Managing Marketing and Sales (5 cr)
Code: KH00CS14-3001
General information
- Enrollment
-
01.06.2025 - 01.09.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
01.09.2025 - 16.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Salo IoT Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Taru Kankaanpää
- Marianne Renvall
- Course
- KH00CS14
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso keskittyy myynnin ja markkinoinnin yhteispelin johtamiseen. Saumattoman yhteistyön johtamisessa käytännönläheinen työkalu on myynnin pelikirja, jonka osa-alueisiin tutustutaan tarkemmin opintojakson lähikertojen aikana.
Myynnin pelikirja laaditaan valitulle yritykselle pari- tai yksilötyönä.
Opintojaksolla tehdään myös kaksi muuta oppimistehtävää (kirjareflektio ja myyntibudjetticase).
Opetuskerrat:
ma 8.9. klo 13-16
ti 28.10. klo 13-16
ti 18.11. klo 13-16
ti 9.12. klo 13-16
Objective
After completing the course, the student will be able to:
- Recognize the benefits of marketing and sales collaboration.
- Identify and apply practical ways to lead performance in marketing and sales .
- To develop own marketing and sales management skills.
Content
- Understanding and applying the knowledge base of sales and marketing (smarketing) management.
- performance management in marketing and sales and its specific characteristics.
- developing own management skills.
Materials
Hughes, T. 2019. Smarketing: how to achieve competitive advantage through blended sales and marketing. London: Kogan Page.
Muut mahdolliset artikkelit, podcastit, materiaalit
Opettajien luentomateriaali
Teaching methods
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
-pelikirjan rakentaminen yhteistyönä
sekä itsenäiset tehtävät kuten tietoperustan omaksuminen, reflektion kirjoittaminen sekä myynticasen laskelmat.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Kestävän kehityksen periaatteet huomiodaan myynnin ja markkinoinnin suunnittelussa.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
5 op=135 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Osallistuminen lähiopetuskerroille
Tehtävien työstäminen itsenäisesti ja yhteisesti lähiopetuskertojen lisäksi.
Evaluation methods and criteria
Myyntibudjetticase, ryhmätyö (25%). Ryhmätyöskentelyn oma- ja vertaisarviointi voidaan huomioida opiskelijan henkilökohtaisessa arvosanassa.
Kirjareflektion palautus ja tiedon jakaminen kirjapiirissa sekä toisen opiskelijan reflektion kommentointi, yksilötyö (25%)
Pelikirjan laatiminen, pari- tai yksilötyö (50%).
Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä vaikuttaa arvosanaan. Henkilökohtainen aktiivisuus eli aktiivisuus lähiopetuksessa, poissaolot sekä opintojaksolla tehtävät muut ei numeerisesti arvioitavat tehtävät ja tuntiharjoitukset vaikuttavat arvosanaan. Jos opiskelija on pois enemmän kuin yhden kerran, kurssi hylätään.
Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi
Failed (0)
Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin yhden kerran, kurssi hylätään.
Tuotokset sisältävät suoraan netistä tai eri lähteistä suoraan kopioitua tekstiä (plagiointi). Jos tekoälyä on käytetty ilman asianmukaista viittausta, johtaa se automaattisesti tehtävän hylkäämiseen.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija tuottaa myynnin pelikirjan, joka sisältää kaikki osa-alueet. Sisältö on osittain niukkaa, eikä se sisällä mitään uutta yritykselle. Lähteitä on käytetty niukasti. Yrityksen kanssa tehty yhteistyö on ollut vähäistä eikä pelikirjaa ole jaettu yritykselle.
Opiskelija tunnistaa keinoja myynnin ja markkinoinnin yhteistyöhön.
Opiskelija tuottaa myyntibudjetin excelissä annettujen tietojen perusteella. Myyntibudjetti sisältää vaaditut osa-alueet.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja tuntiaktiivisuus ovat puutteellisia.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija tuottaa myynnin pelikirjan, joka sisältää kaikki osa-alueet. Myynnin pelikirja on käytännönläheinen ja aihealueita on käsitelty yksityiskohtaisesti ja niihin on hyödynnetty opintojakson tietoperustaa ja käytetyt lähteet on mainittu. Myynnin pelikirja sisältää kehittämisehdotuksia ja sitä on esitelty yritykselle.
Opiskelija tunnistaa keinoja myynnin ja markkinoinnin yhteistyöhön ja soveltaa niitä tuotoksissa.
Opiskelija tuottaa myyntibudjetin excelissä annettujen tietojen perusteella. Myyntibudjetti sisältää vaaditut osa-alueet ja siinä hyödynnetään kaavioita ja perustellaan valinnat.
Opiskelijan työskentely ryhmässä ja tunnilla on aktiivista.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija tuottaa toteututtamiskelpoisen ja selkeän myynnin pelikirjan, joka sisältää kaikki vaaditut osa-alueet. Myynnin pelikirja on käytännönläheinen ja sisältää kehittämisehdotuksia, joita yritys ei ole aiemmin hyödyntänyt myynnissään ja markkinoinnissaan. Pelikirjassa on hyödynnetty monipuolisesti aiheeseen liittyvää tietoperustaa ja valintoja on perusteltu myös tietoperustan avulla. Lähteiden laatuun on kiinnitetty huomiota ja ne on mainittu.
Yritykseltä on saatu palaute pelikirjaan ja se on sisällytetty palautukseen.
Opiskelija hyödyntää monipuolisesti myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä tuotoksissa.
Opiskelija tuottaa myyntibudjetin excelissä, joka on realistinen ja selkeä perusteltu kokonaisuus ja jossa on hyödynnetty sekä aiheeseen liittyvää lähdeaineistoa että kaavioita.
Opiskelijan työskentely ryhmässä ja tunnilla on aktiivista ja tavoitteellista.
Further information
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana. Viestintäkanavana sähköposti.