Siirry suoraan sisältöön

CRM ja tarjouslaskenta (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3101115-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2023 - 11.09.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 17.11.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Myyntityön koulutus

Opettaja

  • Eeva Lehtinen

Ryhmät

  • PMYYNS22
    Myyntityö S22

Tavoitteet

Opiskelija tuntee CRM -järjestelmän periaatteet asiakkuuden hallinnassa. Opiskelija osaa käyttää yritysmyyntiin liittyvän tarjouslaskennan menetelmiä ja osaa tuottaa hinnoittelumallin tuotteelle tai palvelulle.  

Sisältö

- CRM
- Hinnoittelu
- Laskentamallit
- Laskentamenetelmät   

Oppimateriaalit

Oksanen, Tommi: CRM ja muutoksen tuska : asiakkuudet haltuun, 2010 TAI
Buttle, Francis: Customer relationship management concepts and tools, 2004

Opetusmenetelmät

Lähiopetuskerrat, CRM -demoalustojen käyttö ja tarjouslaskentacaset.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opetuskerroilla tutustutaan asiakkuudenhallinnan teoriaan ja CRM-järjestelmiin yleisesti.
Osallistujat jaetaan tiimeihin ja tiimit pääsevät kokeilemaan erilaisia CRM-järjestelmiä.
Tarjouslaskentaa harjoitellaan erilaisten casejen avulla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opetuskerrat 1 op
Kurssilla annettu materiaali (podcastit, kirjallisuus) 1 op
Tutustuminen CRM -järjestelmiin 1 op
Tarjouslaskennan caset 1 op
Oppimisreflektio 1 op

Sisällön jaksotus

Kurssi alkaa syyskuussa
Tarjouslaskentacaset työskentely
Vierailijaluento
CRM teoriaosuus
CRM demojen ryhmätyötehtävien purku

Viestintäkanava ja lisätietoja

Oppimisreflektio tarkoittaa opetuskerralla pidettyä esitelmää kolmesta eri CRM-vaihtoehdosta, niiden plussat ja miinukset.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen opetuskerroille, onnistuneet tarjouslaskentatehtävät, demoharjoitusten toteutus ja hyväksytty oppimisreflektio.