Swedish in working life, written communication (3 cr)
Code: 100117-3043
General information
- Enrollment
-
01.12.2023 - 18.01.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
11.01.2024 - 23.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Anniina Vainio
- Groups
-
MLIITS23Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2023
-
MLIITS23AMLIITS23A
-
MLIITS23BMLIITS23B
- Course
- 100117
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 12 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 05.04.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100116-3048 |
LEM_A313
Teoriatila
|
Fri 05.04.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100116-3048 |
LEM_A314
Teoriatila
|
Thu 23.05.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100116-3048 |
EDU_4071
Oppimistila muunto byod
|
Thu 23.05.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100116-3048 |
EDU_4071
Oppimistila muunto byod
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opiskelija oppii kommunikoimaan kirjallisesti erilaisissa työelämän tilanteissa. Hän osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan ja työkokemuksestaan, esitellä työympäristöään, viestiä asiakaslähtöisesti ja käyttää oman alansa terminologiaa.
Ajoitus keväällä 2024. Tarkemmat ajat lukujärjestyksessä/kerrotaan opintojaksolla.
Objective
The student can communicate in writing in different work-life situations.
Content
The student
- can describe the content and structure of his/her studies, training and work experience
- can describe his/her working environment and operations of a company, products and processes
- can communicate in various business life situations appropriately
- is able to use appropriate vocabulary and phrases when presenting tasks of his/her own field
Materials
Kirjalliset oppimistehtävät perustuvat itslearningissä olevaan materiaaliin sekä opettajan omaan materiaaliin.
Teaching methods
Opintojakso sisältää kirjallisen kielitaidon harjoittelua itsenäisenä työskentelynä sekä yksilö-, pari- ja ryhmätehtävinä lähiopetuksessa.
Exam schedules
Ei tenttiä, arviointi perustuu kurssitehtäviin ja läsnäoloon/aktiivisuuteen.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojaksolla harjoitellaan työelämässä tarvittavia viestintätaitoja itsenäisesti, pari- ja ryhmätyönä, harjoituksissa opiskelija kohentaa sanaston ja rakenteiden hallintaa.
Opintojakso suoritetaan rinnakkain suullisen Svenska i arbetslivet -opintojakson kanssa
Student workload
Opintojaksolla harjoitellaan työelämän kirjallisia tilanteita ja työnhakua ruotsiksi.
Evaluation methods and criteria
Opettajan antama arviointi, itsearviointi, vertaisarviointi.
Failed (0)
Opiskelija ei suoriudu opintojaksolla vaadittavista oppimistehtävistä eikä selviydy viestinnän eri tilanteista. Tuotos on niukkaa sekä opiskelijalla on vaikeuksia ymmärtää suullista viestintää. Poissaoloja kertyy yli sallitun, kurssitehtäviä palauttamatta, opiskelija keskeyttää opintojakson.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija selviytyy tyydyttävästi opintojakson viestinnällisissä kielenkäyttötilanteissa. Opiskelija pystyy välittäämään viestin, vaikka viestintä on hidasta, katkonaista ja osin epätarkkaa. Opiskelija osallistuu vuorovaikutukseen tutuissa tilanteissa ja on osin aloitteellinen. Sanavaraston niukkuus ja virheellisyys rajoittavat viesintää. Ääntämisessä voi olla epätarkkuutta ja lauserytmi voi olla katkonainen ja hidas. Muiden kielten vaikutus selvästi havaittavissa.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija selviytyy hyvin monipuolisissa opintojakson viestinnällisisä kielenkäyttötilanteissa. Opiskelija pystyy viestimään sopivalla tavalla ja ottamalla muut huomioon. Puhe on melko sujuvaa. Opiskelija hallitsee laajahkon sanaston sekä käyttää sitä monipuolisesti. Sanavalinnoissa ja ääntämisessä voi esiintyä satunnaista epätarkkuutta. Opiskelija ääntää selkeästi ja luontevasti. Opiskelija käyttää rakenteita melko monipuolisesti; satunnaisia virheitä esiintyy vaativissa rakenteissa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti opintojaksoon.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija selviytyy hyvin monipuolisissa ja vaativissakin opintojakson viestinnällisissä kielenkäyttötilanteissa. Opiskelija pystyy viestimään tilanteeseen sopivalla tavalla ja huomioi keskustelukumppaninsa kohteliaasti. Puhe on sujuvaa ja vaivatonta. Opiskelija hallitsee laajan oman alan ja yleiskielen sanaston. Opiskelija käyttää rakenteita monipuolisesti ja hallitsee ne lähes virheettömästi. Opiskelija ääntää erittäin selkeästi ja luontevasti. Opiskelija osaa tarvittaessa käyttää kiertoilmaisuja. Opiskelija osallistuu hyvin aktiivisesti opintojaksoon.
Further information
Opiskelijan kommunikointi opettajan suuntaan sähköpostitse.
Opettaja käyttää pääasiallisena kommunikointikanavana itslearningiä