Markkinatutkimus (5op)
Toteutuksen tunnus: 3011662-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2019 - 29.02.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 06.03.2020 - 22.05.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Ari Jolkkonen
- Opintojakso
- 3011662
Toteutukselle Markkinatutkimus 3011662-3003 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
- Markkinatutkimuksen hyödyt ja käyttötarkoitukset
- Markkinatutkimuksen toteuttamisen vaihtoehtoja
- Erilaisia lähestymistapoja, menetelmiä ja aineistoja
- Kyselytutkimuksen laadinnan, analysoinnin ja raportoinnin työkalut
- Markkinatutkimuksen toteuttamisen ja hyödyntämisen ongelmakohdat
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella markkinatutkimuksen
- valita soveltuvat tutkimusmenetelmät ja soveltaa niitä
- valita soveltuvat tiedonhankkimistavat
- tulkita hankittua markkinatietoa, analysoida sitä ja tulkita analyysin tuloksia.
Sisältö
Tutkimussuunnitelman tekeminen
Markkinatutkimuksen menetelmät ja tietolähteet
Markkinatiedon tulkinta ja analysointi sekä hyödyntäminen
Oppimateriaalit
Oppimateriaali ilmoitetaan / valitaan kurssin alussa.
Opetusmenetelmät
Opetusmenetelminä ovat luennot, harjoitukset, itsenäinen opiskelu.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentin ajankohta sovitaan opintojakson alussa. Hylätyn tenttisuorituksen voi uusia. Uusintatentti järjestetään tarvittaessa kaksi kertaa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opetusmenetelminä ovat luennot, harjoitukset, itsenäinen opiskelu.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
VAVA-jakso, joten ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Markkinatutkimuksen menetelmien opiskelu ja harjoittelu. Opintojakson laajuus 5 op, mikä vastaa noin 135 tunnin työpanosta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osaaminen osoitetaan tentillä ja harjoitustyöllä.
Arvioinnin kohteena on markkinatutkimuksen perusteiden tuntemus, kyky määritellä tutkimustehtävä ja suunnitella sen ratkaisutapoja, kyky käyttää erilaisia tutkimusaineiston kokoamismenetelmiä, kyky tuottaa kuvailuja ja analyyseja tutkimusaineistosta sekä kuvailujen ja analyysien raportointikyky
Hylätty (0)
Tentintehtävien ja / tai harjoitusten suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa tentin ja harjoitusten suorittamisen minikyvyt, mutta kyvyissä on huomattavia puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tentti ja harjoitukset on hyvin tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin tehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita.