Viestinnän keinot ja tavoitteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3221013-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2019 - 29.05.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.03.2020 - 29.05.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 30
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Kurssi alkaa huhtikuun 22. päivä ensimmäisellä live-tapaamisella. Kurssi päättyy toukokuun lopussa.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- selittää mediajulkisuuden merkityksen yrityksen tai yhteisön maineelle ja hahmottaa julkisuuden vaikutuksen yrityksestä tai yhteisöstä syntyviin mielikuviin
- käyttää eri viestintäkeinoja viestittäessä eri sidos- ja kohderyhmille
- tunnistaa yrityksen tai yhteisön kriisitilanteita ja osaa ehdottaa niihin soveltuvia viestinnän keinoja
- määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia tilaajalle
- tuntee viestinnän mittaamisen ja arvioinnin keinoja
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään siihen, miten yritysten ja yhteisöjen mainetta, imagoa ja mielikuvaa rakennetaan. Keskeistä on ymmärtää erilaisten sidos- ja kohderyhmien rooli ja kyetä tuottamaan eri yleisöille merkityksellisiä tarinoita. Opintojaksolla käydään läpi sisältösuunnittelua ja konseptointia sekä perehdytään kriisiviestintään, viestinnän suunnittelun perusteisiin ja viestinnän mittaamiseen.
Opetusmenetelmät
Lähiopetuskerrat verkossa, vertaispalaute, monimediallinen yhteisoppiminen, oman oppimisen reflektointi