Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskeskeiset myynti- ja markkinointiprojektit (10 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CN66-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.11.2023 - 30.11.2023

Ajoitus

01.12.2023 - 30.06.2024

Opintopistemäärä

2 - 10

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Myyntityön koulutus
  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Marianne Renvall
  • Arto Kuuluvainen

Ryhmät

  • PMYYNS22
    Myyntityö S22
  • PLIITS22MAR
    PLIITS22MAR
  • 31.01.2024 12:00 - 16:00, Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit KH00CL45-3003, Myynti- ja markkinointitiimien johtaminen KH00CL93-3003, Asiakaskeskeiset myynti- ja markkinointiprojektit KH00CN66-3003

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- ymmärtää asiakasyrityksen liiketoimintamallia
- kuunnella asiakasta ja ehdottaa lisäarvoa tuottavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
- kehittää ja parantaa myyntiä ja markkinointia yhdessä asiakkaan kanssa.

Oppimateriaalit

Treeni- ja kirjareflektiolähteet.

Opetusmenetelmät

Tiimioppiminen ja oppiminen yritysten kehittämisprojektien tekemisen kautta. Teoriakehystä syvennetään treenien ja kirjareflektioiden avulla. Portfoliotyöskentely.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttejä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään tiimioppimista ja portfoliotyöskentelyä, johon kuuluvat yritysten kehittämisprojektien tekeminen, treenien pitäminen, tiedonhankintaa ja kirjallisuuden lukemista ja reflektointia sekä oman oppimisen reflektointia oppimissopimuksen avulla. Tiimioppiminen on osa innovaatiopedagogiikkaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija tekee yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella.

Sisällön jaksotus

Opiskelija ymmärtää asiakkaan liiketoiminnan ja ansaintalogiikan. Hän osaa kuunnella asiakasta ja tuottaa tämän kanssa yhteistyössä kannattavia markkinoinnin ja myynnin ratkaisuja projektien muodossa. Dialoginen vuorovaikutus ja asiakaspalaute ohjaavat toimintaa.

Opintojakso on jatkokurssi MyyntiAkatemian kurssille Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit.

Viestintäkanava ja lisätietoja

MyyntiAkatemiassa käytetään omaa Teams-kanavaa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa, oppimisopimuksensa sekä hänen tuotoksiaan projektitoiminnasta.

Hylätty (0)

Tuotokset eivät täytä hyväksytyn kriteerejä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Arvosana hyväksytty (1 - 2), opiskelija osaa
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida myynti/markkinointiprojektin
• kommunikoida asiakkaan kanssa läpi projektin
• arvioida projektissa omaa tekemistään.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan ja suunnitella ja toteuttaa asiakkaalle analyysin pohjalta kannattavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
• ymmärtää asiakasta ja asiakastoimintamallin mahdolliset ongelmat
• kommunikoida asiakkaan kanssa dialogisesti läpi projektin
• arvioida projektissa omaa ja tiimin tekemistä asiakaspalautteen pohjalta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan ja suunnitella ja toteuttaa asiakkaalle analyysin pohjalta kannattavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
• ymmärtää asiakasta ja asiakastoimintamallin mahdolliset ongelmat
• kommunikoida asiakkaan kanssa dialogisesti läpi projektin ja nopeasti selvittää mahdollisia viestintähaasteita
• pitää asiakasta keskiössä ja ehdottaa hänelle lisäansaintaa tuottavia jatkotoimenpiteitä
• toimia asiakaspalautteen mukaisesti.