Asiakaskeskeiset myynti- ja markkinointiprojektit (10 op)
Toteutuksen tunnus: KH00CN66-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.11.2023 - 30.11.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.12.2023 - 30.06.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 - 10
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Myyntityön koulutus
- Opettajat
- Marianne Renvall
- Arto Kuuluvainen
- Ryhmät
-
PMYYNS22Myyntityö S22
-
PLIITS22MARPLIITS22MAR
- Opintojakso
- KH00CN66
realization.id
33725
realization.code
KH00CN66-3003
realization.startDate
01.12.2323
realization.endDate
30.06.2424
realization.enrollmentStart
01.11.2323
realization.enrollmentEnd
30.11.2323
realization.currentStatus
PUBLISHED
Opetuskieli
fi
realization.name
Asiakaskeskeiset myynti- ja markkinointiprojektit
Lisätietoja opiskelijoille
MyyntiAkatemiassa käytetään omaa Teams-kanavaa.
Lisätiedot
MyyntiAkatemiassa käytetään omaa Teams-kanavaa.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- ymmärtää asiakasyrityksen liiketoimintamallia
- kuunnella asiakasta ja ehdottaa lisäarvoa tuottavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
- kehittää ja parantaa myyntiä ja markkinointia yhdessä asiakkaan kanssa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa, oppimisopimuksensa sekä hänen tuotoksiaan projektitoiminnasta.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttejä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Arviointiasteikko
H-5
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija tekee yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella.
Opetusmenetelmät
Tiimioppiminen ja oppiminen yritysten kehittämisprojektien tekemisen kautta. Teoriakehystä syvennetään treenien ja kirjareflektioiden avulla. Portfoliotyöskentely.
Oppimateriaalit
Treeni- ja kirjareflektiolähteet.
realization.grade0Description
Tuotokset eivät täytä hyväksytyn kriteerejä.
realization.grade1Description
Arvosana hyväksytty (1 - 2), opiskelija osaa
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida myynti/markkinointiprojektin
• kommunikoida asiakkaan kanssa läpi projektin
• arvioida projektissa omaa tekemistään.
realization.grade3Description
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan ja suunnitella ja toteuttaa asiakkaalle analyysin pohjalta kannattavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
• ymmärtää asiakasta ja asiakastoimintamallin mahdolliset ongelmat
• kommunikoida asiakkaan kanssa dialogisesti läpi projektin
• arvioida projektissa omaa ja tiimin tekemistä asiakaspalautteen pohjalta.
realization.grade5Description
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan ja suunnitella ja toteuttaa asiakkaalle analyysin pohjalta kannattavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
• ymmärtää asiakasta ja asiakastoimintamallin mahdolliset ongelmat
• kommunikoida asiakkaan kanssa dialogisesti läpi projektin ja nopeasti selvittää mahdollisia viestintähaasteita
• pitää asiakasta keskiössä ja ehdottaa hänelle lisäansaintaa tuottavia jatkotoimenpiteitä
• toimia asiakaspalautteen mukaisesti.
Kansainvälisyys
Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään tiimioppimista ja portfoliotyöskentelyä, johon kuuluvat yritysten kehittämisprojektien tekeminen, treenien pitäminen, tiedonhankintaa ja kirjallisuuden lukemista ja reflektointia sekä oman oppimisen reflektointia oppimissopimuksen avulla. Tiimioppiminen on osa innovaatiopedagogiikkaa.
Sisällön jaksotus
Opiskelija ymmärtää asiakkaan liiketoiminnan ja ansaintalogiikan. Hän osaa kuunnella asiakasta ja tuottaa tämän kanssa yhteistyössä kannattavia markkinoinnin ja myynnin ratkaisuja projektien muodossa. Dialoginen vuorovaikutus ja asiakaspalaute ohjaavat toimintaa.
Opintojakso on jatkokurssi MyyntiAkatemian kurssille Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit.
realization.isTypeOther
boolean
realization.composite
boolean
Opintopistemäärä
10
realization.minCredits
2
realization.maxCredits
10
courseUnit.toTranslate
boolean
courseUnit.languageValidated
boolean
courseUnit.toContentValidation
boolean
courseUnit.contentValidated
boolean
courseUnit.learningUnitId
23826
courseUnit.type
COURSE_UNIT
courseUnit.state
ACTIVE
courseUnit.levelId
23826
courseUnit.learningUnitGroupCode
23826
courseUnit.educationPay
boolean
courseUnit.minOptionalityCredits
2
courseUnit.maxOptionalityCredits
10
courseUnit.modifiedBy
22740
courseUnit.organization
peppi
courseUnit.thesisBelongs
boolean