Siirry suoraan sisältöön

Urheilun myynti ja markkinointi ja urheilun ostaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BP57-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.03.2022 - 13.05.2022

Ajoitus

19.05.2022 - 18.08.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Jaakko Haltia

Ryhmät

  • VAVA2122
    Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- selittää myyntityön roolin urheiluorganisaatiossa ja kuinka ammattimaiset myyntihenkilöt suorittavat tehtäviänsä
- toteuttaa myyntiprosessin eri vaiheet tehokkaasti ja asiakaslähtöisesti
- analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja ostoprosesseja
- käyttää erilaisia myyntimalleja ja myyntitaitoja eri myyntitilanteissa ja asiakassuhteen vaiheissa
- rakentaa ja kehittää pitkäaikaisia asiakassuhteita arvonluonnin näkökulmasta
- osaa käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä sekä asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntitapahtuman vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- tuntee nykyaikaisen markkinointiviestinnän keinoja.

Sisältö

- myyntiprosessin vaiheet
- asiakasymmärryksen hankinta
- asiakasodotuksiin ja -kokemuksiin vaikuttavat tekijät, arvonluonti
- myynti- ja asiakaspalvelutilanteet ja niihin valmistautuminen
- myyntitapahtuman vaiheet
- markkinointiviestintä

Oppimateriaalit

Jalonen H. ja muut "Arvonluonnin pelikirja - Urheilun ja liiketoiminnan rajapintaan", 2017, Turun ammattikorkeakoulun julkaisuja
Valanko, E. "Sponsorointi - Yhtiestyökumppanuus strategisena voimana" 2009, Talentum
Alaja, E. "Summapeliä - Sponsorointiyhteistyön käsikirja". Suomen urheilumuseosäätiön julkaisuja n:o 25, Jyväskylä, 2001
Alaja, E. "Tarinapeliä - Sponsorin käsikirja". Suomen urheilumuseosäätiön julkaisuja n:o 29, Jyväskylä, 2004
Skildum-Reid K.: www.powerponsorship.com
Sponsorointi ja tapahtumamarkkinointi ry: www.sponsorointijatapahtumamarkkinointi.fi
Muu sponsorointiin liittyvä kirjallisuus

Opetusmenetelmät

Etäopinnot ja case studyt

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lukeminen ja opiskelu 40-50 tuntia
Tehtävät ja case studyt 50-60 tuntia

Sisällön jaksotus

- Opintojakso alkaa torstaina 19.5.2022 klo. 18-20. Teams-kutsu lähetetään ilmoittautuneille (läsnäolo pakollinen).
- Toinen luento järjestetään torstaina 26.5.2022 klo. 18-20.
- Opintojakso sisältää etätehtäviä, joiden viimeinen palautuspäivä on 18.8.2022.

Edeltävyystiedot:

- Opintojakso sopii opiskelijalle, joka on suorittanut myynnin ja markkinoinnin perusteet.
- Opinnoissa käytetään Teams- ja Itslearning -verkkotyökaluja

Viestintäkanava ja lisätietoja

Paikkakiintiöt

Turun AMK: 20
muut AMKit: 20

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson hyväksyttävästi suorittamiseen vaaditaan kaikkien tehtävien tekeminen ja palauttaminen määräaikaan mennessä.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole tehnyt ja palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä. Myös tehtäviin perehtymättömyys ja ylimalkainen ote saattavat aiheuttaa opintojakson hylkäämisen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tekee ja palauttaa kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Opiskelija osoittaa rajoittanutta opintojakson sisältöjen hallintaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija tekee ja palauttaa kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Opiskelija osoittaa hyvää opintojakson sisältöjen hallintaa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tekee ja palauttaa kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Opiskelija osoittaa erinomaista opintojakson sisältöjen hallintaa.