Siirry suoraan sisältöön

Kampanja-AD (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081328-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 29.02.2024

Ajoitus

31.01.2024 - 29.03.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 20

Opettaja

  • Antti Alanko

Vastuuopettaja

Antti Alanko

Ryhmät

  • PMEDIS22masu
    PMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
  • 31.01.2024 09:30 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
  • 13.02.2024 09:00 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
  • 14.02.2024 09:00 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
  • 27.02.2024 09:00 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
  • 28.02.2024 09:00 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
  • 05.03.2024 09:00 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
  • 06.03.2024 09:00 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
  • 12.03.2024 09:00 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
  • 13.03.2024 09:00 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
  • 19.03.2024 09:30 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
  • 20.03.2024 09:30 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:


- analysoida ja kehittää osaamistaan kampanjasuunnittelija-AD:na
- tunnistaa eri medioiden viestinnällisiä ominaisuuksia ja erikoispiirteitä
- suunnitella ja kehittää asiakkaille luovia kampanjaideoita
- laajentaa tiimityö- ja presentaatio-osaamistaan

Sisältö

Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä AD/copy -työparina ideoidaan, perussuunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, luovuus ja visuaalinen retoriikka ovat kampanja AD:n keskeisiä työvälineitä.

Sisällön jaksotus

Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä ideoidaan, suunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, taustatyö, luovuus, visuaalinen retoriikka ja tyylit ovat kampanja AD:n keskeisiä työvälineitä.

Opintojaksolla totetutetaan yksi laajempi oppimistehtävä, johon saa ohjausta pineryhmätapaamisissa. Lopuksi oma tuotos esitetään ryhmälle.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.