Patient Guidance in Various Operational Environments (3 cr)
Code: TH00BW01-3001
General information
- Enrollment
- 22.11.2023 - 19.01.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.12.2023 - 03.03.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Emergency Care
- Teachers
- Sanna Ojala
- Nina Korsström
- Course
- TH00BW01
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Joulukuu 2023 Info opintojaksosta
Tammikuu 2024
Teoriaa mm. asiakaskokemuksista ja voimaannuttavasta potilasohjauksesta sekä kotiinvietävistä palveluista (satasairaalan malli yhtenä esimerkkinä).
Simulaatio: Hoidon tarpeen arviointi
Potilasscenaarioiden pohjalta käydään läpi erilaiset ohjausmenetelmät (Puhelin, video, chat yms.)
Kotiuttaminen potilasohjauksen näkökulmasta
Erilaiset järjestöt potilasohjauksen tukena
Objective
Objectives:
• Know how to assess the need for care and help customers to seek appropriate social and health services in different operational environments
• Learn to work in a customer-driven manner and support customers’ systematic self-care and commitment to care
• Know how to use electronic services and communication technologies to guide and treat customers
• Know how to select the most appropriate customer-driven training and guidance methods
• Know how to ensure occupational and patient safety
• Know how to plan, provide and assess nursing in a various operational environments
• Know how to work independently as a emergency care and nursing professional to promote health and occupational and functional capacity
• Know how to work in a multiprofessional and multicultural work community in emergency care and nursing
• Students will be familiar with the national vaccination programme of adults and the vaccination of different demographic groups
• Students will know how to administer vaccines safely and correctly
Content
Contents
• Interviewing patients and surveying their overall condition
• Customer-driven approach in interacting with patients and their family members
• Telephone conversations, chats, video meetings and digital services as modes of support
• Home services
• Empowering patient counselling and training and self-care support
• The principles and societal significance of vaccination
• Diseases that are prevented by vaccination and the principles of immunity formation
• National vaccination programme and legislation
• Counselling patients according to latest evidence-based data
Materials
KESKEN.
Anneli Hujala & Helena Taskinen (toim.), Uudistuva sosiaali- ja terveysala (2020).
Tampere: Tampere University Press, 241–266.
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-359-022-9
Ristolainen yms. Asiakaslähtöinen palveluohjaus.
http://unihoitajat.fi/terve-uni/unihoitotyo/suosituksia/ohjausmenetelmia/
Vartia, M., Bergbom, B., Giorgiani, T., Rintala-Rasmus, A., Riala, R. & Salminen, S. 2007. Monikulttuurisuus työn arjessa. Työterveyslaitos. Tammer-Paino Oy. Tampere 2007.
Paija, T. , Ojala S. Artikkelit potilasohjaukseen liittyen lisätään tähän. Samoin poliklinikka-lehden ajankohtaiset artikkelit
Nämä vielä työn alla,
Asiakaskokemus.
Kotiinvietävät palvelut. Heikki Lampinen. Slidet. mm. Combilanssi.
Digitaaliset ohjausmenetelmät
Laine, J., Geriatrisen potilaan hoidon tarpeen arviointi. Kotiuttaminen. NOTE! lomakkeet
Teaching methods
Etäluennot
Lähitunnit
Itsenäinen työskentely
Student workload
1 op = 27h
3 op = 81h
Teoriaa 7h
Simulaatiot yms. 5h
Itsenäinen työskentely 69h
Evaluation methods and criteria
Lähitunnit pakollisia (simulaatiot yms. potilasscenaarioiden käsittelyt)
Tehtävät aikataulun mukaisesti palautettu
Ryhmätyö erilaisista ohjausmenetelmistä arvioidaan 1-5.