Youth and Action-Based Methods (5 cr)
Code: TH00CA78-3001
General information
- Enrollment
- 02.06.2024 - 27.08.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2024 - 31.12.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 36 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Heidi Ristseppä
- Outi Linnossuo
- Course
- TH00CA78
Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 33 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 03.09.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Nuoruus ja toiminnallisuus TH00CA78-3001 |
ICT_B2043
Teoriatila / kuvallisen ilmaisun tila
|
Tue 10.09.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Nuoruus ja toiminnallisuus TH00CA78-3001 |
ICT_B2043
Teoriatila / kuvallisen ilmaisun tila
|
Tue 17.09.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Nuoruus ja toiminnallisuus TH00CA78-3001 |
ICT_B2043
Teoriatila / kuvallisen ilmaisun tila
|
Tue 17.09.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Nuoruus ja toiminnallisuus TH00CA78-3001 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Tue 24.09.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Nuoruus ja toiminnallisuus TH00CA78-3001 |
ICT_B2043
Teoriatila / kuvallisen ilmaisun tila
|
Tue 01.10.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Nuoruus ja toiminnallisuus TH00CA78-3001 |
ICT_B1026_Gamma
GAMMA
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Heidi Ristseppä / vastuuope ja Outi Linnossuo
Opetuspäivä tiistai, viikot 36-40 klo 9-15, muutokset mahdollisia, tarkista ajat pepistä!
Lähipäivät 5 kertaa tiistaisin klo 9-15 tilassa ICT B2043
3.9 klo 9-15 / Outi ja Heidi: 9-11.30 Jakson aloitus, yhteiset asiat ja pelisäännöt, tutustuminen ryhmään (Ristseppä)
klo 12.30-14 Katusovittelu NMKY/ (HR)
Klo 14-15 työskentelyä toiminnallisen harjoittelun suunnittelun parissa.
____________________________
10.9 klo 9-11.30 Keholliset harjoitteet (Ristseppä) ja 12.30-15.00 Kuvalliset harjoitteet (OL)
_____________________
17.9 klo 9-11.30 Opiskelijoiden ohjausharjoituksia pareittain. (OL)
klo 12.30-15 Nuorten kanssa tehtävät työmuodot (Ristseppä)
__________________
24.9 klo 9-11.30 Tarinallisuus ja työpaja (OL) ja 12.30-15 elokuvatehtävän purku (OL)
__________________________________
1.10 klo 9-14 Tentti ja reflektio (HR)
23.10 klo 13-15 uusintatententti, ilmottaudu Heidille
***********************************************************************************
Muutokset mahdollisia.
Objective
• you identify developmental tasks related to youth and learn different ways of counselling and tutoring young people
• you obtain knowledge of action-based methods that you can use in your work with young people
Content
• youth as a life phase
• the developmental tasks and challenges of youth, including psychosomatic problems, social media, intoxicants and sexuality
• young people as members of society
• collaboration opportunities: introduction to organisations and other operators that work with young people and to various working methods in different operating environments
Materials
Tenttikirjat:
1. Nurmi & Ahonen & Lyytinen 2014. Ihmisen psykologinen kehitys (osittain eli luku NUORUUS)
2. Siegel Daniel. 2014. Brainstorm - Nuoruuden aivomyrskyn voima ja merkitys (luvut Nuoruuden ydin 11-48, Aivot 89-138, Kiintymyssuhteet 173-245, Läsnäolo 267-344)
3. Juntunen, Iina & Ylimys, Susanna. 2017. Askelmerkkejä löytävään nuorisotyöhön. (löytyy ilmaisena verkkoversiona)
Teaching methods
Kokemukselliset lähipäivät pakolliset (5 lähipäivää).
Välitehtävät
elokuvatehtävä
Tentti ja reflektio
Exam schedules
Tentti pidetään 1.10 klo 9-11.30
23.10 klo 13-15 1. uusintatententti, ilmottaudu Heidille
Pedagogic approaches and sustainable development
Toiminnallinen oppiminen
Kokemuksellinen oppiminen
Student workload
Lähiopetus 1op (5 lähipäivää)
Elokuvatehtävä 1op
Tentti 2op
Oppimistehtävät 1op ( ohjaustehtävä parin kanssa)
Evaluation methods and criteria
Suomeksi
Jakson suoritusvaatimuksina itsin ohjeen ja aikataulun mukaan:
- osallistuminen lähiopetukseen 100% (yhden päivän poissaolon voi korvata tehtävillä)
- elokuvatehtävän tekeminen
- oppimistehtävän ja ohjaustehtävän tekeminen pienryhmissä/pareittain
- yksilötentti (kirjat + lähiopetus)
ASTEIKKO
0-1p = Hylätty
2p = 1
3-4p = 2
5-6p = 3
7-8p = 4
9-10p = 5
Failed (0)
•et tunnista nuoruuteen liittyviä kehitystehtäviä ja erilaisia ohjaustapoja nuorten kanssa työskentelyyn
•et ole perehdyt toiminnallisiin menetelmiin, joita voi soveltaa nuorten kanssa tehtävässä työssä
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
• tunnistat nuoruuteen liittyviä kehitystehtäviä ja opit erilaisia ohjaustapoja nuorten kanssa työskentelyyn
• perehdyt toiminnallisiin menetelmiin, joita voi soveltaa nuorten kanssa tehtävässä työssä
Assessment criteria, good (3-4)
• tunnistat monipuolisesti nuoruuteen liittyviä kehitystehtäviä ja opit erilaisia ohjaustapoja nuorten kanssa työskentelyyn sekä teoriassa että käytännössä
• perehdyt toiminnallisiin menetelmiin monipuolisesti ja osaat soveltaa niitä nuorten kanssa tehtävässä työssä
Assessment criteria, excellent (5)
• tunnistat monipuolisesti nuoruuteen liittyviä kehitystehtäviä ja opit erilaisia ohjaustapoja nuorten kanssa työskentelyyn sekä teoriassa että käytännössä laaja-alaisesti ja kehittävällä otteella
• perehdyt toiminnallisiin menetelmiin monipuolisesti, soveltaen ja osaat soveltaa niitä myös nuorten kanssa tehtävässä työssä teoriassa ja käytännön tasolla
Qualifications
Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.