Siirry suoraan sisältöön

Myynnin ohjausjärjestelmät (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3101108-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.08.2024 - 10.09.2024

Ajoitus

01.09.2024 - 02.10.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Myyntityön koulutus

Opettaja

  • Jukka Rantala

Ryhmät

  • MTUTAMK23
    Tuotantotalous, Myynti K23
  • 02.09.2024 17:00 - 21:00, Myynnin ohjausjärjestelmät 3101108-3009
  • 04.09.2024 17:00 - 19:00, Myynnin ohjausjärjestelmät 3101108-3009
  • 09.09.2024 17:00 - 21:00, Myynnin ohjausjärjestelmät 3101108-3009
  • 11.09.2024 17:00 - 19:00, Myynnin ohjausjärjestelmät 3101108-3009
  • 16.09.2024 17:00 - 21:00, Myynnin ohjausjärjestelmät 3101108-3009
  • 18.09.2024 17:00 - 19:00, Myynnin ohjausjärjestelmät 3101108-3009
  • 23.09.2024 17:00 - 21:00, Myynnin ohjausjärjestelmät 3101108-3009
  • 25.09.2024 17:00 - 19:00, Myynnin ohjausjärjestelmät 3101108-3009

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- käyttää myynnin erityisohjelmistoja
- arvioida miten myynnin ohjausjärjestelmät liittyvät yrityksen toiminnanohjausjärjestelmiin
- ehdottaa muutoksia myyntitoiminnon tietojärjestelmien kehittämiseksi
- käyttää jatkuvasti muuttuvia ohjelmistoja
- päätellä ohjelmistojen kehittymisen seurauksena syntyvän jatkuvan oppimisen tarpeen 

Sisältö

CRM- ohjelmisto myyntityön tukena
CRM-järjestelmä ERP-järjestelmän osana 
Case

Aika ja paikka

3.9. - 31.12.2018

Oppimateriaalit

Pääosin sähköisenä IT´sissä, Office 365 ja Google. Microsof CRM.

Opetusmenetelmät

Soveltava PBL ja Caseoppiminen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Sovitaan toteutuksen alussa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot, tehtävät ja Case. Kokonaislaajuus 5 op, joka jakautuu luentoihin ja omaehtoiseen työskentelyyn.

Sisällön jaksotus

Toteutus perustuu luentoihin, harjoituksiin ja laajaan harjoitukseen, jossa laaditaan myynnin ohjausjärjestelmä yksilöllisestä näkökulmanta. Myynti kytketään toteutuksen aikana sekä yrityksen ympäristöön että yrityksen sisäisiin ominaispiirteisiin. Yrityksen sisäisten ohjausjärjestelmien ja tietoteknisten järjestelmien (mm. ohjelmistojen kuten CRM ja ERP) ohjausvaikutusten arviointi sisältyy tehtävänantoon. Exelin käyttö tuodaan esille mallintamisen näkökulmasta ja osana myynnin käytännön mittaamista ja ohjaaamista. Toteutuksessa lähestyminen tapahtuu PK- yrityksen näkökulmasta. Toteutus saattaa sisältää yritys -tai muita toimeksiantoja

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi on autenttista. Kurssi on rakennettu jatkuvan arvioinnin periaatteille siten, että prosessiin integroitu arviointi ohjaa viimeisteltyihin lopputuloksiin. Lisäksi arviointi on monipuolista ja kokonaisvaltaista, sillä se koskee koko oppimisprosessia. Tyypillisesti ryhmä- tai tiimitöissä arviointi sisältää ryhmä/tiimikohtaisen vertaisarvioinnin.

Hylätty (0)

Kaikki tehtäviä ei ole tehty tai palautettu. Tehtävien Casen kokonaispistemäärä ei ylitä 50 % kokonaispistemäärästä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä 50 % - 65 % kokonaispistemäärästä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä 66 % - 85 % kokonaispistemäärästä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä yli 85 % kokonaispistemäärästä.