Skip to main content

Motor Learning ad Motor Development at Different Ages (4 cr)

Code: TH00CL21-3003

General information


Enrollment

02.12.2023 - 15.01.2024

Timing

15.01.2024 - 04.04.2024

Number of ECTS credits allocated

4 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Rehabilitation and Special Areas in Health Care

Campus

Kupittaa Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

10 - 25

Degree programmes

  • Degree Programme in Physiotherapy

Teachers

  • Iida Laine

Scheduling groups

  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää (Size: 5. Open UAS: 5.)

Groups

  • MFYSIK24

Small groups

  • Open UAS quota. Please enroll without selecting this group
  • 18.01.2024 14:00 - 16:00, Orientaatio opintojaksolle & Oppiminen tiedon rakentamisena, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3003
  • 19.01.2024 10:00 - 12:00, Motorisen oppimisen tukeminen & motorinen kontrolli, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3003
  • 01.02.2024 16:00 - 18:00, Motorinen oppiminen fysioterapiassa, mallintaminen ja feedback, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3003
  • 02.02.2024 14:00 - 16:00, Ohjaaminen fysioterapiassa (käytäntö), Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3003
  • 09.02.2024 12:00 - 14:00, Motorisen oppimisen tukeminen, Harjoittelun suunnittelun seitsemän valintaa, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3003
  • 09.02.2024 14:00 - 16:00, Yksilö-ympäristö-tehtävä & ryhmätyöskentely, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3003
  • 15.02.2024 12:00 - 14:00, Videotehtävän opettajajohtoinen työstötunti / palautteenanto 2h , Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3003
  • 16.02.2024 12:00 - 14:00, Motorisen kehityksen näkökulmaa: vauvaikä, lapset ja nuoret, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3003
  • 16.02.2024 14:00 - 16:00, Motorisen kehityksen näkökulmaa: työikäiset ja ikääntyneet, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3003
  • 29.02.2024 08:00 - 10:00, Motorisen oppimisen teorioiden yhteenveto & kertaus, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3003
  • 08.03.2024 10:00 - 11:30, Motorisen taidon videoiden purkutunti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3003
  • 14.03.2024 08:00 - 10:00, Varsinainen tentti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3003
  • 28.03.2024 09:00 - 10:00, Opintojakson yhteenveto- ja palautetunti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3003
  • 04.04.2024 10:00 - 12:00, 1. uusintatentti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3003

Objective

The student is able to
• describe different forms of learning and factors affecting on learning,
• explain basic concepts of constructive learning theory, motor learning and control,
• explain methods of the physiotherapeutic instruction and use them in promoting motor learning,
• combine the factors affecting on human learning and the principles of physiotherapeutic instruction when planning and implementing physiotherapeutic instruction
• utilize different environments when planning and implementing physiotherapeutic instruction.

Content

The basic principles and features of motor development


Perception of man, learning as a concept, different learning theories, different learners at different ages, motor control, learning motor skills and instructing learning ( visual, verbal, cognitive and manual instruction), different learning environments (digitalization) and utilizing technology in physiotherapeutic guidance.

Evaluation scale

H-5