Kampanja-AD (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081328-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 29.02.2024
Ajoitus
31.01.2024 - 29.03.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Opettaja
- Antti Alanko
Vastuuopettaja
Antti Alanko
Ryhmät
-
PMEDIS22masuPMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
- 31.01.2024 09:30 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
- 13.02.2024 09:00 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
- 14.02.2024 09:00 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
- 27.02.2024 09:00 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
- 28.02.2024 09:00 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
- 05.03.2024 09:00 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
- 06.03.2024 09:00 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
- 12.03.2024 09:00 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
- 13.03.2024 09:00 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
- 19.03.2024 09:30 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
- 20.03.2024 09:30 - 14:00, Kampanja-AD 2081328-3005
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida ja kehittää osaamistaan kampanjasuunnittelija-AD:na
- tunnistaa eri medioiden viestinnällisiä ominaisuuksia ja erikoispiirteitä
- suunnitella ja kehittää asiakkaille luovia kampanjaideoita
- laajentaa tiimityö- ja presentaatio-osaamistaan
Sisältö
Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä AD/copy -työparina ideoidaan, perussuunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, luovuus ja visuaalinen retoriikka ovat kampanja AD:n keskeisiä työvälineitä.
Sisällön jaksotus
Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä ideoidaan, suunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, taustatyö, luovuus, visuaalinen retoriikka ja tyylit ovat kampanja AD:n keskeisiä työvälineitä.
Opintojaksolla totetutetaan yksi laajempi oppimistehtävä, johon saa ohjausta pineryhmätapaamisissa. Lopuksi oma tuotos esitetään ryhmälle.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.