Skip to main content

Coaching Leadership (5 cr)

Code: KH00CQ08-3003

General information


Enrollment
01.06.2025 - 09.09.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
09.09.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Jenni Tuominen
Marianne Renvall
Course
KH00CQ08

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 11 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 09.09.2025 time 09:15 - 12:00
(2 h 45 min)
Lähiopetus, Valmentava tiimijohtaminen KH00CQ08-3003
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Tue 30.09.2025 time 09:15 - 12:00
(2 h 45 min)
Lähiopetus, Valmentava tiimijohtaminen KH00CQ08-3003
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Tue 18.11.2025 time 09:15 - 12:00
(2 h 45 min)
Lähiopetus, Valmentava tiimijohtaminen KH00CQ08-3003
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Tue 09.12.2025 time 09:15 - 12:00
(2 h 45 min)
Lähiopetus, Valmentava tiimijohtaminen KH00CQ08-3003
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojaksolla perehdytään sekä tiimijohtamisen teoriaan että käytäntöön kirjallisuuden ja muun lähdemateriaalin sekä erilaisten harjoitteiden avulla. Käsiteltäviä aiheita ovat mm. tiimityön teoria ja tiimityötaidot, coachingin perusperiaatteet, valmentava työskentelyote, osallistava tiimin johtaminen ja tuloksellinen tiimityö.


Lähiopetuskerrat: 9.9., 30.9., 18.11., 9.12. klo 9.15-12.

Objective

The student
• understands the significance of the individual as part of the team
• understands the principles of coaching team leadership
• is able to apply methods that enhance team performance
• is able to use coaching work methods
• is able to develop team activities and act with a coaching approach within the team

Content

• Coaching approach
• Teamwork skills
• Participatory team leadership
• Effective teamwork

Materials

Ruutu Sirkku: Coachin työkalupakki 2020. Ristikangas ym. 2021: Valmentava tiimin johtaminen sekä luennoilla läpikäyty materiaali ja Itsin lisämateriaali.

Teaching methods

Luennot
Pienryhmätyöskentely
Harjoitteet pareittain tai pienissä ryhmissä
Itsenäinen opiskelu
Kirjalliset tehtävät
Oman toiminnan reflektointi
Vertaispalaute

Exam schedules

Ei tenttiä

Pedagogic approaches and sustainable development

Monimuoto-opetuksessa opiskelussa vuorottelevat lähiopetuskerrat ja itsenäinen työskentely. Lähipäivinä keskitytään teorian yhteiseen käsittelyyn, keskusteluun sekä erilaisiin harjoitteisiin. Lähipäiviin valmistaudutaan etäjaksolla ja niiden aikana toteutettavilla tehtävillä myös syvennetään aiemmin opittua ja demonstroidaan omaa osaamista. Opintojaksolla hyödynnetään Its-verkko-oppimisalustaa.

Completion alternatives

Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Student workload

5 op =noin 135 h opiskelijan työtä.
Lähijaksoilla toteutuvat harjoitukset, joihin ohjeistetaan opintojakson edetessä.
Tietoperustaan liittyvät yksilö- ja ryhmätyöt sekä presentaatiot ja oppimispäiväkirja.

Evaluation methods and criteria

Kurssin arviointi koostuu useasta kurssin aikana tehdystä tehtävästä. Kokonaisarvioinnissa suurin painoarvo on oppimispäiväkirjalla. Kaikki tehtävät ovat pakollisia eikä kurssia voi läpäistä suorittamatta kaikkia tehtäviä, vaikka pisteet siihen riittäisivätkin. Sitä täydentävät valmennusharjoitukset, havainnoinnit ja valmennustyökalun esittelyt. Osallistuminen tunneilla voi vaikuttaa korottavasti arvosanaan. Opiskelija voi olla pois yhdeltä lähiopetuskerralta. Poissaolot vaikuttavat arvosanaan.

ARVIOITAVAT TEHTÄVÄT
• Oppimispäiväkirja 1 – 5
• Kirjareflektio 1 - 3
• Valmennustyökalun esittely 1 - 3
• Valmennusharjoitus 0 - 1
• Valmennusharjoituksen havainnointi 0 - 1


ARVOSANAN MUODOSTUMINEN
• pisteitä 12-13 = 5
• pisteitä 10-11 = 4
• pisteitä 8-9 = 3
• pisteitä 6-7 = 2
• pisteitä 5 = 1
• pisteitä 4 tai vähemmän = 0

Failed (0)

Pakollisia tehtäviä ei ole tehty.
Opiskelija on pois useammalta kuin yhdeltä lähijaksolta.
Tehtävät (oppimispäiväkirja) sisältävät plagioitua tekstiä.
Tehtävien sisältöä on tuotettu tekoälyn avulla ohjeiden vastaisesti.
Opiskelija ei saa tehtävistä kurssin läpäisyyn vaadittavaa minimipistemäärää.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on suorittanut tehtäviä, mutta tietoperustassa on merkittäviä puutteita.
Lähteiden käyttö on suppeaa ja/tai lähteiden laatu on heikko.
Oppimispäiväkirjan teksti on referaatinomaista, ilman omaa pohdintaa tai reflektointia.
Oppimispäiväkirjassa on perustavaa laatua olevia puutteita esim. ulkoasun, loogisuuden tai lähdeviitteiden suhteen.
Tehtävissä ei käsitellä vaadittuja asioita tai ne vain mainitaan lyhyesti.
Tehtävien toteutustapa on puutteellinen tai ohjeiden vastainen.
Omaa oppimista ja kehittymistä ei pystytä vakuuttavasti osoittamaan, vaan oppiminen jää pinnalliseksi.
Opiskelija saavuttaa vain osan asetetuista tavoitteista.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on ymmärtänyt keskeiset tietopohjaiset käsitteet ja osaa soveltaa niitä.
Oppimispäiväkirjassa on sekä tietopohjaista että omiin ajatuksiin perustuvaa sisältöä, asianmukaisin viittauksin.
Oppimispäiväkirjaon selkeä, yhtenäinen ja looginen kokonaisuus.
Opiskelija kykenee reflektoimaan omaa toimintaansa ja arvioimaan myös muiden suoritusta.
Opiskelija valmistautuu ja osallistuu aktiivisesti lähijaksoille.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa vahvaa tietoperustan hallintaa ja kykyä soveltaa sitä eri tilanteissa.
Lähteiden käyttö oppimispäiväkirjassa on monipuolista ja yhdistyy sujuvasti kokemuspohjaiseen tietoon ja omaan ajatteluun.
Opiskelija kykenee reflektoimaan sekä omaa toimintaansa että arvioimaan ja antamaan rakentavasti palautetta myös muille.
Opiskelija kykenee perustelemaan ja arvioimaan kriittisestikin tiimivalmentamiseen liittyviä asioita.
Opiskelija pystyy osoittamaan paitsi aiheen hallintaa, myös omaa kehittymistään aihepiirissä.
Opiskelijan panos lähijaksoilla on näkyvä ja kaikkien osaamista kehittävä.

Further information

Oppimisalustana Itslearning.

Ensisijaisena viestintäkanavana sähköposti
marianne.renvall@turkuamk.fi
jenni.m.tuominen@turkuamk.fi

Go back to top of page