Marketing development task (5 cr)
Code: KH00CA03-3004
General information
- Enrollment
- 01.06.2024 - 29.10.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 29.10.2024 - 16.12.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Salo IoT Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Jaana Merikallio
- Taru Kankaanpää
- Course
- KH00CA03
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 9 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 29.10.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin kehittämistehtävä KH00CA03-3004 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Mon 18.11.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin kehittämistehtävä KH00CA03-3004 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Mon 09.12.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Markkinoinnin kehittämistehtävä KH00CA03-3004 |
SAL_1170_Phi
Phi
SAL_2139b_Cindy IT-tila Cindy - telakka |
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kurssitavoitteet:
Opiskelija osaa tehdä tavoitteellisen ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman. Opiskelija osaa käyttää tietolähteitä ja perustella markkinointisuunnitelmassaan esittämät mitattavat tavoitteet ja toimenpiteet. Hän osaa kohdentaa markkinoinnin toimenpiteet oikein sekä sisällyttää markkinointisuunnitelmaan oleellisia ja konkreettisia esimerkkejä (ml. sisältömarkkinointitoimenpide/toimenpiteitä).
Opiskelija pystyy esittelemään visuaalisen kiteytyksen suunnitelmastaan (yksi ruudullinen tietokonenäytöllä).
Kurssilla voit halutessasi hyödyntää kevään Myynnin kehittämistehtävän toimeksiantoyritystä, mutta näkökulma keskittyy nyt markkinoinnin toimenpiteisiin. Voit myös valita toisen yrityksen. Syksyn Sisältömarkkinointi-kurssista saat työkaluja markkinoinnin kehittämistehtävään. Muista myös kaivaa esiin viime syksyn Digitaalisen markkinoinnin materiaalit Itsistä (osana kurssia Markkinoinnin osa-alueet ja toimintaympäristö).
Lähitapaamiset:
29.10. Kurssin esittely ja markkinointisuunnitelmatehtävän briiffaus.
18.11. Markkinointisuunnitelman työstäminen pienryhmissä, opettajan ja opiskelijoiden palaute jatkotyöstöä varten. Visuaalisen kiteytyksen ohjeistus.
9.12. Markkinointisuunnitelman keskeisten tavoitteiden ja konkreettisten toimenpiteiden esittely
Toimeksiantaja ja markkinointisuunnitelman keskeinen tavoite merkitty Itslearningiin viimeistään 11.11.
Markkinointisuunnitelman palautuksen deadline 2.12.
Objective
As a result of the course, the student is able to implement the theory of leadership within the practical sales management environment. The student is able to analyze, develop and further improve marketing and sales operations.
Content
At the very beginning the students must select a target company for which an improvement plan is established focusing on marketing and sales operations.
To enable the above it is essential to first analyze the current status of the operations respectively. Thereafter a plausible future vision is established. Based on the vision (where do we want go, and why) a strategic plan is created.
The established development plan is discussed with the target company representatives, and adjusted according to the acquired feedback.
Materials
Kurssi pohjautuu kevään toteutukseen Myynnin kehittämistehtävä sekä syksyn kurssiin Sisältömarkkinointi ja niissä käytettyihin materiaaleihin.
Teaching methods
Hyödynnetään mm. seuraavia oppimismenetelmiä:
- itsenäinen tiedon haltuunotto ja sen reflektointia
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Yhteisöllinen ja työelämälähtöinen tiedon rakentaminen, jakaminen ja soveltaminen.
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa.
Student workload
Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen ohjeistuksen mukaan. Suunnitelma pohjautuu yrityksen liiketoiminnan ja myynnin tavoitteiden tuntemiseen.
Markkinointisuunnitelman keskeinen sisältö esitellään viimeisellä lähitapaamisella.
5 op eli 135 tuntia aktiivista työtä.
Assessment criteria, approved/failed
Kehittämistehtävä hyväksytään suoritetuksi, kunhan kehittämistehtävän molemmat osa-alueet eli markkinointisuunnitelma ja posteriesittely on hoidettu Its Learningissä olevan tehtäväannon mukaisesti.
Aktiivisuus ja poissaolot lähiopetuksesta vaikuttavat arviointiin.
Evaluation methods and criteria
Markkinointisuunnitelma valitun yrityksen myynnin tukemiseen ja lisäämiseen.
Markkinointisuunnitelman keskeinen sisältö esitellään viimeisessä lähitapaamisessa.
Tehtävän palautus deadlineen (8.12.) mennessä.
Jos opiskelija on pois enemmän kuin yhden kerran, kurssi hylätään.
Failed (0)
Opiskelija on pois lähitapaamisista enemmän kuin kerran tai ei palauta tehtävää deadlineen 2.12. mennessä.
Opiskelija ei ole palauttanut markkinointisuunnitelmaa ohjeistuksen mukaisesti tai ei ole pitänyt esitystä viimeisessä lähitapaamisessa.
Markkinointisuunnitelmassa ei ole käytetty lähteitä.
Markkinointisuunnitelma sisältää plagioitua tekstiä yli 30%. Teksti on suoraan tekoälyn tuottamaa ja tekoälyn käyttöä ei ole selvästi merkitty tekstiviitteiden avulla.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija
- hyödyntää lähteitä markkinointisuunnitelmassa ja lähteitä on käytetty hyvin rajallisesti tai lähdeviitteet puuttuvat.
- sisällyttää markkinointisuunnitelmaan vaaditut osa-alueet ja suunnitelma vastaa osittain valittuun kehittämistavoitteeseen.
- määrittelee markkinointisuunnitelman tavoitteet ja niihin tarvittavat toimenpiteet yleisellä tasolla. Toteutus edellyttäisi vielä suunnitelman työstämistä, jotta se olisi toteutuskelpoinen.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija
- hyödyntää aiheeseen liittyviä keskeisiä tietolähteitä markkinointisuunnitelmassa, joiden avulla perustelee valintojaan.
- sisällyttää markkinointisuunnitelmaan vaaditut ja suunnitelman tavoitteiden kannalta oleelliset osa-alueet.
- määrittelee markkinointisuunnitelman mitattavat tavoitteet, niiden mittarit ja tarvittavat toimenpiteet.
- esittelee selkeästi ja asiantuntevasti markkinointisuunnitelman keskeiset tavoitteet ja konkreettiset toimenpiteet.
- palauttaa visuaalisen kiteytyksen osana markkinointisuunnitelmaa.
- saa toimeksiantajalta palautteen ja kirjaa sen markkinointisuunnitelmaan.
- on tehnyt visuaalisen ja kiinnostavan kiteytyksen.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
- valitsee ja hyödyntää markkinointisuunnitelmaan soveltuvaa monipuolista tietopohjaa, jonka avulla pystyy perustelemaan valintojaan.
- tuottaa toteuttamis- ja esittämiskelpoisen markkinointisuunnitelman, joka soveltuu yrityksen päätöksenteon tueksi ja sisältää kattavasti toteuttamiseen tarvittavat osa-alueet.
- tuottaa markkinointisuunnitelman, josta yritys on ottanut/voi ottaa yhden tai useampia toimenpiteitä osaksi omia kehittämistavoitteitaan.
- määrittelee markkinointisuunnitelman mitattavat tavoitteet, niiden mittarit ja yksittäiset toimenpiteet, joilla tavoitteet pystytään saavuttamaan.
- esittelee innovatiivisesti ja asiantuntevasti markkinointisuunnitelman keskeiset tavoitteet ja konkreettiset toimenpiteet.
- saa toimeksiantajalta palautteen, joka osoittaa markkinointisuunnitelman hyödyllisyyden yritykselle ja kirjaa sen markkinointisuunnitelmaan.
- on selkeästi panostanut visuaaliseen kiteytykseen.
Further information
Kurssin tarkempi kuvaus ja tehtävät ovat Itslearningissä.