Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskeskeinen myyntivalmennus (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CS13-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 07.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Arto Kuuluvainen

Ryhmät

  • MLIISK24
    Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2024
  • 21.01.2025 13:00 - 16:00, Asiakaskeskeinen myyntivalmennus KH00CS13-3001
  • 10.02.2025 13:00 - 16:00, Asiakaskeskeinen myyntivalmennus KH00CS13-3001
  • 07.04.2025 13:00 - 16:00, Asiakaskeskeinen myyntivalmennus KH00CS13-3001

Tavoitteet

Opiskelija:
-tunnistaa ja kehittää omia vahvuuksia myyjänä huomioiden tulevaisuuden myynnin tarpeet.
-kommunikoi dialogissa asiakkaan kanssa.
-etenee asiakaskeskeisesti ja myyntiprosessin mukaisesti kaupantekoon.

Sisältö

-omien myynti- ja neuvottelutaitojen kehittäminen tulevaisuuden myyntiä ajatellen
-dialogin tunnusmerkit ja vuorovaikutuksen tärkeys
-neuvotteluharjoitukset myyntiprosessin eri vaiheissa

Oppimateriaalit

Kurssin aikana jaetut materiaalit. Kurssin oppimisalustana toimii ItsLearning.

Opetusmenetelmät

Lähiopetuksen lisäksi käytetään mahdollisesti videoita, case-harjoituksia, ja tiimioppimista. Opiskelijat tekevät myös haastatteluja opintojakson aikana.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Kurssi tukee aktiivista oppimista ja ongelmanratkaisua simuloiduissa myyntitilanteissa. Kestävä kehitys huomioidaan painottamalla vastuullista ja asiakaskeskeistä myyntiä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Haastattelutehtävät
Reflektio- ja case-tehtävät
Loppuraportti/oppimispäiväkirja
Myyntikisoihin osallistuminen jossain roolissa (tuomari tai kilpailija)

135 h.

Sisällön jaksotus

Kurssi koostuu kolmesta lähiopetuskerrasta, itsenäisistä oppimistehtävistä ja Turun AMK:n myyntikilpailuihin liittyvistä tehtävistä.

HUOM! MYYNTIKISAN TUOMAROINTI ON OSA OPINTOJAKSON SUORITUSTA: 6.3 klo 12-15.

Viestintäkanava ja lisätietoja

ItsLearning.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen lähipäiviin: 20% (Max. 20 p.)

Osallistuminen myyntikisan tuomarointiin (tai kilpailijana) 6.3.2025: 20 % (Max. 20 p.)

Opintojakson tehtävät: (10 pistettä per osio): 30 % (Max. 30 p.)

Oppimispäiväkirja: 30 % (Max. 30 p.)

Minimissään 2/3 lähipäivissä on oltava läsnä, jotta opintojakson voi suorittaa.

HUOM! Suoritukset tulee olla palautettuna 30.4.2025 mennessä ItsLearningin kautta.

Hylätty (0)

Ei saavuta kurssin tavoitteita, eli ei palauta vaadittuja tehtäviä eikä osallistu riittävästi lähipäiviin. Opiskelija hylätään mikäli hän ei osallistu vähintään 2/3 lähipäivään.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osoittaa perustason ymmärrystä asiakaskeskeisestä myynnistä, mutta palautettujen tehtävien osalta osaaminen jää pintapuoliseksi.

Harjoituksissa suoritukset ovat osittain epäjohdonmukaisia tai vajaavaisia. Opiskelija ei noudata tehtävänantoja riittävän hyvin ja/tai hänen kirjallinen ilmaisunsa on heikkoa. Opiskelija ei myöskään noudata oppimispäiväkirjassaan annettuja muotoseikkoja (eli Turun AMK:n ohjeistuksia).

Itsenäisissä tehtävissä, kuten reflektiossa ja loppuraportissa, on havaittavissa vain vähäistä itsenäistä pohdintaa ja analyysiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija hallitsee asiakaskeskeisen myynnin keskeiset periaatteet.
Harjoitusten suoritukset ovat tarkoituksenmukaisia & johdonmukaisia, mutta ajoittain käytännön soveltamisessa ja oman ajattelun esiintuomisessa voi esiintyä puutteita.
Itsenäiset tehtävät osoittavat analyyttistä otetta ja reflektiota, mutta oman pohdinnan laatu voi olla epätasaista.
Opiskelija osallistuu aktiivisesti lähipäiviin
Opiskelijan palauttamien kirjallisten tuotosten kieliasu on hyvää ja ne ovat lukijaystävällisiä noudattaen ohjeistuksia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa syvällistä ymmärrystä asiakaskeskeisestä myynnistä.
Palautetut suoritteet ovat laadukkaita ja osoittavat erinomaista käytännön soveltamista & syvällistä omaa ajattelua.
Itsenäiset tehtävät ja loppuraportti sisältävät syvällistä analyysiä ja poikkeuksellisia oivalluksia.
Opiskelija osallistuu aktiivisesti lähiopetukseen.
Opiskelijan palauttamien kirjallisten tuotosten kieliasu on erinomaista ja ohjeistuksia on noudatettu tarkasti.