Asiakasosaaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3011393-1002
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 01.01.2016 - 31.07.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 30 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Maija Nolvi
- Telle Tuominen
- Opintojakso
- 3011393
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelijakykenee toimimaan aidoissa asiakaspalvelutilanteissa aloitteellisesti, vastuullisesti ja tuloksellisestitunnistaa onnistuneen asiakasvuorovaikutuksen keskeisiä elementtejä sekä osaa kehittää omia vuorovaikutustaitojaanosaa analysoida nykyaikaisen tieto- ja viestintäteknologian merkitystä erilaisissa asiakaskohtaamisissa sekä tehdä ehdotuksia asiakassuhteiden kehittämiseen niin perinteisillä keinoilla kuin web- ja datapohjaisestiosaa määritellä ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä sekä tunnistaa asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitäosaa analysoida yritysten erilaisia asiakassuhteita, niiden kestoa ja kannattavuutta
Sisältö
asiakasymmärryksen hankintaasiakaslähtöisyys asiakaspalvelutilanteissaasiakasvuorovaikutus asiakastyytyväisyyden osatekijänä reaali- ja virtuaalikohtaamisissa, vuorovaikutusmarkkinointiasiakasodotuksiin ja -kokemuksiin vaikuttavat tekijät, arvonluontierilaiset asiakassuhteet ja asiakassuhteiden hallinta, asiakassuhdemarkkinointi