Digitaalinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: 4021110-3013
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.06.2025 - 28.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 25
- Koulutus
- Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus
- Opettajat
- Jenni Tuominen
- Ryhmät
-
MKITIS24Liiketalous, kirjasto- ja tietopalvelu (monimuoto)
- Opintojakso
- 4021110
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojaksolla perehdytään digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun ja toteuttamiseen.
Kurssi koostuu ennakkotehtävästä ja neljästä osiosta:
1. Mitä digimarkkinointi on
2. Verkkosivuston sisällöntuotanto
3. Sisältömarkkinointi
4. Digimarkkinoinnin työkalut
Kuhunkin osioon liittyy verkkotehtäviä sekä yksilö- ja pari/ryhmätehtäviä, jotka opiskelijan tulee suorittaa hyväksytysti päästäkseen kurssista läpi.
Tehtävien on oltava tehtynä kunkin osion päättymispäivänä. Myöhästynyt palautus alentaa arvosanaa.
Tavoitteet
Opiskelija tuntee monikanavamarkkinoinnin käsitteen. Hän tunnistaa markkinoinnin ja asiakkuuksien hallinnan keinoja digitaalisessa ympäristössä ja osaa soveltaa niitä tilannekohtaisesti.
Sisältö
- digitaalinen toimintaympäristö
- hakukoneoptimointi
- liikenteen luominen sivustolle
- toimiva sivusto
- verkostojen luominen digitaalisessa ympäristössä
Oppimateriaalit
- Lahtinen, N. & Pulkka, K. & Karjaluoto, H. & Mero, J. (2022) Digimarkkinointi.
Kirjan sähköinen versio löytyy Finnasta: https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995662091805970
- Komulainen, M. (2023). Menesty digimarkkinoinnilla: 2.0.
Kirjan sähköinen versio löytyy Finnasta: https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995709890105970
- Itslearningista löytyvät oppimateriaalit (videot, verkkoartikkelit, muu materiaali)
- Opiskelijan oma tiedonhaku
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla hyödynnetään seuraaviaä oppimismenetelmiä:
- itsenäinen työskentely ja tiedonhaku
- verkko-opiskelu
- yksilö- ja pari/ryhmätehtävät
- verkkotentti.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentti on Itslearningissä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Kurssi on itsenäisesti suoritettava verkkokurssi. Opetusmateriaali, lähteet ja lisälukemistot löytyvät kurssin Its-alustalta.
Kurssilla on neljä suunnilleen yhtä laajaa osiota. Jokaisen osion jälkeen opiskelija tekee kyseiseen osioon liittyvät tehtävät. Osa tehtävistä arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty, minkä lisäksi jokaisessa osassa on myös laajempi, asteikolla 1-5 arvioitava tehtävä. Nelososassa on näiden lisäksi vielä Google Analyticisin käytöön liittyvä verkkotesti. Osiot suoritetaan järjestyksessä ja tietyn aikarajan sisällä. Kurssin lopussa tehdään verkossa vielä lopputentti.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssin suorittaminen vastaa noin 135 tunnin työtä ja se koostuu opetusmateriaaliin ja lisälukemistoihin perehtymisestä sekä kurssin tehtävien ja tenttien suorittamisesta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssin loppuarvosana 1-5.
Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit Itslearningissä.
Tekoälyn käytöstä ohjeistetaan opintojaksolla erikseen. Pääsääntöisesti tekoälyn käyttö on sallittu ainoastaan ideoinnin apuna, mutta ei esim. sisällön/tekstin tuotannossa. Tekoälyn käyttö on aina mainittava ja siihen pitää viitata kuten muihinkin käytettyihin lähteisiin.
Hylätty (0)
Tehtäviä on suorittamatta opintojakson loppupäivään mennessä tai niiden sisältö osoittautuu kopioiduksi.
Opiskelija ei ole suorittanut lopputenttiä tai Google Analytics -testiä hyväksytysti.
Tekoälyä on käytetty kurssin ohjeistuksen vastaisesti sisällön tuottamiseen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki kurssin tehtävät ajallaan. Hän hallitsee digitaalisen markkinoinnin perusteet pääpiirteissään ja pystyy suunnittelemaan digitaalista markkinointia eri kanaviin. Opiskelija osaa reflektoida luettua materiaalia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki kurssin tehtävät ajallaan. Hän hallitsee digitaalisen markkinoinnin suunnittelun sekä keinovalikoiman hyvin ja hänen tuotoksensa ovat kiinnostavia. Opiskelija osaa suunnitella kohderyhmän huomioivaa markkinointiviestintää eri digitaalisiin kanaviin. Opiskelija arvioi sekä omaa että toisten oppimista (vertaisarviointi) rakentavasti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelijan suorittamat tehtävät osoittavat, että hän ymmärtää perusteellisesti, mistä digitaalisessa markkinoinnissa on kyse ja osaa soveltaa sen periaatteita käytäntöön. Opiskelija osaa suunnitella ja tuottaa tehokasta, kohderyhmän huomioivaa markkinointiviestintää hyödyntäen monipuolisesti erilaisia digitaalisia kanavia. Tehtävät on toteutettu ammattimaisesti, luovasti ja ovat erityisen kiinnostavia. Opiskelija kykenee reflektoimaan omaa ja toisten (vertaisarviointi) oppimista rakentavasti ja kriittisesti.
Lisätiedot
Kurssi suoritetaan itsenäisesti, mutta kullekin osiolle on määrätty aikataulu, jonka aikana kyseiseen osioon liittyvät tehtävät on suoritettava ja palautettava.
Opettajalta voi varata ohjausajan. Tarkemmat tiedot ohjausaikojen varaamisesta Itslearningissä.