Reading Encouragement (5 cr)
Code: KH00BS67-3007
General information
- Enrollment
-
02.12.2024 - 13.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 18.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Library and Information Services
- Teachers
- Pauliina Isomäki
- Course
- KH00BS67
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 12 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 16.01.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Lukemaan innostaminen KH00BS67-3007 |
LEM_A308
Oppimistila BYOD
|
Thu 06.02.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Lukemaan innostaminen KH00BS67-3007 |
Etä
|
Fri 07.03.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Lukemaan innostaminen KH00BS67-3007 |
LEM_A308
Oppimistila BYOD
|
Thu 17.04.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Lukemaan innostaminen KH00BS67-3007 |
Etä
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Lukemisen edistäminen ja innostaminen :
- sanataidetyöpajan suunnittelu ja vetäminen
- toiminnalliset lukemaan innostamisen menetemät
- kirjavinkkaus
Selkokieleen ja monilukutaidon käsitteeseen tutustuminen
Objective
Having completed the course the student is able to promote reading
- train and support skills in multiliteracy for various library customer groups
- plan, carry out and evaluate a social and collaborative training session
Content
- multiliteracy skills
- accessibility and simplified language
- promoting reading skills
- guidance skills
Materials
https://www.lukulux.fi/
Virtanen, H. Selkokielen käsikirja. https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk.992165137205970
tai
Leskelä, L. Selkokieli: saavutettavan kielen opas. https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk.995234507205970
Teaching methods
Luennot, verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit, ohjausharjoitukset
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämälähtöisyys
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Learning by doing
Student workload
Yhteensä 135 h
Sanataidetyöpajan suunnittelu ja vetäminen 70 h
Muut tehtävät 55 h
Evaluation methods and criteria
Työpajapäiväkirja 50% kurssin arvosanasta
Selkokielinen ohje 30% kurssin arvosanasta
Muut tehtävät 20% kurssin arvosanasta (Arvioi kirjavinkkauksia; Kirjavinkkauksen käsikirjoitus; Toiminnalliset menetelmät työpajan suunnitelma; Keskustelut 1 ja 2)
kaikki “muut tehtävät” tehty: 5
vähintään 3 “muuta” tehty: 3
2 “muuta” tehty: 1 (huom! kirjavinkkauksen käsikirjoitus ja työpajojen suunnitelma ovat pakollisia tehtäviä)
Failed (0)
Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on tehnyt vaaditut tehtävät. Opiskelija on ollut jonkin verran aktiivinen ryhmätöiden suunnittelussa ja toteutuksessa. Opiskelijan tehtävissä, raporteissa ja/tai oman toiminnan reflektiossa on puutteita.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelijan tehtävät ja raportit ovat selkeitä ja niissä on relevanttia sisältöä. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätöiden suunnitteluun ja toteutukseen. Opiskelija osaa analysoida omaa toimintaansa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelijan raportit ovat selkeitä, analyyttisia ja perusteltuja. Opiskelija on ollut erittäin aktiivinen ryhmätöiden suunnittelussa ja toteutuksessa. Opiskelija osaa analysoida omaa toimintaansa.