Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 (1 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CJ82-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 30.09.2023
Ajoitus
05.09.2023 - 02.06.2024
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
9 - 9
Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja
Opettaja
- Katja Korpi
Ryhmät
-
PTANSS22Tanssinopettaja syksy 22
- 19.12.2023 09:00 - 10:30, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3001
- 19.12.2023 15:00 - 16:30, Nykytanssin opetusharjoittelun purku
- 20.12.2023 13:15 - 16:00, Ryhmisten purku, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3002
- 12.01.2024 09:00 - 10:30, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3001
- 01.03.2024 09:00 - 10:30, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3001
- 29.04.2024 15:00 - 16:30, Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 5 1002358-3244, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3002, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3001
- 07.05.2024 15:00 - 16:30, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3001
- 23.05.2024 13:15 - 16:30, Opinnäytetyön kirjallinen osio KU00BN19-3004, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3001, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3002, Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 4 1002357-3272
- 24.05.2024 13:15 - 16:30, Opinnäytetyön kirjallinen osio KU00BN19-3004, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3001, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3002, Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 4 1002357-3272
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Opetusmenetelmät
Lähioppiminen, keskustelut, oppimispäiväkirja, oppimistehtävät, vierailut, vertaispalautteet, hops-keskustelut ja hopsin päivittäminen.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähiopetus, itsenäinen työskentely, oppimistehtävät, keskustelut, vierailut, seminaari, digioppiminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27h opiskelijan työtä. Oppimistehtävät annetaan jakson aikana.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen tanssinopettajakoulutuksen 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Henkilökohtaiset hops-keskustelut käymättä ja/tai Sadonkurjuupäiville ei ole osallistuttu.
Sisällön jaksotus
Ammatillisen kasvun tukeminen, osallistuminen AMK:n lukuvuoden avajaisiin, sektorin (Taideakatemian) lukukauden avajaisiin ja yhteisiin tilaisuuksiin osallistuminen, opiskelijabarometriin vastaaminen, hops-keskustelut, 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja Sadonkorjuupäiville.
Lähiopetuksen teemoina mm.
- työelämätaidot
- ammatti-identiteetti
- motivaatio ja sen merkitys
- ryhmäprosessit ja minä ryhmän jäsenenä
- vastuullinen työkäyttäytyminen ja eettiset periaatteet omassa toiminnassa
- kansainvälisyys
- ryhmätyö-, palaute- ja arviointitaidot
Ajoitus: Opintojen 2.lukuvuosi, lähiopetus annetun työohjelman mukaan.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.