Urheilun myynti ja markkinointi ja urheilun ostaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BP57-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.03.2022 - 13.05.2022
Ajoitus
19.05.2022 - 18.08.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Paikasta riippumaton
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Jaakko Haltia
Ryhmät
-
VAVA2122Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- selittää myyntityön roolin urheiluorganisaatiossa ja kuinka ammattimaiset myyntihenkilöt suorittavat tehtäviänsä
- toteuttaa myyntiprosessin eri vaiheet tehokkaasti ja asiakaslähtöisesti
- analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja ostoprosesseja
- käyttää erilaisia myyntimalleja ja myyntitaitoja eri myyntitilanteissa ja asiakassuhteen vaiheissa
- rakentaa ja kehittää pitkäaikaisia asiakassuhteita arvonluonnin näkökulmasta
- osaa käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä sekä asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntitapahtuman vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- tuntee nykyaikaisen markkinointiviestinnän keinoja.
Sisältö
- myyntiprosessin vaiheet
- asiakasymmärryksen hankinta
- asiakasodotuksiin ja -kokemuksiin vaikuttavat tekijät, arvonluonti
- myynti- ja asiakaspalvelutilanteet ja niihin valmistautuminen
- myyntitapahtuman vaiheet
- markkinointiviestintä
Oppimateriaalit
Jalonen H. ja muut "Arvonluonnin pelikirja - Urheilun ja liiketoiminnan rajapintaan", 2017, Turun ammattikorkeakoulun julkaisuja
Valanko, E. "Sponsorointi - Yhtiestyökumppanuus strategisena voimana" 2009, Talentum
Alaja, E. "Summapeliä - Sponsorointiyhteistyön käsikirja". Suomen urheilumuseosäätiön julkaisuja n:o 25, Jyväskylä, 2001
Alaja, E. "Tarinapeliä - Sponsorin käsikirja". Suomen urheilumuseosäätiön julkaisuja n:o 29, Jyväskylä, 2004
Skildum-Reid K.: www.powerponsorship.com
Sponsorointi ja tapahtumamarkkinointi ry: www.sponsorointijatapahtumamarkkinointi.fi
Muu sponsorointiin liittyvä kirjallisuus
Opetusmenetelmät
Etäopinnot ja case studyt
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lukeminen ja opiskelu 40-50 tuntia
Tehtävät ja case studyt 50-60 tuntia
Sisällön jaksotus
- Opintojakso alkaa torstaina 19.5.2022 klo. 18-20. Teams-kutsu lähetetään ilmoittautuneille (läsnäolo pakollinen).
- Toinen luento järjestetään torstaina 26.5.2022 klo. 18-20.
- Opintojakso sisältää etätehtäviä, joiden viimeinen palautuspäivä on 18.8.2022.
Edeltävyystiedot:
- Opintojakso sopii opiskelijalle, joka on suorittanut myynnin ja markkinoinnin perusteet.
- Opinnoissa käytetään Teams- ja Itslearning -verkkotyökaluja
Viestintäkanava ja lisätietoja
Paikkakiintiöt
Turun AMK: 20
muut AMKit: 20
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson hyväksyttävästi suorittamiseen vaaditaan kaikkien tehtävien tekeminen ja palauttaminen määräaikaan mennessä.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole tehnyt ja palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä. Myös tehtäviin perehtymättömyys ja ylimalkainen ote saattavat aiheuttaa opintojakson hylkäämisen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tekee ja palauttaa kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Opiskelija osoittaa rajoittanutta opintojakson sisältöjen hallintaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija tekee ja palauttaa kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Opiskelija osoittaa hyvää opintojakson sisältöjen hallintaa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tekee ja palauttaa kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Opiskelija osoittaa erinomaista opintojakson sisältöjen hallintaa.