Skip to main content

Library Service Design (5 cr)

Code: 3071052-3003

General information


Enrollment
01.05.2020 - 07.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.09.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 50
Degree programmes
Master of Business Administration, Business Development
Teachers
Riikka Kulmala
Course
3071052
No reservations found for realization 3071052-3003!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso on suunnattu ylemmän AMK:n kirjastoalan opiskelijoille. Opintojaksolla on kaksi kaikille yhteistä ohjattua päivää (21.9.2020 ja 16.11.2020), jotka toteutetaan Teams- ja Zoom-oppimisaluistoilla etäohjauksena. Linkit näihin alustoihin löytyy Itslearnin-oppimisympäristöstä.
Toteutus perustuu Itslearning-kurssialustalla oleviin oppimateriaaleihin ja oppimistehtäviin.

Objective

After completing the course, the students can
•describe the productisation process and apply it in their activities
•analyse and use service design methods
•explain the principles of user-centred operations and apply them in their activities
•promote library service marketing through their activities

Content

•the service design and productisation process
•service design methods
•user-centred design and development
•library service marketing

Materials

See itslearning course platform.

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- oppimispäiväkirja
- opiskelijan omasta ammatillisesta viitekehyksestä nousevat case-esimerkit ja käytännön kokeilut, jotka tehdään yksin tai parityönä
- pienryhmätehtävät

Lisäksi opiskelijat tekevät yksilö- ja paritehtäviä, jotka kiinnittyvät oman alan palvelujen kehittämiseen ja kehittämistyön prosessin dokumentointiin. Tällä pyritään varmistamaan, että opiskelija hallitsee palvelumuotoilun periaatteet, prosessin ja teoreettisen viitekehyksen sekä osaa hyödyntää menetelmiä palvelujen asiakaslähtöisessä kehittämisessä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Kaksi ohjatttua tapaamista Teams- ja Zoom-alustoilla, joissa pedagoginen toiminta toteutuu osallistujien välisessä vuorovaikutuksessa ja yhteisessä toiminnassa.
Pienryhmätapaamiset ja pienryhmätyöt Itslearning -oppimisympäristössä
Yksilötehtävät itslearning -ympäristössä
Virtuaaliohjaus oppimisympäristössä ja ohjatuissa tapaamisissa.

Student workload

***

I

Evaluation methods and criteria

Assessment will be based on the individual and group assignments submitted in the itslearning course platform and on the demonstrated contribution to the group work in contact days.

Teacher evaluates the assignments. To pass the course, students are expected to participate in the contact days and to contribute to group work in them, as well as to complete and turn in all the assignments. Missing contact day participation will be compensated by an extra assignment. Teachers will keep records of participation in group work in contact days and evaluate the compensatory assignments.

Qualifications

Basic business studies

Go back to top of page