Sales and marketing of sports and buying sports (5 cr)
Code: KH00BP57-3005
General information
- Enrollment
-
14.03.2022 - 13.05.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
19.05.2022 - 18.08.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Location-independent
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Jaakko Haltia
- Course
- KH00BP57
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
- Opintojakso alkaa torstaina 19.5.2022 klo. 18-20. Teams-kutsu lähetetään ilmoittautuneille (läsnäolo pakollinen).
- Toinen luento järjestetään torstaina 26.5.2022 klo. 18-20.
- Opintojakso sisältää etätehtäviä, joiden viimeinen palautuspäivä on 18.8.2022.
Edeltävyystiedot:
- Opintojakso sopii opiskelijalle, joka on suorittanut myynnin ja markkinoinnin perusteet.
- Opinnoissa käytetään Teams- ja Itslearning -verkkotyökaluja
Objective
The student is able
- to explain the role of personal selling in sport organization and how professional salespeople are behaving
- to execute the different stages of the sales process in an effective and customer-oriented way
- to analyze buying behavior and buying processes
- to use appropriate sales models and sales skills in different sales situations and during the different stages of the relationship
- to create long-term customer relationships from the value creation perspective
- to use the basic marketing concepts
- to define the factors behind the customer´s buying behavior and offer additional value to the customer
- describe the phases of the sales process and act customer-oriented
- to recognize modern marketing communication aspects.
Content
- sales process
- methods to acquire customer understanding
- factors affecting customer experience, value creation
- preparing for sales and customer service situations
- stages of the sales process
- marketing communication
Materials
Jalonen H. ja muut "Arvonluonnin pelikirja - Urheilun ja liiketoiminnan rajapintaan", 2017, Turun ammattikorkeakoulun julkaisuja
Valanko, E. "Sponsorointi - Yhtiestyökumppanuus strategisena voimana" 2009, Talentum
Alaja, E. "Summapeliä - Sponsorointiyhteistyön käsikirja". Suomen urheilumuseosäätiön julkaisuja n:o 25, Jyväskylä, 2001
Alaja, E. "Tarinapeliä - Sponsorin käsikirja". Suomen urheilumuseosäätiön julkaisuja n:o 29, Jyväskylä, 2004
Skildum-Reid K.: www.powerponsorship.com
Sponsorointi ja tapahtumamarkkinointi ry: www.sponsorointijatapahtumamarkkinointi.fi
Muu sponsorointiin liittyvä kirjallisuus
Teaching methods
Etäopinnot ja case studyt
Exam schedules
Ei tenttiä
Pedagogic approaches and sustainable development
Innovaatiopedagogiikka
Student workload
Lukeminen ja opiskelu 40-50 tuntia
Tehtävät ja case studyt 50-60 tuntia
Evaluation methods and criteria
Opintojakson hyväksyttävästi suorittamiseen vaaditaan kaikkien tehtävien tekeminen ja palauttaminen määräaikaan mennessä.
Failed (0)
Opiskelija ei ole tehnyt ja palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä. Myös tehtäviin perehtymättömyys ja ylimalkainen ote saattavat aiheuttaa opintojakson hylkäämisen.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija tekee ja palauttaa kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Opiskelija osoittaa rajoittanutta opintojakson sisältöjen hallintaa.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija tekee ja palauttaa kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Opiskelija osoittaa hyvää opintojakson sisältöjen hallintaa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija tekee ja palauttaa kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Opiskelija osoittaa erinomaista opintojakson sisältöjen hallintaa.
Further information
Paikkakiintiöt
Turun AMK: 20
muut AMKit: 20