Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin kehittämistehtävä (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CA03-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 29.10.2024

Ajoitus

29.10.2024 - 16.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Jaana Merikallio
  • Taru Kankaanpää

Ryhmät

  • MLIISK23
    Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2023
  • 29.10.2024 13:00 - 16:00, Markkinoinnin kehittämistehtävä KH00CA03-3004
  • 18.11.2024 09:00 - 12:00, Markkinoinnin kehittämistehtävä KH00CA03-3004
  • 09.12.2024 13:00 - 16:00, Markkinoinnin kehittämistehtävä KH00CA03-3004

Tavoitteet

Opiskelija osaa:
- soveltaa opittua markkinoinnin ja myynnin johtamisen teoriaa ja työkaluja myynti- ja markkinointitoimenpiteiden tehostamiseksi

Sisältö

Opiskelija laatii:
- myynnin ja markkinoinnin kehityssuunnitelman hankitun osaamisen perusteella sisältäen valitun yrityksen nykytilanteen, tulevaisuuden vision ja strategian (niiden toimenpiteiden joukko, joiden avulla visio saavutetaan). Kehityssuunnitelma esitetään yritykselle ja muokataan mahd. palautteen perusteella.

Oppimateriaalit

Kurssi pohjautuu kevään toteutukseen Myynnin kehittämistehtävä sekä syksyn kurssiin Sisältömarkkinointi ja niissä käytettyihin materiaaleihin.

Opetusmenetelmät

Hyödynnetään mm. seuraavia oppimismenetelmiä:
- itsenäinen tiedon haltuunotto ja sen reflektointia
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Yhteisöllinen ja työelämälähtöinen tiedon rakentaminen, jakaminen ja soveltaminen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen ohjeistuksen mukaan. Suunnitelma pohjautuu yrityksen liiketoiminnan ja myynnin tavoitteiden tuntemiseen.

Markkinointisuunnitelman keskeinen sisältö esitellään viimeisellä lähitapaamisella.

5 op eli 135 tuntia aktiivista työtä.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Kehittämistehtävä hyväksytään suoritetuksi, kunhan kehittämistehtävän molemmat osa-alueet eli markkinointisuunnitelma ja posteriesittely on hoidettu Its Learningissä olevan tehtäväannon mukaisesti.

Aktiivisuus ja poissaolot lähiopetuksesta vaikuttavat arviointiin.

Sisällön jaksotus

Kurssi pohjautuu kevään toteutukseen Myynnin kehittämistehtävä sekä syksyn kurssiin Sisältömarkkinointi. Opintojaksolla voi hyödyntää samaa toimeksiantajaa kuin myynnin kehittämistehtävässä.

Opintojaksolla tehdään toteuttamiskelpoinen markkinointisuunnitelma ohjeistuksen mukaan. Markkinointisuunnitelman keskeinen sisältö esitellään viimeisellä opetuskerralla sovitulla tavalla.

Lähitapaamiset:
29.10. Kurssin esittely ja markkinointisuunnitelmatehtävän briiffaus.
18.11. Markkinointisuunnitelman työstäminen pienryhmissä, opettajan ja opiskelijoiden palaute jatkotyöstöä varten.
9.12. Markkinointisuunnitelman keskeisten tavoitteiden ja konkreettisten toimenpiteiden esittely


Toimeksiantaja ja markkinointisuunnitelman keskeinen tavoite merkitty Itslearningiin viimeistään 11.11.
Markkinointisuunnitelman palautuksen deadline 9.12.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Kurssin tarkempi kuvaus ja tehtävät ovat Itslearningissä.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Markkinointisuunnitelma valitun yrityksen myynnin tukemiseen ja lisäämiseen.

Markkinointisuunnitelman keskeinen sisältö esitellään viimeisessä lähitapaamisessa.

Tehtävän palautus myöhässä vaikuttaa arviointiin. Joulukuussa 9.12. deadlinen jälkeen palautetut markkinointisuunnitelmat arvioidaan tammikuussa.

Jos opiskelija on pois enemmän kuin yhden kerran, kurssi hylätään.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole osallistunut yhteisiin lähitapaamisiin.
Opiskelija ei ole palauttanut markkinointisuunnitelmaa ohjeistuksen mukaisesti tai ei ole pitänyt esitystä viimeisessä lähitapaamisessa.
Markkinointisuunnitelmassa ei ole käytetty lähteitä ohjeistuksen mukaisesti tai tekstiviitteet puuttuvat.
Markkinointisuunnitelma sisältää plagioitua tekstiä yli 30%. Teksti on suoraan tekoälyn tuottamaa ja tekoälyn käyttöä ei ole selvästi merkitty tekstiviitteiden avulla.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija
- hyödyntää lähteitä markkinointisuunnitelmassa ja lähteitä on käytetty hyvin rajallisesti.
- sisällyttää markkinointisuunnitelmaan vaaditut osa-alueet ja suunnitelma vastaa osittain valittuun kehittämistavoitteeseen.
- määrittelee markkinointisuunnitelman tavoitteet ja niihin tarvittavat toimenpiteet yleisellä tasolla. Toteutus edellyttäisi vielä suunnitelman työstämistä, jotta se olisi toteutuskelpoinen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija
- hyödyntää aiheeseen liittyviä keskeisiä tietolähteitä markkinointisuunnitelmassa, joiden avulla perustelee valintojaan.
- sisällyttää markkinointisuunnitelmaan vaaditut ja suunnitelman tavoitteiden kannalta oleelliset osa-alueet.
- määrittelee markkinointisuunnitelman mitattavat tavoitteet, niiden mittarit ja tarvittavat toimenpiteet.
- esittelee selkeästi ja asiantuntevasti markkinointisuunnitelman keskeiset tavoitteet ja konkreettiset toimenpiteet.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- valitsee ja hyödyntää markkinointisuunnitelmaan soveltuvaa monipuolista tietopohjaa, jonka avulla pystyy perustelemaan valintojaan.
- tuottaa toteuttamis- ja esittämiskelpoisen markkinointisuunnitelman, joka soveltuu yrityksen päätöksenteon tueksi ja sisältää kattavasti toteuttamiseen tarvittavat osa-alueet.
- saa toimeksiantajalta palautteen ja kirjaa sen markkinointisuunnitelmaan.
- tuottaa markkinointisuunnitelman, josta yritys on ottanut/voi ottaa yhden tai useampia toimenpiteitä osaksi omia kehittämistavoitteitaan.
- määrittelee markkinointisuunnitelman mitattavat tavoitteet, niiden mittarit ja yksittäiset toimenpiteet, joilla tavoitteet pystytään saavuttamaan.
- esittelee innovatiivisesti ja asiantuntevasti markkinointisuunnitelman keskeiset tavoitteet ja konkreettiset toimenpiteet.