English Language and Evidence-Based Nursing (3 cr)
Code: TH00BV75-3005
General information
- Enrollment
-
02.12.2022 - 28.02.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2023 - 31.07.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Emergency Care
- Teachers
- Camilla Laaksonen
- Pinja Aitio
- Course
- TH00BV75
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Englannin kielen suullista ja kirjallista taitoa harjoitellaan alakohtaisten tehtävien ja sisältöjen avulla. Opintojaksolla kirjoitetaan ja luetaan tekstejä, pidetään suullinen esitelmä, keskustellaan ja harjoitellaan tärkeää sanastoa. Opiskelija saa itsevarmuutta kielen käyttämiseen työelämässä.
Sekä lähi- että etäopetusta. Verkko-opetus tapahtuu Zoomissa, linkki tulee itslearning-alustalle. Linkki pysyy samana koko opintojakson ajan.
to 23.3 9-12 Teoriatila ICT_B1033
ke 29.3 12-15, etänä
to 30.3 klo 12-15 etänä
ke 5.4 klo 9-12 Teoriatila muunto ICT_B2026
Objective
The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills.
Goals
• The students will gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society.
• They will learn to utilize tools and techniques to further develop their skills in authentic, field-specific contexts.
• The students should have acquired skills to communicate at level B2 according to the European Framework of Reference for Languages, at B2-level students should be able to produce clear, coherent and well-structured texts, present detailed descriptions related to one’s field of interest, express and exchange opinions using fluent language, follow complex arguments, and read longer articles and reports.
Professionalism and ethics, nursing science and evidence-based practice in emergency care and nursing
• The student is familiar with and learns the key concepts, values, ethical principles and guidelines in nursing and practices their use in practical situations in nursing
• The student is able to draw a line between private and professional communication roles in social media
• The student understands the knowledge base of nursing.
• The student can identify the responsibilities and tasks of emergency nurses and nurses.
• The student is familiar with evidence-based operations in nursing.
• The student knows how to search for information and assess the fact-basis of information using the most common health sciences databases
Content
Contents
• Writing professional, field-specific texts
• Presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
• Reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
• Learning and using key terminology of their field
• Becoming professional, autonomous language users in working life
• Key concepts of epistemology and ethics
• Professional ethics and collegiality
• The rights and self-determination of patients
• Identification and handling of ethical problems
• Ethical approach in emergency care and nursing professions
• Nursing science as a discipline
• Evidence-based activities – concepts and bases for activities
• Key treatment recommendations
• Information seeking
Materials
Materiaalit tulevat saataville Itslearning-oppimisympäristöön. Opiskelijalle ei materiaalikustannuksia.
Evaluation methods and criteria
Kurssiarvosanaan vaikuttavat läsnäolon lisäksi sekä suulliset että kirjalliset suoritukset. Tarkemmat tiedot kurssilla.
Opettajan palautteen lisäksi opiskelija saa vertaispalautetta muilta opetusryhmän jäseniltä.
Failed (0)
Opiskelija ei suoriudu kurssista tai jättää kurssisuorituksen kesken
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelijan kielenkäyttö on epäjohdonmukaista ja paikoin vaikeasti seurattavaa. Opiskelija kuitenkin hallitsee keskeisimmän ammattisanaston, ja osaa käyttää sitä sekä puheessa että kirjoituksessa. Opiskelijan tuotos sisältää rakenteellisia ja sanastollisia virheitä, mikä saattaa vaikuttaa paikoin ymmärrettävyyteen. Viesti pystytään pääasiallisesti välittämään sekä puheessa että kirjoituksessa virheistä huolimatta. Opiskelija osallistuu opetukseen vaihtelevan aktiivisesti, eikä hakeudu kielenkäyttötilanteisiin vapaaehtoisesti. Kurssisuoritukset on palautettu.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelijan kieli on tilanteeseen sopivaa, loogista, sujuvaa ja selkeää sekä kirjallisesti että suullisesti. Puhetta ja tuotettua tekstiä on helppo seurata. Opiskelijalla on alakohtainen sanasto kohtalaisen hyvin hallussa, ja hän osaa käyttää sitä hyödykseen kirjallisessa ilmaisussa. Virheitä saattaa esiintyä silloin tällöin sekä puheessa että kirjoituksessa, mutta ne eivät vaikuta kriittisesti ymmärrettävyyteen. Opiskelija on seurannut suorituksissaan tehtävänantoa ja hänen tuotoksensa ovat tyyliltään ammatillisia. Opiskelija osallistuu pääosin aktiivisesti opetukseen ja vuorovaikutustilanteisiin. Kurssisuoritukset on palautettu ja tehty hyvin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelijan kieli on monipuolista, taitavaa, asianmukaista ja osuvaa sekä kirjallisissa että suullisissa suorituksissa. Puhetta ja tuotettua tekstiä on miellyttävää seurata. Alakohtainen sanasto on erinomaisesti hallinnassa ja opiskelija osaa käyttää sitä hyödykseen tuotoksissaan. Opiskelija on taitava vuorovaikuttaja ja tarttuu innokkaasti tilaisuuksiin käyttää kieltä. Sekä suullisessa että kirjallisessa tuotoksessa on käytetty monimutkaisia rakenteita. Opiskelija on ollut aktiivinen kurssilla ja kurssisuoritukset osoittavat erinomaista valmiutta käyttää kieltä.