Economy of Purchasing (3 cr)
Code: KH00BT80-3003
General information
- Enrollment
-
04.08.2024 - 04.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
03.09.2024 - 30.09.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Location-independent
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Logistics
- Teachers
- Paula Kullanmäki
- Course
- KH00BT80
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 6 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 04.09.2024 time 17:00 - 18:30 (1 h 30 min) |
Hankintojen kustannusten hallinta KH00BT80-3003 |
Etä
|
Wed 11.09.2024 time 17:00 - 18:30 (1 h 30 min) |
Hankintojen kustannusten hallinta KH00BT80-3003 |
Etä
|
Wed 18.09.2024 time 17:00 - 18:30 (1 h 30 min) |
Hankintojen kustannusten hallinta KH00BT80-3003 |
Etä
|
Wed 25.09.2024 time 17:00 - 18:30 (1 h 30 min) |
Hankintojen kustannusten hallinta KH00BT80-3003 |
Etä
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Syyskuussa 2024 keskiviikkoisin Teams- kanavalla
Objective
After finished this study unit, the student is able to plan and control purchases economically by using the principles of total cost of ownership and activity-based accounting, manage the different types of costs, and is able to analyze the cost structure of products, services and suppliers and use this analysis when making decisions related to purchasing.
Content
Control of cost-efficient purchasing (suppliers, items, capital), SPEND-analysis, total cost of ownership, modelling the cost structure of direct or indirect costs, value-based pricing, life cycle calculation, analyzing the cost structure of supplier.
Materials
Iloranta, Pajunen-Muhonen: Hankintojen johtaminen - ostamisesta toimittajamarkkinoiden hallintaan, Tietosanoma, 2018
Luvut 1, 4, 5, 7, 9
Luku 1: Valtaosa resursseista on ulkoisia
Luku 4: Hyvin erilaisia hankintoja
Luku 5: Hankintojen muuttunut rooli
Luku 7: Erilaiset hankinnat, erilaiset toimintamallit
Luku 9: kokonaiskustannusajattelu
It´s Learningin materiaali (sisältää myös englannin kielistä materiaalia)
Teaching methods
Luennot, luentotehtävät, kotitehtävät
Exam schedules
Myöhässä palautettujen oppimispäiväkirjan palautuspäivä on 21.10 itsiin
Pedagogic approaches and sustainable development
Luennot, luentotehtävät, kotitehtävät
Completion alternatives
ei valinnaisia suoritustapoja
Student workload
Luennot ja luentotehtävät
keskiviikkoisin Teamsin kautta
Oppimispäiväkirja 100% kok. arvosanasta. Palautus 2.10.24 itsiin
Oppimispäiväkirja sisältää kotitehtävät ja luentotehtävät.
Oppimispäiväkirja palautetaan It´s Learningiin
Oppimispäiväkirjasta erillinen ohje It´s Learningissa.
Oppimispäiväkirjan palautus Itsiin
Oppimispäiväkirjasta tulee saada vähintään arvosana 1, jotta voit saada kurssista arvosanan.
Myöhässä palautettujen oppimispäiväkirjan palautuspäivä on 21.10.24
Evaluation methods and criteria
Oppimispäiväkirja 100% kok. arvosanasta
Oppimispäiväkirja sisältää kotitehtävät ja luentotehtävät.
Oppimispäiväkirja palautetaan It´s Learningiin
Oppimispäiväkirjasta erillinen ohje It´s Learningissa.
Oppimispäiväkirjasta tulee saada vähintään arvosana 1, jotta voit saada kurssista arvosanan.
Failed (0)
arvosana 0
Päiväkirjaa ei ole palautettu
TAI
Päiväkirja on palautettu ohjeiden mukaan ja oikeaan aikaan.
Päiväkirjan kotitehtäviin ei ole vastattu asiallisesti. Kotitehtäviä on tehty vain muutama (kokonaisuudessa alle kahteen kokonaiseen kotitehtävään vastattu) ja niiden vastaustaso ei osoita vaadittua osaamista.
Päiväkirjassa on epäjohdonmukaisuutta ja puutteita. Työstä puuttuu myös omia esimerkkejä.
Lähdemerkinnät tekstissä ja lähdeluettelossa EIVÄT OLE Turku AMK ohjeen mukaisesti.
Päiväkirja ei sisällä omia oppimiseen liittyviä pohdintoja ja kommentteja.
Plagiointitarkastuksessa ilmenee plagiointia. Plagiointiprosentti yli 20%.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
arvosana 1
Päiväkirja on palautettu ohjeiden mukaan ja oikeaan aikaan.
Päiväkirja on toteutettu itsenäisesti ja loogisesti, mutta aihepiirin hallinnassa on puutteita. Vähintään 2 kotitehtävää on tehty ja näiden kotitehtävien kaikkiin kysymyksiin on vastattu vähintään kahdella virkkeellä.
Päiväkirjassa on epäjohdonmukaisuutta ja puutteita. Työstä puuttuu myös omia esimerkkejä.
Lähdemerkinnät tekstissä ja lähdeluettelossa Turku AMK ohjeen mukaisesti.
Päiväkirja ei sisältää omia oppimiseen liittyviä pohdintoja ja kommentteja.
Luentotehtäviä ei ole tehty.
Plagiointitarkastuksessa ilmenee plagiointia. Plagiointiprosentti yli 10%, mutta alle 20%.
Assessment criteria, good (3-4)
arvosana 2-3
Päiväkirja on palautettu ohjeiden mukaan ja oikeaan aikaan.
Päiväkirja on toteutettu itsenäisesti ja loogisesti, mutta aihepiirin hallinnassa on puutteita.
Päiväkirjassa on epäjohdonmukaisuutta ja puutteita. Työstä puuttuu myös omia esimerkkejä ja omaa pohdintaa.
Päiväkirjassa on vähäisesti käytetty annettua lähdettä.
Kuvat, kuviot, taulukot on toteutettu asianmukaisilla ohjelmilla, mutta niissä on puutteita.
Aineistosta ei ole osattu tehdä paljonkaan perusteltuja johtopäätöksiä ja oivalluksia.
Päiväkirja sisältää niukasti omia oppimiseen liittyviä pohdintoja ja kommentteja.
Lähdemerkinnät tekstissä ja lähdeluettelossa Turku AMK ohjeen mukaisesti.
Arvosanaan 3 tarvitaan 50% luentotehtävistä.
Plagiointitarkastus on OK.
Vertaisarviointi tehty ohjeen mukaisesti laajasti ja ammattimaisesti.
Assessment criteria, excellent (5)
Arvosana 4-5
Oppimispäiväkirja on palautettu ohjeiden mukaan ja oikeaan aikaan.
Oppimispäiväkirja on toteutettu itsenäisesti, ammattimaisesti ja loogisesti, osoittaen erinomaista aihepiirin hallintaa ja jäsentelyä laajoilla ja yksityiskohtaisilla omilla esimerkeillä ja kommenteilla.
Päiväkirja on moitteeton, johdonmukainen ja jäntevä sisällöllinen rakenne. Kaikki kotitehtävät (arvosanaan 4 ja 5) löytyvät päiväkirjasta.
Arvosanaan 5 kaikki luentotehtävät tehty.
Teksti on sujuvaa ja virheetöntä asiatekstiä. Lähdemerkinnät tekstissä ja lähdeluettelossa Turku AMK ohjeen mukaisesti.
Kuvat, kuviot, taulukot, prosessikuvaukset on toteutettu asianmukaisilla ohjelmilla ja ne ovat laadultaan korkeatasoisia, itse tehden.
Aineistoista on osattu tehdä perusteltuja johtopäätöksiä ja kerrottu niistä yksityiskohtaisesti.
Päiväkirja sisältää omia oppimiseen liittyviä pohdintoja, omia esimerkkejä ja omia kommentteja.
Plagiointitarkastus on OK.
Mitä minä olen oppinut- kappale löytyy oppimispäiväkirjasta. Jossa opiskelija laajasti kirjaa ja perustelee oma osaamistaan, tietoaan, kehityskohteitaan ja antaa arvioin omasta osaamisesta (1-5).
Vertaisarviointi tehty ohjeen mukaisesti laajasti ja ammattimaisesti.
Further information
luennot
Kurssilla käytetään Itsiä
Ensimmäisellä luentokerralla kysytään opiskelijoilta lupa kurssin luentojen läsnäololistalle.