Opinnäytetyön kirjallinen osio (10 op)
Toteutuksen tunnus: KU00BN19-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2022 - 31.07.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus
- Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja
- Musiikin koulutus
Opettaja
- Soili Lehtinen
Ryhmät
-
MMUSIS22Musiikkipedagogi, monimuoto, syksy 2022
-
PMUSIS19Musiikkipedagogi syksy 2018
-
PMUSIS20Musiikkipedagogi syksy 2020
-
MMUSIS21Musiikkipedagogi, monimuoto, syksy 2021
Oppimateriaalit
intra.turkuamk.fi/ opiskelu/ opinnäytetyö –sivustolla annetut ohjeet ja materiaalivinkit
Opetusmenetelmät
luennot, seminaarit, kirjoituspajat ja itsenäinen työskentely
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
-henkilökohtainen viestintä ja palautteenanto kirjallisen opinnäytetyön ohjaajan kanssa kirjoitusprosessin aikana
-opiskelija saa kirjallisen lausunnon ja arvion valmiista kirjallisesta opinnäytetyöstään
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opinnäytetyön kirjallisen osion laajuus vaihtelee 10:stä 20:en opintoviikkoon riippuen siitä, sisältääkö opinnäytetyö myös toiminnallisen/ taiteellisen/ pedagogisen osion vai ei.
Sisällön jaksotus
MUSIIKKI:
Opiskelija osoittaa opinnäytetyön kirjallisessa osiossa valmiutensa kuvailla kirjallisesti lähdemateriaaliin ja omaan ajatteluun perustuvan tavoitteellisen näkemyksensä valitsemastaan itselleen tärkeästä tutkimus- tai kehittämisaiheesta tai taiteellisesta tai pedagogisesta projektista sekä perustella näkemyksensä ja arvioida sekä reflektoida omaa työskentelyään ja tuotostaan.
Opinnäytetyön kirjallinen osio on opiskelijan tutkimus- ja/tai kehittämistyöstä kertova raportti/ tuotos, joka sisältää aina kirjallisen osuuden riippumatta opinnäytetyön lajista tai toteutustavasta. Opinnäytetyön kirjallinen osio sisältää opiskelijan asettamat tavoitteet, aiheen käsittelyn, työskentelymenetelmät, tulokset ja johtopäätelmät. Kirjallisen osion tulee sisältää myös perustelut esitetyille väittämille ja opiskelijan oma arvio tavoitteiden saavuttamisesta sekä tulosten sovellettavuudesta ja hyödynnettävyydestä.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Itslearning työtilassa on kurssi OPINNÄYTETYÖ EMKO 2022-2023, jossa on tarkempia tietoja opintojakson toteuttamisesta osoitteessa
intra.turkuamk.fi/ itslearning/ OPINNÄYTETYÖ EMKO 2022-2023
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opinnäytetyön kohteet sisältyvät arvioitaviin osa-alueisiin, jotka ovat:
• oman alan tiedot ja taidot sekä kyky niiden ymmärtämiseen ja arvioimiseen
• tutkimus- ja kehittämistoiminnan osaaminen
• itsensä kehittämisen osaaminen
• organisaatio- ja yhteistoimintaosaaminen
• eettinen osaaminen
Arvioinnissa otetaan huomioon työskentely opinnäytetyöprosessin aikana, opinnäytetyössä saavutetut tulokset sekä opinnäytetyöraportti. Arviointi kohdistuu seuraaviin asioihin:
• tutkimus- ja kehittämistyön asetelma
(kohteen ja tutkimus- tai kehittämiskysymyksen/tehtävän rajaus,
aineisto ja sen hallinta sekä menetelmä)
• suunnitelma
• menetelmien hallinta
• tietoperusta ja ajattelu opinnäytetyössä
• tulosten hyödynnettävyys
• kyky toimia verkostoissa ja tehdä yhteistyötä
• luotettavuus
• vastuullisuus ja kriittisyys
• (luova) ongelmanratkaisu
• päämäärätietoisuus
• työskentelyprosessi
• oman toiminnan reflektointi
• oman työn johtaminen
Hylätty (0)
Opinnäytetyöhön ei ole valittu tehtävään ja tavoitteisiin osittain sopivia (työskentely)menetelmiä.
Opinnäytetyön tulokset eivät vastaa (kehittämis)tehtävään ja sen perustana olevaan tarpeeseen.
Opinnäytetyössä ei ole hyödynnetty tutkimus- ja/tai kehittämistehtävän kannalta relevantteja tiedonlähteitä, oman alan tietoperustaa ja käsitteitä.
Opinnäytetyössä ei ole käytetty ja merkitty tietolähteitä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opinnäytetyöhön on valittu tehtävään ja tavoitteisiin osittain sopivia (työskentely)menetelmiä.
Opinnäytetyön tulokset vastaavat mutta vain osin (kehittämis)tehtävään ja sen perustana olevaan tarpeeseen.
Opinnäytetyössä on hyödynnetty tutkimus- ja/tai kehittämistehtävän kannalta relevantteja tiedonlähteitä, oman alan tietoperustaa ja käsitteitä vaikkakin suppeasti.
Opinnäytetyössä on käytetty ja merkitty tietolähteitä, mutta siinä on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opinnäytetyössä on sovellettu kehittämistehtävään alan keskeisimpiä työskentelymenetelmiä, ja käytetyt menetelmät on perusteltu sekä niiden käyttö kuvattu.
Opinnäytetyössä on sovellettu alan tietoperustaa ja käsitteistöä perustellen ja kriittisesti.
Tietolähteet on valittu ja niitä on käytetty asianmukaisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opinnäytetyössä on tuotettu yhteistyössä muiden kanssa uutta alan sisältöä, tietämystä ja/tai toimintatapoja.?
Kehittämistehtävään on sovellettu alan tuoretta tietoperustaa kriittisesti ja perustellen, käsitteistöä, uusia ja edistyneitä työskentelymenetelmiä, sekä niiden käyttö on kuvattu asianmukaisesti.
Tietolähteet on valittu kriittisesti, perustellusti ja uutta luovasti. Lähteitä on käytetty ja merkitty huolellisesti, tutkimuseettistä ja hyvää tieteellistä käytäntöä noudattaen.