Skip to main content

Sales and marketing of sports and buying sports (5 cr)

Code: KH00BP57-3005

General information


Enrollment
14.03.2022 - 13.05.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.05.2022 - 18.08.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Location-independent
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Jaakko Haltia
Course
KH00BP57
No reservations found for realization KH00BP57-3005!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

- Opintojakso alkaa torstaina 19.5.2022 klo. 18-20. Teams-kutsu lähetetään ilmoittautuneille (läsnäolo pakollinen).
- Toinen luento järjestetään torstaina 26.5.2022 klo. 18-20.
- Opintojakso sisältää etätehtäviä, joiden viimeinen palautuspäivä on 18.8.2022.

Edeltävyystiedot:

- Opintojakso sopii opiskelijalle, joka on suorittanut myynnin ja markkinoinnin perusteet.
- Opinnoissa käytetään Teams- ja Itslearning -verkkotyökaluja

Objective

The student is able
- to explain the role of personal selling in sport organization and how professional salespeople are behaving
- to execute the different stages of the sales process in an effective and customer-oriented way
- to analyze buying behavior and buying processes
- to use appropriate sales models and sales skills in different sales situations and during the different stages of the relationship
- to create long-term customer relationships from the value creation perspective
- to use the basic marketing concepts
- to define the factors behind the customer´s buying behavior and offer additional value to the customer
- describe the phases of the sales process and act customer-oriented
- to recognize modern marketing communication aspects.

Content

- sales process
- methods to acquire customer understanding
- factors affecting customer experience, value creation
- preparing for sales and customer service situations
- stages of the sales process
- marketing communication

Materials

Jalonen H. ja muut "Arvonluonnin pelikirja - Urheilun ja liiketoiminnan rajapintaan", 2017, Turun ammattikorkeakoulun julkaisuja
Valanko, E. "Sponsorointi - Yhtiestyökumppanuus strategisena voimana" 2009, Talentum
Alaja, E. "Summapeliä - Sponsorointiyhteistyön käsikirja". Suomen urheilumuseosäätiön julkaisuja n:o 25, Jyväskylä, 2001
Alaja, E. "Tarinapeliä - Sponsorin käsikirja". Suomen urheilumuseosäätiön julkaisuja n:o 29, Jyväskylä, 2004
Skildum-Reid K.: www.powerponsorship.com
Sponsorointi ja tapahtumamarkkinointi ry: www.sponsorointijatapahtumamarkkinointi.fi
Muu sponsorointiin liittyvä kirjallisuus

Teaching methods

Etäopinnot ja case studyt

Exam schedules

Ei tenttiä

Pedagogic approaches and sustainable development

Innovaatiopedagogiikka

Student workload

Lukeminen ja opiskelu 40-50 tuntia
Tehtävät ja case studyt 50-60 tuntia

Evaluation methods and criteria

Opintojakson hyväksyttävästi suorittamiseen vaaditaan kaikkien tehtävien tekeminen ja palauttaminen määräaikaan mennessä.

Failed (0)

Opiskelija ei ole tehnyt ja palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä. Myös tehtäviin perehtymättömyys ja ylimalkainen ote saattavat aiheuttaa opintojakson hylkäämisen.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija tekee ja palauttaa kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Opiskelija osoittaa rajoittanutta opintojakson sisältöjen hallintaa.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija tekee ja palauttaa kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Opiskelija osoittaa hyvää opintojakson sisältöjen hallintaa.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tekee ja palauttaa kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Opiskelija osoittaa erinomaista opintojakson sisältöjen hallintaa.

Further information

Paikkakiintiöt

Turun AMK: 20
muut AMKit: 20

Go back to top of page