Skip to main content

Reading Encouragement (5 cr)

Code: KH00BS67-3007

General information


Enrollment
02.12.2024 - 13.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 18.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Library and Information Services
Teachers
Pauliina Isomäki
Course
KH00BS67

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 12 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 16.01.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Lukemaan innostaminen KH00BS67-3007
LEM_A308 Oppimistila BYOD
Thu 06.02.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Lukemaan innostaminen KH00BS67-3007
Etä
Fri 07.03.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Lukemaan innostaminen KH00BS67-3007
LEM_A308 Oppimistila BYOD
Thu 17.04.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Lukemaan innostaminen KH00BS67-3007
Etä
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Lukemisen edistäminen ja innostaminen :
- sanataidetyöpajan suunnittelu ja vetäminen
- toiminnalliset lukemaan innostamisen menetemät
- kirjavinkkaus
Selkokieleen ja monilukutaidon käsitteeseen tutustuminen

Objective

Having completed the course the student is able to promote reading
- train and support skills in multiliteracy for various library customer groups
- plan, carry out and evaluate a social and collaborative training session

Content

- multiliteracy skills
- accessibility and simplified language
- promoting reading skills
- guidance skills

Materials

https://www.lukulux.fi/
Virtanen, H. Selkokielen käsikirja. https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk.992165137205970
tai
Leskelä, L. Selkokieli: saavutettavan kielen opas. https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk.995234507205970

Teaching methods

Luennot, verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit, ohjausharjoitukset

Pedagogic approaches and sustainable development

Työelämälähtöisyys
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Learning by doing

Student workload

Yhteensä 135 h
Sanataidetyöpajan suunnittelu ja vetäminen 70 h
Muut tehtävät 55 h

Evaluation methods and criteria

Työpajapäiväkirja 50% kurssin arvosanasta
Selkokielinen ohje 30% kurssin arvosanasta

Muut tehtävät 20% kurssin arvosanasta (Arvioi kirjavinkkauksia; Kirjavinkkauksen käsikirjoitus; Toiminnalliset menetelmät työpajan suunnitelma; Keskustelut 1 ja 2)

kaikki “muut tehtävät” tehty: 5
vähintään 3 “muuta” tehty: 3
2 “muuta” tehty: 1 (huom! kirjavinkkauksen käsikirjoitus ja työpajojen suunnitelma ovat pakollisia tehtäviä)

Failed (0)

Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on tehnyt vaaditut tehtävät. Opiskelija on ollut jonkin verran aktiivinen ryhmätöiden suunnittelussa ja toteutuksessa. Opiskelijan tehtävissä, raporteissa ja/tai oman toiminnan reflektiossa on puutteita.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelijan tehtävät ja raportit ovat selkeitä ja niissä on relevanttia sisältöä. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätöiden suunnitteluun ja toteutukseen. Opiskelija osaa analysoida omaa toimintaansa.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelijan raportit ovat selkeitä, analyyttisia ja perusteltuja. Opiskelija on ollut erittäin aktiivinen ryhmätöiden suunnittelussa ja toteutuksessa. Opiskelija osaa analysoida omaa toimintaansa.

Go back to top of page