Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi ja asiakaspalvelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3061024-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2020 - 15.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2021 - 30.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
Ajoneuvo- ja kuljetustekniikan koulutus
Opettajat
Annika Karppelin
Ryhmät
PAUTOS18AS
PAUTOS18AS
PAUTOS18K
PAUTOS18K
PAUTOS18L
PAUTOS18L
LIPATMODKorjaamoJaHuoltotoiminta
LIPAT Korjaamo- ja huoltotoiminta
Opintojakso
3061024
Toteutukselle 3061024-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa tammikuussa ja jatkuu toukokuun loppuun.

Tavoitteet

Opiskelija osaa markkinoinnin keskeiset peruskäsitteet. Hän osaa soveltaa asiakaslähtöistä ja kannattavuuteen perustuvaa markkinointiajattelua organisaation toiminnassa.

Sisältö

- Nykyaikainen markkinointiajattelu
- Markkinoinnin toimintaympäristö
- Ostokäyttäytyminen ja segmentointi
- Kilpailukeinot
-  Markkinoinnin suunnitteluprosessi
- Nykyaikainen asiakaspalvelu

Oppimateriaalit

Grönroos, C.& Tillman, M. (2009.) Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Soveltuvin osin
Bergström, Seija & Leppänen, Asta. (2015) Yrityksen asiakasmarkkinointi. Soveltuvin osin
Mäntyneva, M. 2019. Key account management : kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia - soveltuivn osin. (e-kirja)

Opetusmenetelmät

Case learning, soveltava flipped-learning ja tavanomaiset luennot.
Opintojaksossa opiskelija osallistuu aktiivisesti luentojen lisäksi tapaamisissa tehtäviin harjoitteisiin ja tutustuu valitsemansa yrityksen toimintaan.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Soveltava online tentti viikolla 19. Uusinta viikolla 20-21.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ahotointi on mahdollista tutkinto-opiskelijoille. Ahotoinnin perustana on työtodistus: 100-150 h markkinointi ja asiakaspalvelutyötä, mikä sisältää markkinoinnin suunnittelua. Tämän lisäksi on suullinen tentti n.20 min / opiskelija. Suullisessa tentissä varmistetaan opiskelijan tietotaidon taso ja asioiden hallinta. Suullinen tentti arvioidaan numeerisesti.
AHOT - tulee hakea ennen opintojakson alkua. Ota yhteyttä opettajaan s-postilla viimeistään 11.1.2020.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteena on aktiivisuus ja osallistuminen keskusteluun, tai "testeihin" tai kyselyihin, joita teetetään online sessioissa. Osaamisella ja aktiivisuutta osoittamalla, plussaa arviointiin
Parityöskentelynä teetetään harjoitteita, joiden osallistuminen arvioidaan: tehty / ei tehty.
Parityöskentelynä tehtävä yritykseen tutustuminen, joka esitetään: hyväksytty / hylätty / täydennettävä jos puutteellinen palautus. Jos puutteellista työtä ei täydennetä, se hylätään.
Tentti, arvioidaan asteikolla 1 - 5

Hylätty (0)

Opiskelijan suoritus hylätään jos hän
- ei ole suorittanut paritehtävää tai
- ei ole ollut läsnä yhdelläkään opetustunnilla eikä ole palauttanut tuntiharjoitteita ja tunnille valmistavia tehtäviä, tai
- jos hänen tenttinsä on hylätty.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut paritehtävän (valmisteleva tehtävä ja esitettävä paritehtävä) välttävästi ja läpäissyt tentin arvosanalla 1 - 2,25. Lisäksi opiskelija on ollut tunneilla ja suorittanut osan tunnille valmisteltavista tehtävistä ja osallistunut joihinkin pienryhmissä käytäviin keskusteluihin.
Opiskelija arvioi asiakaspalvelua enimmäkseen subjektiivisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on aktiivisesti läsnä oppitunneilla ja osallistuu pienryhmä keskusteluihin. Suurin osa tuntitehtävistä on tehty ja palautettavat tehtävät palautettu ajallaan ja suoritettu vähintään välttävästi tai hyvin.
Opiskelija on suorittanut esitettävän paritehtävän hyvin ja saa tentistä arvosanan 2,5 - 4,25.
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä asiakaspalvelun merkityksellisyyttä. Opiskelija ei sovella palvelun laadun mallinnuksia, mutta perustaa arvionsa objektiivisiin kriteereihin. Opiskelija osoittaa hallitsevansa asiakaslähtöisen asiakaspalvelun kehittämisen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on osoittanut erinomaista tai kiitettävää aktiivisuutta ja osallistunut pienryhmäkeskusteluihin aktiivisesti. Paritehtävä on palautettu määräaikaan mennessä ja tehty asiantuntemusta osoittaen. Opiskelija on saanut tentistä vähintään 4,25.
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä asiakaspalvelun merkityksen ja kykenee arvioimaan omaa toimintansa asiakaslähtöisyyttä. Opiskelija osaa arvioida asiakaslähtöisyyden toteutumista soveltamalla valitsemaansa palvelun laadun mittaamiseen käytettävää mallia.

Siirry alkuun