Siirry suoraan sisältöön

Asiakkaan kohtaaminen ja henkilökohtainen myyntityö (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BS04-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 08.01.2024

Ajoitus

09.01.2024 - 12.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Marianne Renvall

Ryhmät

  • MLIISK23
    Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2023
  • 23.01.2024 13:00 - 16:00, Asiakkaan kohtaaminen ja henkilökohtainen myyntityö KH00BS04-3005
  • 13.02.2024 13:00 - 16:00, Asiakkaan kohtaaminen ja henkilökohtainen myyntityö KH00BS04-3005
  • 05.03.2024 13:00 - 16:00, Asiakkaan kohtaaminen ja henkilökohtainen myyntityö KH00BS04-3005
  • 09.04.2024 13:00 - 16:00, Asiakkaan kohtaaminen ja henkilökohtainen myyntityö KH00BS04-3005

Tavoitteet

Opiskelija:
-tunnistaa ja kehittää omia vahvuuksia myyjänä
-kommunikoi dialogissa asiakkaan kanssa
-etenee myyntiprosessin mukaisesti kaupantekoon

Sisältö

-reflektio omasta myyntitaidosta
-dialogin tunnusmerkit ja vuorovaikutuksen tärkeys
-myyntiprosessin harjoittelu ja arviointi

Oppimateriaalit

Oivalta myyntityö-asiakkaana organisaatio, Hänti Sirpa, Kairisto-Mertanen Liisa.
Asiakkaista ansaintaan, Hänti Sirpa.
Opettajan materiaali.

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
-harjoitukset ja simuloidut myyntitilanteet
-reflektiot.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pari- ja pienryhmätyöskentely.
Yrityscaseissä kiinnitetään huomiota kestävään kehitykseen.
Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista.
It´s Learning hyödynnetään verkko-oppimisalustana.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op=135 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion arviointi sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Lähiopetus: Opettajan luennot, pari/ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt (tiedon jakaminen ja rakentaminen), harjoitukset, simuloidut myyntitilanteet
Itsenäiset pari/ryhmätyöt lähiopetuksen välillä.

Sisällön jaksotus

Tavoitteet:
Opiskelija:
-tunnistaa ja kehittää omia vahvuuksia myyjänä
-kommunikoi dialogissa asiakkaan kanssa läpi myyntiprosessin
-etenee myyntiprosessin mukaisesti kaupantekoon
-ymmärtää myyntiprosessin ja asiakasajattelun kokonaisuuden.

Sisältö:
-myynnin teorian omaksuminen kirjareflektion ja kirjapiirin avulla
-myyntiprosessin hallinta ja harjoitus
-asiakasymmärrys ja dialogin merkitys
-myynnin tulevaisuuden ja oman myyntitaidon reflektointi.

Kurssi alkaa etätehtävällä viikolla 2.
Lähiopetuskerrat:
23.1. klo 13-16, 13.2. klo 13-16, 5.3. klo 13-16, 9.4. klo 13-16.

Viestintäkanava ja lisätietoja

It´s Learning.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kohteet:
Kirjallisuusreflektion kirjoittaminen 0-5, toisen reflektion kommentointi, osallistuminen kirjapiiriin 25%
Teams-neuvottelu 25 %, 0-5
Myyntineuvottelu F2F 25%, 0-5
Myynnin tulevaisuus ja oman myyntitaidon kehittäminen, 25%, 0-5.

Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä voi vaikuttaa arvosanaan. Myös aktiivisuus lähiopetuksessa ja ryhmätöissä vaikuttavat arvosanaan. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin yhden kerran, kurssi hylätään.
Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi

Hylätty (0)

Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin yhden kerran, kurssi hylätään.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija:
-palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
-osaa reflektoida luettua materiaalia
-osaa tehdä tarjouksen ja käydä sopimusneuvottelun
-ymmärtää myyntiprosessin vaiheet ja osaa kuvata näitä
-toimii osana ryhmää pari/ryhmätöissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arvosana hyväksytty (3-4), opiskelija:
-palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
-osaa reflektoida luettua materiaalia ja tuoda esille omia ajatuksia ja uusia näkökulmia
-osaa tehdä asiakaslähtöisen tarjouksen ja käydä sopimusneuvottelun tuloshakuisesti
-ymmärtää myyntiprosessin vaiheet ja näkee omaa myyntiä osana asiakasyrityksen toimintaa
-toimii dialogisesti osana ryhmää pari/ryhmätöissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvosana hyväksytty (5), opiskelija:
-palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
-osaa reflektoida luettua materiaalia ja tuoda esille omia ajatuksia ja uusia näkökulmia
-osaa tehdä asiakaslähtöisen tarjouksen ja käydä sopimusneuvottelun tuloshakuisesti ja dialogisesti
-ymmärtää myyntiprosessin vaiheet ja näkee myyntiä osana kohdeyrityksen toimintaa ja antaa asiakkaalle lisäarvoa
-toimii dialogisesti osana ryhmää pari/ryhmätöissä ja tuo niihin uutta aspektia.