Siirry suoraan sisältöön

Brändin hallinta (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CQ05-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2024 - 16.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Anja Boxberg
Ryhmät
MLIITS24
Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2024
Opintojakso
KH00CQ05

Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 18 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Pe 28.03.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Brändin hallinta KH00CQ05-3003
LEM_A314 Oppimistila BYOD
Pe 28.03.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Brändin hallinta KH00CQ05-3003
LEM_A314 Oppimistila BYOD
To 24.04.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Brändin hallinta KH00CQ05-3003
LEM_A314 Oppimistila BYOD
To 24.04.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Brändin hallinta KH00CQ05-3003
LEM_A314 Oppimistila BYOD
To 22.05.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Brändin hallinta KH00CQ05-3003
EDU_3034 Helena muunto byod
To 22.05.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Brändin hallinta KH00CQ05-3003
EDU_3034 Helena muunto byod
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Brändin hallinta kevät 2024
Lähipäivät x 3
28.3. klo 9-12 B-ryhmä, klo 13-16 A-ryhmä
24.4. klo 9-12 A-ryhmä, klo 13-16 B-ryhmä
22.5. klo 9-12 B-ryhmä, klo 13-16 A-ryhmä

Ks. Its Learning sisältöjen ja teemojen osalta, sekä harjoitustehtäviin liittyen.

Tavoitteet

Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa
- selittää brändäyksen peruskäsitteet
- selittää tekijöitä, jotka auttavat luomaan erottuvia brändejä
- soveltaa brändin rakentamista eri yhteyksissä.

Sisältö

- brändäysprosessi 360°
- brändäyksen komponentteja kaikilla kolmella eri sektorilla
- brändiarkkitehtuuri ja tuotevalikoima

Oppimateriaalit

Luentomateriaali
Kirjallisuus

Opetusmenetelmät

Luennot, kirjallinen materiaali, muu materiaali
Tehtävät, yksilö- ja ryhmätehtävät.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opettajan luennot
Ryhmätehtävät
Yksilötehtävät

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ryhmätöitä ja luentoja. Yht 133 h.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ymmärtää brändin rakennuksen perusteet. Ymmärtää eri toimialojen sekä BtoC ja BtoB brändien johtamisen, hallinnan ja kehittämisen periaatteet.

Huom.
Flipped learning, case study method, project base

Use of AI: AI tools, such as language models, may be used as an help to perform tasks, for example to retrieve information and generate initial guidelines for solutions. Make sure you always explain in your list of references which AI tolls you used (Chat GPT, DeepL, Copilot, etc.), for what and how. Not complying with this will automatically lead to a fail for the assignment/task in question.

In line with the principles of responsible use of AI, we require the following:

Own outputs and understanding: each student is responsible for all the content he/she writes. Students must ensure that they understand and can explain the content and context of their output.

Role of AI: The use of AI is allowed for data mining and generating initial ideas, but the solutions and analyses themselves must be developed and refined using the student's own ideas and insights. The content provided by AI should not be the student's decisive input, but rather a tool.

Processing and reasoning: students must be able to justify and give reasons for the processing of case studies and the conclusions and solutions proposed. This includes an explanation of how the information provided by the AI tools was used and what own thought processes were used to reach the final results.

In reflecting on individual assignments, teachers may ask follow-up questions, written or oral, to assess students' understanding and ability to justify their own work.

Honesty and use of sources: all sources and AI outputs used must be properly referenced. Plagiarism and unethical use of AI tools are not permitted. Students must also follow the institution's ethical guidelines and rules regarding the use of AI and academic integrity.

Hylätty (0)

Ei osallistunut tehtäviin, ei ole suorittanut yksilö ja ryhmätehtäviä ajallaan. Lähteiden ja AIn käyttö tehtävissä vastoin alla olevia sääntöjä.

Huomioi. AI käytön ohjeet alla:

Use of AI: AI tools, such as language models, may be used as an help to perform tasks, for example to retrieve information and generate initial guidelines for solutions. Make sure you always explain in your list of references which AI tolls you used (Chat GPT, DeepL, Copilot, etc.), for what and how. Not complying with this will automatically lead to a fail for the assignment/task in question.

In line with the principles of responsible use of AI, we require the following:

Own outputs and understanding: each student is responsible for all the content he/she writes. Students must ensure that they understand and can explain the content and context of their output.
Role of AI: The use of AI is allowed for data mining and generating initial ideas, but the solutions and analyses themselves must be developed and refined using the student's own ideas and insights. The content provided by AI should not be the student's decisive input, but rather a tool.

Processing and reasoning: students must be able to justify and give reasons for the processing of case studies and the conclusions and solutions proposed. This includes an explanation of how the information provided by the AI tools was used and what own thought processes were used to reach the final results.

In reflecting on individual assignments, teachers may ask follow-up questions, written or oral, to assess students' understanding and ability to justify their own work.

Honesty and use of sources: all sources and AI outputs used must be properly referenced. Plagiarism and unethical use of AI tools are not permitted. Students must also follow the institution's ethical guidelines and rules regarding the use of AI and academic integrity.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

1
Suorittanut tehtävät annetusti. Tehtävissä ja niiden suorittamisessa merkittäviä puutteita.
Opiskelija on osoittanut hyvin rajallista tietämystä ja ymmärrystä kurssin pääteemoista. Opiskelijalla on vaikeuksia soveltaa tietämystään ja ymmärrystään kurssin sisällöistä.

Opiskelija osoittaa hyvin vähän kykyä kerätä ja tulkita relevanttia tietoa, jotka tukevat päätöksentekoa ja pohdintaa siitä, mitä tehtävissä on pyydetty. Opiskelijalla on vaikeuksia viestiä ajatuksiaan kirjallisesti lukijalle. Useat osat tekstistä ovat epäselviä.

2
Opiskelija on osoittanut rajallista tietämystä ja ymmärrystä kurssin pääteemoista. Opiskelijalla on osittain vaikeuksia soveltaa tietämystään ja ymmärrystään kurssin sisällöstä. Opiskelija osoittaa vähäistä kykyä kerätä ja tulkita relevanttia tietoa, joka tukee päätöksentekoa ja pohdintaa siitä, mitä tehtävissä on pyydetty. Opiskelijalla on vaikeuksia viestiä ajatuksiaan kirjallisesti lukijalle. Osat tekstistä ovat epäselviä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Osaa brändin hallinnan perusteet, kuten kurssisisällöt ja osaa tuoda omaa analyysiä mukaan. Suorittanut tehtävät sisällöllisesti hyvällä tasolla (annettujen tehtävien kriteerit täyttyvät) ja esitykset ovat sisällöllisesti (ja esitystasoltaan) hyviä, rakenne selkeä. Omaa analyysiä ja reflektiota käsiteltävstä teemasta.

3
Opiskelija on osoittanut hyvää tietämystä ja ymmärrystä kurssin pääalueista. Opiskelija osoittaa, että hän osaa soveltaa tietämystään ja ymmärrystään kurssin sisällöstä. Opiskelija osoittaa hyvää kykyä kerätä ja tulkita relevantteja tietoja, jotka tukevat päätöksentekoa ja pohdintaa siitä, mitä tehtävissä on pyydetty. Opiskelija pystyy viestimään ajatuksiaan kirjallisesti lukijalle. Teksti on selkeästi kirjoitettu ja hyvin jäsennelty.

4
Opiskelija on osoittanut erittäin hyvää tietämystä ja ymmärrystä kurssin pääalueista. Opiskelija osoittaa, että hän osaa soveltaa tietämystään ja ymmärrystään kurssin sisällöstä. Opiskelija osoittaa erittäin hyvää kykyä kerätä ja tulkita relevantteja tietoja, jotka tukevat päätöksentekoa ja pohdintaa siitä, mitä tehtävissä on pyydetty. Opiskelija pystyy viestimään ajatuksiaan kirjallisesti lukijalle selkeästi ja ammattimaisella tavalla. Kaikki tekstit ja tehtävät ovat selkeitä ja hyvin kirjoitettuja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Edellisen lisäksi raporttien rakenne ja sisältö erinomainen, vastukset tehtävänantoihin erinomaisella tasolla ja esitystapa selkeä, esitysmateriaali ammattimainen, oman analyysin osuus korkealla tasolla ja pystyy tuomaan omaa näkemystään erinomaisesti esille. Pystyy tuottamaan uutta ja innovatiivista ajattelua sekä perusteltuja näkemyksiä aiheeseen liittyen.

Lisätiedot

ITS
Yhteydet opettajaan sähköpostin kautta: anja.boxberg@turkuamk.fi

Siirry alkuun