Monikulttuurisuus asiakastyössä (5op)
Toteutuksen tunnus: KH00CQ23-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.06.2025 - 15.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2025 - 31.12.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus
- Opettajat
- Ritva Hyttinen
- Ryhmät
-
MKITIS24Liiketalous, kirjasto- ja tietopalvelu (monimuoto)
- Opintojakso
- KH00CQ23
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 12 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 28.08.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Luento, Monikulttuurisuus asiakastyössä KH00CQ23-3003 |
LEM_A313
Oppimistila byod
|
Pe 26.09.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Luento, Monikulttuurisuus asiakastyössä KH00CQ23-3003 |
LEM_B163
Vellamo muunto
|
Pe 24.10.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Luento, Monikulttuurisuus asiakastyössä KH00CQ23-3003 |
LEM_B163
Vellamo muunto
|
To 13.11.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Luento, Monikulttuurisuus asiakastyössä KH00CQ23-3003 |
LEM_B163
Vellamo muunto
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakso muodostuu seuraavista elementeistä
- lähitapaamiset
- yksilötehtävät
- ryhmätehtävät
- väliraportti
- loppuarviointi
Opiskelija osaa
- selostaa monikulttuurisen asiakastyön periaatteen
- koota asukastietoja ja kirjastotilastoja asiakastyön tueksi
- arvioida kirjaston asiakastyötä
- tuottaa asiakaslähtöistä kirjastopalvelua
Lähitapaamiset to 28.8. klo 9-12; pe 26.9. klo 13-16; pe 24.10. klo 9-12; to 13.11. klo 9-12
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- selostaa monikulttuurisen asiakastyön periaatteen
- koota asukastietoja ja kirjastotilastoja asiakastyön tueksi
- arvioida kirjaston asiakastyötä
- tuottaa asiakaslähtöistä kirjastopalvelua
Sisältö
- monikulttuurisen kirjaston periaatteet
- tilastotiedon kokoaminen ja analysointi
- arviointityökalut
- asiakaslähtöisyys kirjastotyössä
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla sovelletaan aktiivista ja vuorovaikutteista oppimista, keskeisinä lähituntientien menetelminä ovat johdatukset, keskustelut ja ideapajat. Lisäksi opintojaksolla on itsenäistä työskentelyä, johon liittyy vertaispalaute sekä ryhmätyöskentelyä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojaksolla noudatetaan Turun AMK:n innovaatiopedagogista strategiaa, jonka keskiössä on opiskelija. Opiskelija on aktiivinen toimija ja oppija, joka eri vuorovaikutuksen keinoin lisää osaamistaan ja ymmärtämystään aiheesta. Hän oppii ja osoittaa oppimistaan eri yksilö- ja ryhmätehtävissä.
Opintojakso tähtää kestävään kehitykseen välillisesti keskittyen luotettavan tiedon tuottamiseen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä = 127 tuntia oppimistyötä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojaksolla toteutetaan jatkuvan arvioinnin ideologiaa, jolla pyritään kattamaan kaikki osa-alueet
- osallistuminen ja aktiivisuus kontaktitunneilla
- opintojakson aikataulujen noudattaminen
- oppimistehtävien ohjeiden seuraaminen
- aktiivisuus ryhmätehtävissä
- laadukkuus ja oma-aloitteisuus itsenäisissä tehtävissä