Projektijohtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00BT16-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2022 - 30.09.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Milla Järvipetäjä
- Taru Lehtinen
Vastuuopettaja
Milla Järvipetäjä
Ryhmät
-
MMEDTK22VMediatuotanto, verkko, kevät 2022
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
· kehittää idean toteuttamiskelpoiseksi mediaprojektiksi
· laatia tuotanto- tai projektisuunnitelman ja osittaa projektin
· laatia projektin seuranta- ja arviointisuunnitelman
· suunnitella projektille tai tuotannolle sopivan johtamistavan
· suhteuttaa erilaisia projektinhallinnan työvälineitä erityyppisissä projekteissa
· arvioida immateriaalioikeuksien myymiseen ja ostamiseen liittyviä tekijöitä ja sopimuksia
Sisältö
Tuotanto- tai projektisuunnittelu erilaisissa ympäristöissä, projektin seuranta ja arviointi, projektijohtaminen, projektinhallinnan työvälineet, projektiin liittyvien immateriaalioikeuksien hankkiminen, hallinta ja sopimukset.
Oppimateriaalit
Kerrotaan its:ssä
Opetusmenetelmät
Verkkotapaamiset, oppimistehtävät
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Oppimistehtävät yksilö- ja ryhmätehtävänä, vertaispalaute, työelämäorientaatio.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakson ahotointi kokonaan tai osittain. Ota yhteyttä Milla Järvipetäjään ennenopintojakson alkua, ja ehdota, miten voit osaamisesi näyttää eri oppimistavoitteiden osalta:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
· kehittää idean toteuttamiskelpoiseksi mediaprojektiksi
· laatia tuotanto- tai projektisuunnitelman ja osittaa projektin
· laatia projektin seuranta- ja arviointisuunnitelman
· suunnitella projektille tai tuotannolle sopivan johtamistavan
· suhteuttaa erilaisia projektinhallinnan työvälineitä erityyppisissä projekteissa
· arvioida immateriaalioikeuksien myymiseen ja ostamiseen liittyviä tekijöitä ja sopimuksia
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Julkaistaa itslearning ympäristössä.
Sisällön jaksotus
Opintojakson voi suorittaa kokonaan etänä, mutta opintojakson aloitus tapahtuu lähiopetuksena Turussa Kupittaan kampuksella
AJOITUS:
26.8. PE klo 12.30-15.15 EDU CITY Katri 3015 tai etänä
30.8. TI klo 16-18 verkkotapaaminen
13.9. TI klo 16-18 verkkotapaaminen
15.11. TI klo 16-18 verkkotapaaminen
SISÄLTÖ:
Projektin osittaminen ja arviointisuunnitelma
Projektin johtaminen
Projektinhallinnan työvälineet
IPR-oikeudet ja sopimukset
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointi perustuu tehtäväpalautuksiin. Tehtäväohjeissa itslearningissä kerrotaan tehtävän osuus kokonaisarvosanasta ja tehtäväkotaiset arvosanat.
Palautettuja dokumentteja arvioidaan vertaamalla niitä tehtävänantoon. Arvioinnissa kiinnitetään huomiota:
- Sisältö ja käsittelyn laajuus vastaavat tehtävänasettelua
- Ilmaisu ja tehtävän jäsentely ovat selkeitä
- Aihetta on käsitelty analyyttisesti ja ongelmakeskeisesti
- Esitettyjen lähteiden luotettavuus ja pätevyys on perusteltu (myös teorian näkökulmasta)
- Asiasisältö on oikein ja riittävän laaja
- Tekstistä välittyy asioiden omakohtainen ymmärtäminen
- Tehtävä luo aiheesta selkeä kokonaiskuvan
Hylätty (0)
Oppimistehtäviä ei ole palautettu tai ne on tehty hyvin suppeasti ja ilman lähteidenkäyttöä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Oppimistehtävät on tehty tehtävänannon mukaisen tuotoksen, mutta tuotos on jäänyt sisällöltään vaatimattomaksi ja laajuudeltaan suppeaksi.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Yksilö/ryhmä on omaksunut opintojakson ja lähdeaineiston keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää näitä oppimistehtävien laatimisessa. Tehtävät on tehty tehtävänannon mukaisesti ja palautettu dokumentti on sisällöltään ja laajuudeltaan hyvä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Yksilö/ryhmä on omaksunut erinomaisesti opintojakson sekä lähdeaineiston sisällön ja osannut hyödyntää näitä työssään tehokkaasti. Yksilö/ryhmä on etsinyt aktiivisesti informaatiota, uusia ratkaisuja ja näkökulmia. Oppimistehtävistä palautetut dokumentit ovat laadultaan ja laajuudeltaan erinomaisia. Ne osoittavat syvää perehtymistä lähdeaineistoihin sekä kykyä soveltaa näistä ammennettuja oppeja tarkoituksenmukaisella tavalla.