Siirry suoraan sisältöön

Työyhteisöviestintä (3 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BY85-3015

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.12.2023 - 14.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 16.04.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 30

Koulutus

  • Ajoneuvo- ja kuljetustekniikan koulutus

Opettaja

  • Laura Nurminen

Ryhmät

  • PAUTOS23A
    PAUTOS23A
  • 11.01.2024 12:00 - 14:00, Työyhteisöviestintä KH00BY85-3015
  • 18.01.2024 12:00 - 14:00, Työyhteisöviestintä KH00BY85-3015
  • 30.01.2024 10:00 - 12:00, Työyhteisöviestintä KH00BY85-3015
  • 06.02.2024 10:00 - 12:00, Työyhteisöviestintä KH00BY85-3015
  • 13.02.2024 10:00 - 12:00, Työyhteisöviestintä KH00BY85-3015
  • 27.02.2024 10:00 - 12:00, Työyhteisöviestintä KH00BY85-3015
  • 19.03.2024 08:00 - 10:00, Työyhteisöviestintä KH00BY85-3015
  • 26.03.2024 08:00 - 10:00, Työyhteisöviestintä KH00BY85-3015
  • 02.04.2024 10:00 - 12:00, Työyhteisöviestintä KH00BY85-3015
  • 09.04.2024 10:00 - 12:00, Työyhteisöviestintä KH00BY85-3015
  • 16.04.2024 10:00 - 12:00, Työyhteisöviestintä KH00BY85-3015

Tavoitteet

Opintojaksolla perehdyt asiantuntija- ja työyhteisöviestintään sekä harjoittelet työelämässä tarvittavia viestintä- ja vuorovaikutustaitoja.

Opintojakson jälkeen osaat:
• toimia oman alasi viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa
• kehittää omia viestinnällisiä valmiuksiasi
• ottaa huomioon vastaanottajan, tilanteen ja ammattialan käytännöt
• käyttää asiakirjastandardia

Sisältö

oman alan ammattitekstien analyysi, tulkinta ja kirjoittaminen
asiatyylin tunnuspiirteet
työelämän puheviestintätilanteet
omien viestintätaitojen arviointi
palautteen anto ja vastaanotto

Oppimateriaalit

Opintojakson materiaali on saatavilla Itslearning-työtilassa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso sisältää yhteensä 24 tuntia lähiopetusta kampuksella. Lähiopetuksen lisäksi itsenäiseen työskentelyyn on varattu noin 57 tuntia tiedonhankintaan ja lähdemateriaalien lukemiseen sekä niihin pohjautuvan tutkimusraportin kirjoittamiseen ja esityksen suunnitteluun.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin perustana on aktiivinen osallistuminen lähitapaamisten työskentelyyn ja keskusteluun sekä itsenäisesti tehtävä, lähdemateriaaliin pohjautuva tutkimusraportti ja siihen liittyvä suullinen esitys.

Hylätty (0)

Opiskelija ei osallistu lähitapaamisiin eikä tee vaadittuja tehtäviä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tietää, mikä on viestinnän merkitys työyhteisössä. Hän pystyy kirjoittamaan aiheesta ohjeiden mukaisen lähdemateriaaliin pohjautuvan tutkimusraportin sekä osallistuu lähitapaamisiin ja keskusteluun osittain.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija tietää ja ymmärtää, mikä on viestinnän merkitys työyhteisössä. Hän pystyy kirjoittamaan ohjeiden mukaisen ja lähdemateriaalia hyvin hyödyntävän tutkimusraportin. Opiskelija asennoituu viestintään positiivisesti sekä osallistuu lähitapaamisten työskentelyyn ja keskusteluun aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tietää ja ymmärtää, mikä on viestinnän merkitys työyhteisössä, ja innostuu pohtimaan viestintää käytännössä esimerkiksi omassa arjessaan. Hän pystyy suunnittelemaan ja kirjoittamaan ohjeiden mukaisen ja erinomaisella tavalla lähdemateriaalia hyödyntävän tutkimusraportin. Opiskelija asennoituu viestintään erittäin positiivisesti sekä osallistuu lähitapaamisten työskentelyyn ja keskusteluun motivoituneena ja tavoitteellisesti.