Skip to main content

Project studies 1 (5 cr)

Code: 2011402-3009

General information


Enrollment
21.01.2023 - 28.02.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.02.2023 - 29.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 15
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts
Teachers
Marja Susi
Mervi Rankila-Källström
Course
2011402
No reservations found for realization 2011402-3009!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Projektiohjausten esittelyt, Projektiohjausten työryhmiin jako.
Tilaisuudessa kuullaan esittelyt ja pääsette oman työryhmän kesken keskustelemaan, mukana myös mediapuolen opiskelijat, jotka ovat mukana työryhmissä.

Osallistuminen PTEATS20- ryhmän työpajoihin.

TAPAAMINEN KOKO PTEATS22- ryhmän kanssa/tammikuu

1)Jokainen hahmottaa paperille oman kevään aikataulun liittyen projektiohjauksiin. Kukin laatii työskentelyynsä oman aikajanansa ja hahmottaa prosessin kulun niin kuin sen tietää olevan (eli milloin on harjoitukset, esitykset, purku jne).

2)Määrittelee omat tavoitteensa?esiintyjänä/assistenttina. Määrittelyssä on hyvä ottaa huomioon, mitä?työryhmässä on jo sovittu ja mitä tietää esim. tyylilajista, ilmaisusta, jota haetaan, työtavoista jne. Ilmaise nämä paperille, jossa on myös aikajanasi.

3)Selkiyttää itselleen tämänhetkisen työvaiheen ja pohtii, millaisia asioita voi ottaa huomioon kehittääkseen omaa työrooliaan.?Millä tavoin voi valmistautua harjoituksiin, millä tavoilla voi orientoitua, mitä konkreettisia asioita voi edistää? Mihin ehkä tarvitsee tukea ja selkiytymistä ja keneltä sitä tarvitsee (ohjaaja, muu työryhmä, ohjaavat opettajat)


Pienryhmäohjaustapaamisen kysymykset
(saman viikon esitysten esiintyjät samassa pienryhmässä, tapaavat ohjaavan opettajan noin 3 viikkoa ennen ensi-iltaa, muualle tekevien kanssa sovitaan tapauskohtaisesti mihin ryhmään tulevat)

1.Työprosessin vaihe
– mitä olette tehneet, mitä olette tekemässä

2. Minkälaisia havaintoja/ajatuksia/kysymyksiä/kokemuksia tähän mennessä:
esiintymisen harjoittelusta
-miten harjoitellaan, millainen esiintymisen tyylilaji tai laatu, jota haetaan
työryhmässä toimimisesta
-minkälaista on toimia työryhmässä
ohjaajuudesta projektissa
-minkälaista ohjaajuutta, minkälaisia ohjeita, miten ne toimivat itselle esiintyjänä


KOKO prosessin purku koko ryhmän kanssa (ja raportissa)

Lisäksi jokainen ajaa valotekniikkaa projektiohjauksissa/opinnäytetöissä osana audiovisuaalinen suunnittelu-opintoja.

Objective

Student is able to apply His/Her skills of making performance.Student is productive member of a working group.

Content

Student works in production making aperformance/play. Lectures, workshops, exercises, practicing and independent work. Written plan and raporting a work process.

Teaching methods

Osallistuminen yhteisiin seminaaritilaisuuksiin, pienryhmätapaamisiin sekä ohjaustyöhön esiintyjänä. Prosessissa tapahtuvan oppimisen reflektointi yhdessä pienryhmässä sekä raportissa. Osallistuminen ohjaajan palautetilaisuuteen esitysten jälkeen.

Go back to top of page