Dramaturgia 2 (3 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CH67-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
25.01.2023 - 31.03.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
24.02.2023 - 01.06.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Linnankadun taidekampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 15
- Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus
- Opettajat
- Mervi Rankila-Källström
- Ryhmät
-
PTEATS22Teatteri-ilmaisunohjaaja syksy 2022
- Opintojakso
- KU00CH67
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Dramaturgian ja draaman kirjoittamisen perusteet - luennot sekä keskustelut. Henkilökohtainen kirjoittamistyö sekä kirjoittaminen ryhmissä. Näytelmien sekä toisten opiskelijoiden tekstien lukeminen. Vertaispalautteen anto pienryhmissä tai pareittain.
Tavoitteet
Opiskelija osaa kirjoittaa esitystekstiä ja tunnistaa dramaturgisia elementtejä.
Sisältö
Luennot, harjoitukset, itsenäinen työ
Oppimateriaalit
Opettaja ohjeistaa kaunokirjallisen materiaalin, lisäksi:
Reitala, Heinonen (toim.): Dramaturgioita. Palmenia-kustannus 2001.
Salminen, Snicker (toim.): Jumalainen näytelmä. Dramaturgisia työkaluja. Like 2012
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opettajajohtoiset tilanteet, keskustelut, henkilökohtaiset sekä ryhmässä tehtävät oppimistehtävät.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistumien vuorovaikutustilanteisiin kontaktiopetuksessa
Oppimistehtävät.
Hylätty (0)
Opiskelija osallistuu ja tekee oppimistehtävät puutteellisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osallistuu vuorovaikutustilanteisiin ja tekee oppimistehtävät määräajoissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Lisäksi opiskelija asettaa itselleen oppimistavoitteita ja yhdistää aikaisempia tietoja ja taitojaan dramaturgiasta opintojaksolla opittuun.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Lisäksi opiskelija pyrkii kehittämään omaa taiteellista näkemystään dramaturgisesta näkökulmasta. Opiskelija toimii tiimeissä ja ryhmässä ammattimaisesti ja rakentavasti.