammattialallaan
- paikantaa media-alan historian keskeisimpiä vaiheita ja sijoittaa oman toimintansa siihen
- selittää media-alan toimintaympäristöä käyttäjän ja yleisön näkökulmasta

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään media-alan ominaispiirteisiin ja sen erilaisiin toimijoihin kansallisessa ja kansainvälisessä viitekehyksessä. Keskeistä on ymmärtää media-alan rooli osana yhteiskuntaa, kulttuuria ja taidetta. Opintojaksolla käsitellään alan työtehtävien ja osaamisvaatimusten muutosta ja tulevaisuutta sekä media-alan roolia kestävässä kehityksessä. Kurssilla käydään läpi media-alan historiaa sekä käsitellään erilaisia mediatuotteita myös yleisön ja käyttäjän näkökulmasta.

Oppimateriaalit

Materiaali opintojakson ITS-työtilassa.

Opetusmenetelmät

Kontaktiopetus (verkossa), pienryhmätehtävät ja itsenäiset tehtävät.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-ei tenttiä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Case-study -perustainen oppiminen.
Teoriapohjainen oppiminen: lähdeaineistoon tutustuminen ja soveltaminen.
Tutkiva oppiminen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-ei valinnaista suoritustapaa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tehtävät opintojakson ITS-työtilassa:
-Media-alan yritysten toimintaympäristö: case study
-Media-alan ammattien osaamisvaatimukset: case study
-Media-alan toimijoiden merkitys mediakentällä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosana muodostuu oppimistehtävien perusteella, oppimistehtävät ja niiden arviointitavat sekä vaikutus arvosanaan on kerrottu itsissä.


Arviointikriteereissä noudatetaan media-alan arviointikehikkoa - alla:

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä opintojakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.

Lisätiedot

Palautetavat sekä -kanavat on kerrottu itsissä.

Siirry alkuun