Ensuring a Child’s Well-Being in Foster Care (5 cr)
Code: TH00CA75-3002
General information
- Enrollment
-
02.06.2024 - 24.10.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 46 - 55
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Niina Vuoristo
- Noora Kumpulainen
- Laura Närvi
- Susanna Virta
- Course
- TH00CA75
Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 16 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 24.10.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3002 |
Etä
|
Thu 31.10.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3002 |
Etä
|
Thu 07.11.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3002 |
Etä
|
Thu 14.11.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3002 |
Etä
|
Thu 21.11.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3002 |
Etä
|
Thu 28.11.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3002 |
Etä
|
Thu 05.12.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3002 |
Etä
|
Thu 12.12.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Lapsen hyvinvoinnin turvaaminen sijaishuollossa TH00CA75-3002 |
Etä
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opetus torstaisin klo 16-18
osaat tunnistaa sijoitettujen lasten erityistarpeita
• saat keinoja kohdata traumatisoituja lapsia
• ymmärrät arjen terapeuttisen merkityksen sijoitettujen lasten elämässä
• osaat työskennellä lasten kanssa eri työmenetelmiä käyttäen
***
• sijoitettujen lasten hyvinvointi, lasten tarpeet, kiintymyssuhdehäiriöt ja traumat
• terapeuttinen laitoskasvatus
• neuropsykiatriset haasteet
Vastuuopettaja: Laura Närvi
24.10 klo 16-18 Kirjallisuustehtävän purku, blogin kirjoittamisen ohjeistus / LN
annetaan ennakkotehtävä Arki lastenkodissa / LN
31.10 Tiimityöskentely: arki lastenkodissa / LN
7.11 klo 16-18 opetus: Arki lastenkodissa, terapeuttinen laitoskasvatus / LN
Annetaan ennakkotehtävä Lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet / NK
21.11 tiimityöskentely: lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet / NK
28.11 klo 16-18 opetus: Lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet / NK
5.12 itsenäinen työskentely menetelmät
12.12 klo 16-18 Menetelmät lastensuojelun sijaishuollossa / LN, SV, NK, NV
Objective
• you are able to identify the special needs of children in foster care
• you learn ways to work with traumatised children
• you understand the therapeutic benefits of everyday routines in the life of children in foster care
• you know how to work with children using different working methods
Content
• the well-being of children in foster care, children’s needs, parent-infant bonding disorders and traumas
• therapeutic foster care
• neuropsychiatric challenges
Teaching methods
Verkko-ohjaus 1op
Ennakko- ja tiimitehtävät 3op
Blogin kirjoittaminen parityönä 1 op
Pedagogic approaches and sustainable development
Jos opiskelija osallistuu toistuvasti tiimin yhteiseen työskentelyyn niin, että hän ei ole valmistautunut tiimi ilmoittaa, että opiskelija ei voi enää osallistua tiimin työskentelyyn.
Tiimissä työstettävä soveltava tehtävä: hyväksytty / täydennettävä.
Viikottaiseen opettajan verkko-ohjaukseen torstaisin 16-18 tulee osallistua 100%. Opetuskerroista 50 % voi korvata poissaolon korvaavalla tehtävällä.
Kaunokirjallisuustehtävän palautus 24.10.2024 mennessä.
Blogin yhteenvedon palautuspäivät: Ensimmäinen palautuspäivä 17.12.2024 , toinen palautus 15.1.2025. Mikäli opiskelija ei palauta viimeiseen annettuun ajankohtaan mennessä, siirtyy palautus seuraavaan toteutukseen.
Failed (0)
Opiskelija ei palauta tehtäviä määräaikaan mennessä.
Opiskelija ei suorita arviointikohdetta kriteerien mukaisesti vähintään T1 tasolla.
Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.
osaat tunnistaa sijoitettujen lasten erityistarpeita
• tunnistat keinoja kohdata traumatisoituja lapsia
• tunnistat arjen terapeuttisen merkityksen sijoitettujen lasten elämässä
• tunnistat erilaisia työmenetelmiä, joita voit käyttää lasten kanssa työskentelyssä
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Olet palauttanut kaikki yksilötehtävät, osallistunut verkko-ohjaukseen sekä tiimityöskentelyyn annetun ohjeen mukaisesti
osaat tunnistaa sijoitettujen lasten erityistarpeita
osaat kohdata traumatisoituja lapsia
ymmärrät arjen terapeuttisen merkityksen sijoitettujen lasten elämässä
osaat työskennellä lasten kanssa eri työmenetelmiä käyttäen
Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.
Assessment criteria, good (3-4)
Olet palauttanut kaikki yksilötehtävät, osallistunut verkko-ohjaukseen sekä tiimityöskentelyyn annetun ohjeen mukaisesti
osaat tunnistaa hyvin sijoitettujen lasten erityistarpeita
osaat kuvata hyvin, miten kohdata traumatisoituja lapsia
Tuot esiin ymmärryksesi arjen terapeuttisen merkityksen sijoitettujen lasten elämässä
osaat työskennellä soveltaen lasten kanssa eri työmenetelmiä käyttäen
Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.
Assessment criteria, excellent (5)
Olet palauttanut kaikki yksilötehtävät, osallistunut verkko-ohjaukseen sekä tiimityöskentelyyn annetun ohjeen mukaisesti
osaat tunnistaa kiitettävästi sijoitettujen lasten erityistarpeita
osaat kuvata kiitettävästi, miten kohdata traumatisoituja lapsia
Tuot esiin ymmärryksesi terapeuttisen arjen merkityksestä sijoitettujen lasten elämässä
osaat työskennellä soveltaen lasten kanssa eri työmenetelmiä käyttäen
Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.
Qualifications
Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.