Liiketoimintamallit ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3011665-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.06.2023 - 28.08.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
04.09.2023 - 12.11.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
realization.id
30389
realization.code
3011665-3010
realization.startDate
04.09.2323
realization.endDate
12.11.2323
realization.enrollmentStart
01.06.2323
realization.enrollmentEnd
28.08.2323
realization.currentStatus
PUBLISHED
Opetuskieli
fi
realization.name
Liiketoimintamallit ja markkinointi
Sisältö
- liiketoimintamallin arviointimenetelmät
- markkinoinnin johtamisen osa-alueet
- markkinoinnin suunnitteluprosessi
- aineettomien resurssien merkitys markkinoinnissa
Lisätietoja opiskelijoille
Its Learning
Lisätiedot
Its Learning
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- hahmottaa yrityksen liiketoimintamallin ja toiminnan kokonaisuuden
- tuntee markkinoinnin suunnittelun ja johtamisen roolin yrityksen toiminnassa
- osaa arvioida ja hyödyntää aineettomia ja aineellisia resursseja yrityksen markkinoinnissa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kirjan lukeminen ja kirjareflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektioinnin kommentointi. Pakollinen, mutta ei vaikutusta arvosanaan. Hyväksytty/Hylätty.
Liiketoimintamallien analysointi, innovointi ja esittely, 1-5, 25% arvosanasta
Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen, 1-5, 50%
Markkinointivideon tekeminen, 1-5, 25%.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Arviointiasteikko
H-5
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Kirjallisuuden ja teorian lukeminen itsenäisesti
Kirjareflektion kirjoittaminen ja toisen opiskelijan kirjareflektion kommentointi
Ryhmätöiden itsenäinen työstäminen ja esittely
8 lähiopetuskertaan osallistuminen
Opetusmenetelmät
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- itsenäistä tiedon omaksumista
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen, kirjareflektioin vertaisarviointi
- työelämälähtöiset yrityscaset ja ryhmätyöt ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi
-vertaispalautteen antaminen ja itsearvioinnin tekeminen ryhmätöistä
Oppimateriaalit
Business Model Generation, Alexander Osterwalder &Yves Pigneur
The St. Gallen Business Model Navigator
Opettajan materiaali.
realization.grade0Description
Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kaksi kertaa, kurssi hylätään.
Tuotokset sisältävät suoraan netistä tai eri lähteistä suoraan kopioitua tekstiä (plagiointi).
realization.grade1Description
Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-ymmärtää liiketoimintamallien analysoinnin ja markkinoinnin suunnittelun perusteita
-osaa tuottaa markkinointiviestintämateriaalia
-osaa reflektoida luettua materiaalia
-toimii osana ryhmää ryhmätöissä
realization.grade3Description
Arvosana hyväksytty (3-4), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti ja itsenäisesti luettua materiaalia
-analysoi liiketoimintamalleja ja kehittää sen pohjalta uutta liiketoimintaa
-osaa käyttää markkinoinnin resursseja kustannustehokkaasti ja markkinoida asiakaslähtöisesti
-tuottaa brändin mukaista markkinointiviestintämateriaalia
-toimii hyvin ryhmässä ja osaa arvioida omaa työpanosta.
realization.grade5Description
Arvosana hyväksytty (5), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti teoriaa ja tuo siihen uusia näkökulmia
-analysoi ja kehittää tavoitteellisesti ja innovatiivisesti liiketoimintamalleja
-osaa suunnitella ja johtaa markkinointia kustannustehokkaasti ja asiakaskeskeisesti
-tuottaa iskevää ja myyntiä tehostavaa markkinointiviestintämateriaalia
-toimii kannustavasti ryhmässä ja jakaa omaa osaamista muille.
Kansainvälisyys
Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista.
Sisällön jaksotus
Liiketoimintamallien analysointi ja uuden liiketoiminnan innovointi.
Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen.
Markkinointiviestinnän tekeminen.
Kurssi alkaa ennakkohtehtävällä viikolla 35. Lähiopetus kerran viikossa 8 viikon ajan alkaen viikolla 37 (ei lähiopetusta syyslomaviikolla).
Kurssille otetaan 30 ensimmäistä ilmoittautunutta. Toteutuksia on kaksi. Jos et mahdu tälle toteutukselle, sinut siirretään toiseen toteutukseen. PLIITS21mar opiskelijoista muodostetaan kaksi samansuuruista ryhmää.
realization.isTypeOther
boolean
realization.composite
boolean
Opintopistemäärä
5
realization.minCredits
5
realization.maxCredits
5
courseUnit.toTranslate
boolean
courseUnit.languageValidated
boolean
courseUnit.toContentValidation
boolean
courseUnit.contentValidated
boolean
courseUnit.externalId
3011665
courseUnit.type
COURSE_UNIT
courseUnit.state
ACTIVE
courseUnit.educationPay
boolean
courseUnit.minOptionalityCredits
5
courseUnit.maxOptionalityCredits
5
courseUnit.modifiedBy
22547
courseUnit.organization
peppi
courseUnit.thesisBelongs
boolean