Siirry suoraan sisältöön

Brändin hallinta (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CQ05-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

23.06.2024 - 23.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Arto Manninen

Ryhmät

  • MLIISK24
    Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2024
  • 23.09.2024 09:00 - 12:00, Brändin hallinta KH00CQ05-3002
  • 21.10.2024 09:00 - 12:00, Brändin hallinta KH00CQ05-3002
  • 11.11.2024 09:00 - 12:00, Brändin hallinta KH00CQ05-3002
  • 02.12.2024 09:00 - 12:00, Brändin hallinta KH00CQ05-3002

Tavoitteet

Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa
- selittää brändäyksen peruskäsitteet
- selittää tekijöitä, jotka auttavat luomaan erottuvia brändejä
- soveltaa brändin rakentamista eri yhteyksissä.

Sisältö

- brändäysprosessi 360°
- brändäyksen komponentteja kaikilla kolmella eri sektorilla
- brändiarkkitehtuuri ja tuotevalikoima

Oppimateriaalit

Luentomateriaali
Kirjallisuus

Opetusmenetelmät

Luennot, kirjallinen materiaali, muu materiaali
Tehtävät

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti 21.10, uusintamahdollisuudet seuraavien lähipäivien yhteydessä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opettajan luennot
Vierailijaluento
Ryhmätehtävät
Yksilötehtävät

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksilötöitä, ryhmätöitä ja luentoja. Yht 133 h.

Sisällön jaksotus

Brändin hallinta syksy 2024
Lähipäivät x 4

Viestintäkanava ja lisätietoja

ITS

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ymmärtää brändiprosessin 360 ja yhden brändityökalun.
Osaa keskeiset toimialat: FMCG, palvelu&B2B brändien ja henkilöbrändäyksen periaatteet.

Yksilötehtävät hyv/hyl.
Ryhmätehtävät 0-5
Tentti 0-5.

Ryhmätehtävien painotus 60 %, tentti 40 %.

Hylätty (0)

Ei osallistunut/suorittanut/palauttanut tehtäviä ajallaan. Ja/tai tentin osa-suoritus ei hyväksytty.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Suorittanut tehtävät annetusti. Ymmärtää brändin hallinnan perusteet. Tehtävissä oman analyysin puutteita. Tentti arvosana (painoarvo 40 %) vaikuttaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Osaa brändin hallinnan perusteet, kuten kurssisisällöt ja osaa tuoda omaa analyysiä mukaan. Suorittanut tehtävät sisällöllisesti hyvällä tasolla (briefin kriteerit täyttyvät) ja esitykset ovat sisällöllisesti (ja esitystasoltaan) hyviä, rakenne selkeä ja esitys graafisesti hyvin toimiva. Oman analyysin osuus korostuu. Tentin arvosanan painotus 40 %.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Edellisen lisäksi raporttien rakenne ja sisältö erinomainen, vastukset briiffiin 100 % ja esitystapa selkeä, voimakkaasti vaikuttava myös visuaalisesti, oman analyysin osuus mietitty ja vahva näkemykssellinen. Tentin arvosanan painotus 40 %.