Toiminnallisuus toimintaterapiassa (5 op)
Toteutuksen tunnus: TH00BF45-3008
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
30.07.2022 - 09.09.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 25.11.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
16 - 26
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Heli Arokki
- Mary-Ann Kaukinen
Vastuuopettaja
Mary-Ann Kaukinen
Ryhmät
-
PTOIMS22Toimintaterapeutti (AMK), S22
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapeutin työtä ohjaavan teoreettisen tiedon tasot,
• kuvata ihmisen toiminnallisuutta toimintaterapian teoreettisten mal-lien mukaan.
Sisältö
Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto
Toiminnallisuuden määritelmät mallien mukaan
Oppimateriaalit
Tieto oppimateriaali löytyy verkkoympäristöstä.
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä ja tiimityöskentelyä tiimipäivinä(lähipäivät).
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppisen menetelmin. Ohjeistus löytyy tiimioppijan käsikirjasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27t opiskelijan työtä vastaa 1op. 5op= 135t
Info 2t ,tiimipäivät: 22t
Itsenäinen opiskelu 111t sisältää ennakkotehtävät ja kirjallisuuteen perehtymisen
Ohjeistus ennakkotehtäviin löytyy verkkoympäristöstä
Sisällön jaksotus
29.9 2h Opintojakson info
3.10 8h Teema Toiminnallisuus inhimillisen toiminnan mallin (MOHO) (Heli)
6.10 6h Teema Toiminnallisuus kanadalaisen toiminnallisuuden mallin (CMOP-E) mukaan, (Ankku)
10.10 4hTeema Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto, (Ankku ja Heli)
13.10 4h Näyttöpäivä
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteet:
Ennakkotehtävät => hyväksytty/ hylätty
Moho-tehtävä ja case-työskentely 0-5
Aktiivisuus tiimipäivissä sekä itse- ja vertaisarviointi +/- 1numero
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Arviointikehikko löytyy oman ryhmän kote-kansiosta itslearnigista.