Coaching Leadership (5 cr)
Code: KH00CQ08-3003
General information
- Enrollment
- 01.06.2025 - 09.09.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 09.09.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Salo IoT Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Jenni Tuominen
- Marianne Renvall
- Course
- KH00CQ08
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 11 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 09.09.2025 time 09:15 - 12:00 (2 h 45 min) |
Lähiopetus, Valmentava tiimijohtaminen KH00CQ08-3003 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Tue 30.09.2025 time 09:15 - 12:00 (2 h 45 min) |
Lähiopetus, Valmentava tiimijohtaminen KH00CQ08-3003 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Tue 18.11.2025 time 09:15 - 12:00 (2 h 45 min) |
Lähiopetus, Valmentava tiimijohtaminen KH00CQ08-3003 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Tue 09.12.2025 time 09:15 - 12:00 (2 h 45 min) |
Lähiopetus, Valmentava tiimijohtaminen KH00CQ08-3003 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojaksolla perehdytään sekä tiimijohtamisen teoriaan että käytäntöön kirjallisuuden ja muun lähdemateriaalin sekä erilaisten harjoitteiden avulla. Käsiteltäviä aiheita ovat mm. tiimityön teoria ja tiimityötaidot, coachingin perusperiaatteet, valmentava työskentelyote, osallistava tiimin johtaminen ja tuloksellinen tiimityö.
Lähiopetuskerrat: 9.9., 30.9., 18.11., 9.12. klo 9.15-12.
Objective
The student
• understands the significance of the individual as part of the team
• understands the principles of coaching team leadership
• is able to apply methods that enhance team performance
• is able to use coaching work methods
• is able to develop team activities and act with a coaching approach within the team
Content
• Coaching approach
• Teamwork skills
• Participatory team leadership
• Effective teamwork
Materials
Ruutu Sirkku: Coachin työkalupakki 2020. Ristikangas ym. 2021: Valmentava tiimin johtaminen sekä luennoilla läpikäyty materiaali ja Itsin lisämateriaali.
Teaching methods
Luennot
Pienryhmätyöskentely
Harjoitteet pareittain tai pienissä ryhmissä
Itsenäinen opiskelu
Kirjalliset tehtävät
Oman toiminnan reflektointi
Vertaispalaute
Exam schedules
Ei tenttiä
Pedagogic approaches and sustainable development
Monimuoto-opetuksessa opiskelussa vuorottelevat lähiopetuskerrat ja itsenäinen työskentely. Lähipäivinä keskitytään teorian yhteiseen käsittelyyn, keskusteluun sekä erilaisiin harjoitteisiin. Lähipäiviin valmistaudutaan etäjaksolla ja niiden aikana toteutettavilla tehtävillä myös syvennetään aiemmin opittua ja demonstroidaan omaa osaamista. Opintojaksolla hyödynnetään Its-verkko-oppimisalustaa.
Completion alternatives
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Student workload
5 op =noin 135 h opiskelijan työtä.
Lähijaksoilla toteutuvat harjoitukset, joihin ohjeistetaan opintojakson edetessä.
Tietoperustaan liittyvät yksilö- ja ryhmätyöt sekä presentaatiot ja oppimispäiväkirja.
Evaluation methods and criteria
Kurssin arviointi koostuu useasta kurssin aikana tehdystä tehtävästä. Kokonaisarvioinnissa suurin painoarvo on oppimispäiväkirjalla. Kaikki tehtävät ovat pakollisia eikä kurssia voi läpäistä suorittamatta kaikkia tehtäviä, vaikka pisteet siihen riittäisivätkin. Sitä täydentävät valmennusharjoitukset, havainnoinnit ja valmennustyökalun esittelyt. Osallistuminen tunneilla voi vaikuttaa korottavasti arvosanaan. Opiskelija voi olla pois yhdeltä lähiopetuskerralta. Poissaolot vaikuttavat arvosanaan.
ARVIOITAVAT TEHTÄVÄT
• Oppimispäiväkirja 1 – 5
• Kirjareflektio 1 - 3
• Valmennustyökalun esittely 1 - 3
• Valmennusharjoitus 0 - 1
• Valmennusharjoituksen havainnointi 0 - 1
ARVOSANAN MUODOSTUMINEN
• pisteitä 12-13 = 5
• pisteitä 10-11 = 4
• pisteitä 8-9 = 3
• pisteitä 6-7 = 2
• pisteitä 5 = 1
• pisteitä 4 tai vähemmän = 0
Failed (0)
Pakollisia tehtäviä ei ole tehty.
Opiskelija on pois useammalta kuin yhdeltä lähijaksolta.
Tehtävät (oppimispäiväkirja) sisältävät plagioitua tekstiä.
Tehtävien sisältöä on tuotettu tekoälyn avulla ohjeiden vastaisesti.
Opiskelija ei saa tehtävistä kurssin läpäisyyn vaadittavaa minimipistemäärää.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on suorittanut tehtäviä, mutta tietoperustassa on merkittäviä puutteita.
Lähteiden käyttö on suppeaa ja/tai lähteiden laatu on heikko.
Oppimispäiväkirjan teksti on referaatinomaista, ilman omaa pohdintaa tai reflektointia.
Oppimispäiväkirjassa on perustavaa laatua olevia puutteita esim. ulkoasun, loogisuuden tai lähdeviitteiden suhteen.
Tehtävissä ei käsitellä vaadittuja asioita tai ne vain mainitaan lyhyesti.
Tehtävien toteutustapa on puutteellinen tai ohjeiden vastainen.
Omaa oppimista ja kehittymistä ei pystytä vakuuttavasti osoittamaan, vaan oppiminen jää pinnalliseksi.
Opiskelija saavuttaa vain osan asetetuista tavoitteista.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on ymmärtänyt keskeiset tietopohjaiset käsitteet ja osaa soveltaa niitä.
Oppimispäiväkirjassa on sekä tietopohjaista että omiin ajatuksiin perustuvaa sisältöä, asianmukaisin viittauksin.
Oppimispäiväkirjaon selkeä, yhtenäinen ja looginen kokonaisuus.
Opiskelija kykenee reflektoimaan omaa toimintaansa ja arvioimaan myös muiden suoritusta.
Opiskelija valmistautuu ja osallistuu aktiivisesti lähijaksoille.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa vahvaa tietoperustan hallintaa ja kykyä soveltaa sitä eri tilanteissa.
Lähteiden käyttö oppimispäiväkirjassa on monipuolista ja yhdistyy sujuvasti kokemuspohjaiseen tietoon ja omaan ajatteluun.
Opiskelija kykenee reflektoimaan sekä omaa toimintaansa että arvioimaan ja antamaan rakentavasti palautetta myös muille.
Opiskelija kykenee perustelemaan ja arvioimaan kriittisestikin tiimivalmentamiseen liittyviä asioita.
Opiskelija pystyy osoittamaan paitsi aiheen hallintaa, myös omaa kehittymistään aihepiirissä.
Opiskelijan panos lähijaksoilla on näkyvä ja kaikkien osaamista kehittävä.
Further information
Oppimisalustana Itslearning.
Ensisijaisena viestintäkanavana sähköposti
marianne.renvall@turkuamk.fi
jenni.m.tuominen@turkuamk.fi