Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskeskeiset myynti- ja markkinointiprojektit (10 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CN66-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 31.07.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 - 10
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Myyntityön koulutus
Opettajat
Marianne Renvall
Arto Kuuluvainen
Ryhmät
PLIITS21mar
PLIITS21mar
Opintojakso
KH00CN66

realization.id

30414

realization.code

KH00CN66-3002

realization.startDate

01.08.2323

realization.endDate

31.12.2323

realization.enrollmentStart

02.07.2323

realization.enrollmentEnd

31.07.2323

realization.currentStatus

PUBLISHED

Opetuskieli

fi

realization.name

Asiakaskeskeiset myynti- ja markkinointiprojektit

Lisätietoja opiskelijoille

MyyntiAkatemiassa käytetään omaa Teams-kanavaa.

Lisätiedot

MyyntiAkatemiassa käytetään omaa Teams-kanavaa.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- ymmärtää asiakasyrityksen liiketoimintamallia
- kuunnella asiakasta ja ehdottaa lisäarvoa tuottavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
- kehittää ja parantaa myyntiä ja markkinointia yhdessä asiakkaan kanssa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa, oppimisopimuksensa sekä hänen tuotoksiaan projektitoiminnasta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Arviointiasteikko

H-5

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija tekee yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella.

Opetusmenetelmät

Tiimioppiminen ja oppiminen yritysten kehittämisprojektien tekemisen kautta. Teoriakehystä syvennetään treenien ja kirjareflektioiden avulla. Portfoliotyöskentely.

Oppimateriaalit

Treenien ja kirjapiirien teorialähteitä.

realization.grade0Description

Tuotokset ja tekeminen eivät täytä hyväksytyn kriteerejä.

realization.grade1Description

Arvosana hyväksytty (1 - 2), opiskelija osaa
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida myynti/markkinointiprojektin
• kommunikoida asiakkaan kanssa läpi projektin
• arvioida projektissa omaa tekemistään.

realization.grade3Description

•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan ja suunnitella ja toteuttaa asiakkaalle analyysin pohjalta kannattavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
• ymmärtää asiakasta ja asiakastoimintamallin mahdolliset ongelmat
• kommunikoida asiakkaan kanssa dialogisesti läpi projektin
• arvioida projektissa omaa ja tiimin tekemistä asiakaspalautteen pohjalta.

realization.grade5Description

•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan ja suunnitella ja toteuttaa asiakkaalle analyysin pohjalta kannattavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
• ymmärtää asiakasta ja asiakastoimintamallin mahdolliset ongelmat
• kommunikoida asiakkaan kanssa dialogisesti läpi projektin ja nopeasti selvittää mahdollisia viestintähaasteita
• pitää asiakasta keskiössä ja ehdottaa hänelle lisäansaintaa tuottavia jatkotoimenpiteitä
• toimia asiakaspalautteen mukaisesti.

Kansainvälisyys

Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään tiimioppimista ja portfoliotyöskentelyä, johon kuuluvat yritysten kehittämisprojektien tekeminen, treenien pitäminen, tiedonhankintaa ja kirjallisuuden lukemista ja reflektointia sekä oman oppimisen reflektointia oppimissopimuksen avulla. Tiimioppiminen on osa innovaatiopedagogiikkaa.

Sisällön jaksotus

Opiskelija ymmärtää asiakkaan liiketoiminnan ja ansaintalogiikan. Hän osaa kuunnella asiakasta ja tuottaa tämän kanssa yhteistyössä kannattavia markkinoinnin ja myynnin ratkaisuja projektien muodossa. Dialoginen vuorovaikutus ja asiakaspalaute ohjaavat toimintaa.

Opintojakso on jatkokurssi MyyntiAkatemian kurssille Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit.

realization.isTypeOther

boolean

realization.composite

boolean

Opintopistemäärä

10

realization.minCredits

2

realization.maxCredits

10

courseUnit.toTranslate

boolean

courseUnit.languageValidated

boolean

courseUnit.toContentValidation

boolean

courseUnit.contentValidated

boolean

courseUnit.learningUnitId

23826

courseUnit.type

COURSE_UNIT

courseUnit.state

ACTIVE

courseUnit.levelId

23826

courseUnit.learningUnitGroupCode

23826

courseUnit.educationPay

boolean

courseUnit.minOptionalityCredits

2

courseUnit.maxOptionalityCredits

10

courseUnit.modifiedBy

22740

courseUnit.organization

peppi

courseUnit.thesisBelongs

boolean

Siirry alkuun