Markkinointi liiketoiminnan osana (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3011510-3015
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 15.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 19.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 40
Koulutus
- Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus
Opettaja
- Riikka Kulmala
Ryhmät
-
MKITIS24Liiketalous, kirjasto- ja tietopalvelu (monimuoto)
- 17.09.2024 13:00 - 16:00, Markkinointi liiketoiminnan osana 3011510-3015
- 21.10.2024 10:00 - 12:30, Markkinointi liiketoiminnan osana 3011510-3015
- 18.11.2024 13:00 - 16:00, Markkinointi liiketoiminnan osana 3011510-3015
- 19.11.2024 13:00 - 16:00, Markkinointi liiketoiminnan osana 3011510-3015
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- tehdä asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman
- tehdä liiketoimintasuunnitelmaa tukevan markkinointisuunnitelman
- nimetä ja kuvata yrityksen kärkiasiakkaat ja asiakassegmentit
- määritellä ja kuvata asiakaslähtöisesti suunnitellun tuotteen tai palvelun
- tuottaa yrityksen kohderyhmälle kehitetyn tuotteen markkinointimateriaalia.
Sisältö
- Segmentointi
- Markkinointisuunnitelma
- Brändäys
- Marketing mix
Oppimateriaalit
Oppimateriaali löytyy pääosin sähköisenä. Linkit oppimateriaaliin löytyy opintojakson ITSlearning-ympäristöstä.
Opetusmenetelmät
Oppimismenetelminä hyödynnetään seuraavia:
- ohjaajan antamat case-esimerkit
- pienryhmätehtävät
- yhteistoiminnallinen oppiminen
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Pienryhmätyöt ,
Yksilötehtävät
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 12-16 h
Ryhmätyöskentely 40 h
Itsenäinen työskentely 79 h
yhteensä 135 h (=5 op)
Oppimistehtävät:
Pienryhmätehtävä (markkinointisuunnitelma sisältäen markkinointimateriaalit)
Opiskelu Zoom-ympäristössä
Itsenäinen opiskelu
Sisällön jaksotus
Opintojakso on 5 op:n laajuinen, joten opintojakson työmäärä vastaa 135 h työskentelyä.
Opintojaksolla tehdään yhteistyötä yritystoiminnan opintojakson kanssa.
Sisällöt:
- Segmentointi
- Markkinointisuunnitelma
- Brändäys
- Marketing mix
Ajoitus:
17.9 klo 13-16.00
21.10 klo 13-16.00
18.11 klo 13-16.00
19.11 klo 13-16.00
Viestintäkanava ja lisätietoja
ITSlearning ympäristö
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteet ja arviointimenetelmät ilmoitetaan kurssin alkaessa