Siirry suoraan sisältöön

Terveyden edistämisen tuloksellisuus ja vaikuttavuus (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BP97-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
31.05.2024 - 26.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.08.2024 - 22.11.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi / Master School
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettajat
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Minna Salakari
Ajoitusryhmät
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
Ryhmät
YTEEDK24
Terveyden edistämisen koulutus, K23
Pienryhmät
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
Opintojakso
TH00BP97

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 11 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ma 26.08.2024 klo 12:30 - 14:00
(1 t 30 min)
Terveyden edistämisen tuloksellisuus ja vaikuttavuus TH00BP97-3008 (35hlö)
ICT_C2046 Teoriatila muunto
Ke 11.09.2024 klo 12:30 - 15:30
(3 t 0 min)
Terveyden edistämisen tuloksellisuus ja vaikuttavuus TH00BP97-3008 (35hlö)
EDU_2027 Frans muunto byod
To 21.11.2024 klo 08:30 - 15:30
(7 t 0 min)
Terveyden edistämisen tuloksellisuus ja vaikuttavuus TH00BP97-3008 (35hlö)
ICT_B2043 Teoriatila / kuvallisen ilmaisun tila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso sisältää lähiopetusta, tehtäviä ja itsenäistä työskentelyä sekä vertaisarvioinnin ja seminaarin.
- terveyden edistämisen interventiot ja menetelmät
· interventioiden vaikuttavuus ja tuloksellisuus
· vaikuttavuus ja tuloksellisuus käsitteenä
· vaikuttavuuden ja tuloksellisuuden arviointi ja menetelmät
Päivitetään vielä tämä kohta:
Kurssin kokonaisuus on seuraava:
Orientoiva tehtävä - testi (hyväksytty-hylätty)
Lähiopetuskerrat
- 26.8. klo 12.30-14.00
- 11.9. klo 12.30-15.30
- 21.11 klo 8.30-15.30

Tehtäväpalautukset:
Yksilö/paritehtävä
Kirjallinen yksilötehtävä

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· selittää vaikuttavuuden ja tuloksellisuuden käsitteet ja niihin liittyvän problematiikan
· vaikuttavuuden arvioinnin erilaisia lähestymistapoja, menetelmiä ja niiden käyttömahdollisuuksia terveyden edistämisen kehittämisessä
· määritellä terveyden edistämisen vaikuttavuuden arvioinnin kohteet, tavoitteet ja menetelmät eri toimintaympäristöissä
· suunnitella ja arvioida terveyden edistämisen intervention vaikuttavuutta ja tuloksellisuutta

Sisältö

· terveyden edistämisen interventiot ja menetelmät
· interventioiden vaikuttavuus ja tuloksellisuus
· vaikuttavuus ja tuloksellisuus käsitteenä
· vaikuttavuuden ja tuloksellisuuden arviointi ja menetelmät

Opetusmenetelmät

Kontaktiopetusta ja etäopetusta sekä pienryhmä että itsenäistä työskentelyä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärän mitoitus (5op, 135t):
Orientoiva tehtävä ja testi 1h
•Lähiopetus (asiantuntijaluennot ja seminaari) 12 h
•Kirjalliset tehtävät 40h
•Itsenäinen työskentely 82 h

its -oppimisympäristössä yksityiskohtaiset ohjeet tehtäviin.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Suomeksi
Arviointi ja arvosanan muodostuminen:
•Orientoiva tehtävä HKS/HYL
•Luennoille osallistuminen ja seminaarityöskentely HKS/HYL
•Paritehtävä (liittyen hyvinvointikertomuksiin) T1 - K5
•Kirjallinen yksilötyö (terveyden edistämisen vaikuttavuuden ja tuloksellisuuden valittuun arviointimenetelmään tutustuminen ja sen soveltaminen hankkeeseen) T1 - K5
•Itsearvioinnin, vertaispalautteen sekä opintojaksopalautteen laatiminen
Numeerinen arvosana muodostuu Paritehtävän ja Kirjallisen yksilötyön keskiarvosta.

Hylätty (0)

Hylätty (0): Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tyydyttävä (1-2): On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä (3-4): On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5): On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.

Lisätiedot

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin.
Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa mukaan.

Siirry alkuun